|
Július
11 Hivatásos
hátgerincmasszőrként Alex Beraha a francia ralibajnokságban
kezdte meg együttműködését a Peugeot Sporttal. A csapattal
maradtál mikor a világbajnokságban kezdett el versenyezni,
s úgy ismernek, mint az embert, aki figyel a test jelzéseire. Alex Beraha
(AB): A stressz kézzelfogható a test bizonyos részein, s én
ezen dolgozok. A test fizikai és szellemi részei összefüggenek,
s emiatt én vagyok a versenyzők „dajkája” is, aki magabiztos
és tréfás is egyben. A csapattal az is összeköt, hogy a munkám
mellett én is nagyon rajongok az autósportért. Nem tudnék
ugyanennyi energiát beleölni a munkámba, ha nem érdekelne
az a közeg, amiben dolgozok.” Éppúgy,
ahogy a szerelők javítják az autót, hasonló hatékonysággal
dolgozol szükséghelyzetben és az intenzívebb, mélyrehatóbb
munkák során. AB: A
versenyek során a szervizponton a pilóták rendelkezésére álló
húsz perc nagy részében a mérnökökkel konzultálnak. Én azonban
általában két-három percet tölthetek velük két kanál tészta
közben. Ezalatt cseppentek néhány csepp szemcseppet a szemükbe,
vagy egy gyors relaxációs masszázst adok nekik. Nagyon fontos
az együttműködésünk a csapattagokkal, hiszen korlátozott mennyiségű
idő áll a rendelkezésemre ahhoz, hogy lokalizáljam az érzékeny
területeket, és olyan hatékonyan kezeljem, amennyire csak
lehet. A munkám legfontosabb részét, amelyet egyben a legeredményesebbnek
tartok a nap végén a hotelben végzem el. Miközben az izmokon
dolgozok, egy csomó témát megejtünk. Marcus például beszél
az új traktorjáról, vagy azokról a problémákról, amelyek a
nap során felmerültek…Persze a köztünk folyó beszélgetésekről
semmi sem megy ki a szoba négy falán kívülre.”
Egy sor
izom sérülhet a raliversenyek során AB: A
pilóták különböző alakja és az egyéni vezetési pozíciói is
nagy különbségeket okoz. A navigátorok kényelmét a mérnökök
feláldozták az autó ideális egyensúlyeloszlásának oltárán.
Így ők szenvednek a legtöbbet. A munkám abból áll, hogy felfedezzem
azokat a különböző kényelmetlenségeket, amelyeket el kell
tűrniük, s ehhez igazítsam a kezelést. A helyzetet komplikálhatják
az előre nem látható körülmények, mint például az autó mechanikai
meghibásodása. Ha valamilyen fájdalma van a pilótának vagy
navigátornak, akkor megpróbálom felmérni ennek a milyenségét
ugyanakkor, amikor a mérnökök összegyűjtik az információt
arról, hogy az autó mely részein kell dolgozniuk. Akkor, amikor
például a pilóta arról tudósít, hogy az autó szervókormányzásával
van gond, akkor tudom, hogy hamarosan a szervizponton a pilóta
karján kell majd dolgoznom. Szerencsére, a finn csapat kitűnő
fizikai állapotban van, bár kisebb gondot okoz a diétájukat
betartatni, miközben megpróbálom lebeszélni őket a sok kávéról
és kóláról…”
|
|