101 százalékosan a startvonalnál

Március 10.
Voltak ugyan szóbeszédek az elmúlt hónapokban, ám a Hell Racing Team WRC-s egysége változatlan: Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós és a tűzpiros Mitsubishi Lancer WRC trió áll oda a hét futamos ORB startvonalához.

Ugyanakkor immár nem titok az sem, hogy az A8-as géposztályban áll rajthoz a Szíjj Zsolt, Szőke Tamás egység egy Mitsubishi Lancer Evo VI-ossal. A főszereplők mondták:

Spitzmüller Csaba (pilóta): - Reménykedem abban, hogy a gondok ellenére nagy mezőny lesz az ORB-ben és bízom benne, hogy minden gond nélkül mi is ott leszünk! Meg szeretnénk védeni a bajnoki címet és ezt éreztetni is fogjuk a többiekkel. Jó csapatunk, jó autónk van, de mindezek ellenére a maximumot kell nyújtatunk. Biztos lesznek autó- és csapatváltások, sok tekintetben biztos, hogy más lesz ez a bajnokság, ám abban biztos vagyok, hogy senkinek sem lesz sétagalopp ez az esztendő. Egy a lényeg: 101 százalékosan teljesíteni, és nyerni!

Kazár Miklós (navigátor): - Remélem, hogy Magyarország és benne a ralis társadalom is hamarosan kilábal a gazdasági válságból. Célunk, hogy a Mitsubishi Lancer WRC-vel végig tudjuk csinálni ezt a bajnoki évet. Azzal pedig talán nem árulok el nagy titkot, hogy szeretnénk megvédeni a bajnoki címünket! Szerencsére a Hell Energy Drink mellettünk van, de ugyanez igaz az MML Sportra is. Velünk együtt szeretnék megőrizni az elsőséget és ezért áldozatot is hajlandóak hozni.

Szíjj Zsolt (pilóta): - Még nagyobb elánnal készülünk, mint eddig! Tavaly ez új autó volt számunkra és mindenképpen előrelépés is, hiszen az N-esekhez képest azért ez más. Egyszóval nagyon élvezem! Kemény mezőnyre számítunk, ám annak ellenére, hogy talán egy picit kevesebben leszünk, nagyon húzós lesz a kategória. Ebben a pillanatban azon dolgozunk, hogy az autó elkészüljön a hétvégi orfűi ralisprintre. Új navigátorom van, Tamásnak viszont új pilótája, ezért szeretnénk magunkat élesben is kipróbálni a hosszú tél után.

Szőke Tamás (navigátor): - Ismét kaptam egy lehetőséget, hogy újabb pilótával próbáljam ki magam. Az N-es autóhoz képest az autó azt mondják nagyon más. Meglátjuk! Az utolsó ralim szomorúra sikeredett, hiszen Balogh Janival kizártak minket Pécsett. Zsolttal véletlenül találtunk egymásra; ő navigátort keresett én pilótát. Sokat köszönhetek Czél Petinek, de persze folyamatosan próbálok fejlődni. Zsolt megnézte a belsőimet, ám a hétvégén, Orfűn lesz az első éles bevetésünk. Egy éve van nála az Asi-féle autó, most is dolgoznak rajta a fiúk. A mezőnyben nagyon komoly ellenfeleink lesznek, ahogy mondani szokás: ezt sem fogják ingyen adni! Óriási kihívás lesz az idei pontvadászat. Már csak azért is, mert a nyílt nemzetközi bajnokságban megyünk.

Szabadi Levente (csapatvezető): - Sajnos nagyon nagy gazdasági problémák vannak, amelyet természetesen mi is megérzünk. Talán az a szerencsénk, hogy partnereink hosszú évek óta mellettünk állnak és segítenek, amennyire csak lehet. Ennek ellenére össze kell húznunk azt a bizonyos nadrágszíjat és költségeket kell csökkentenünk, spórolnunk kell minden szinten. A bajnokságról szólva: változatlanul úgy gondolom, hogy csonkább és szegényesebb lenne a WRC-k nélkül. Voltak ugyan pletykák, de azok alaptalanok, azaz a csapat változatlan. Hét verseny áll előttünk – remélem meg is rendezik őket - , de azt felháborítónak tartom, hogy a naptár összeállításakor a csapatvezetőket meg sem kérdezték. Áprilisban két verseny lesz, majd május közepén azonnal még egy. Kérdezem; normális dolog az, hogy jóformán másfél hónap alatt lezajlik a magyar bajnokság fele? Nagyon nehéz feladat elé állítják a csapatokat! Mi azért fogunk dolgozni az idén is, hogy bajnokok legyünk!

Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (WRC, Mitsubishi Lancer WRC)
Szíjj Zsolt, Szőke Tamás (A8, Mitsubishi Lancer Evo VI)

Hell Racing