|
Három
versenyen indul a Peugeot-Total Rally Team pilótája, ifj. Tóth
János Április
9. "Három
versenyünk lesz az idén, a miskolcin kívül megyünk még a veszprémi
BF Goodrich-ralin, és egy futam erejéig az IRC-sorozatba is
visszaruccanunk, megméretjük magunkat a Barum-ralin” - árulta
el Janika, utalva arra, hogy az utóbbi két évet a kis világbajnokságnak
is nevezett sorozatban töltötte. A korábbi
bajnok elárulta, néhány héttel a bajnokság kezdete előtt még
nem voltak teljesen kész,mostanra azonban kiegyenesedtek a kérdőjelek,
s a három verseny többé-kevésbé összeállt. Arra azonban kevés
esélyt lát, hogy ennél több futamon is rajthoz tudjon állni..
"Jelen
gazdasági helyzetben annak is örülnünk kell, hogy egyáltalán
tudunk versenyezni - folytatta Janika. - Az idén sokkal nehezebb
volt támogatókat találni, mint az előző években, a cégek ma
nem azon gondolkodnak, hogyan költsék el a profitjukat, inkább
azon, hogy életben maradjanak. Nekünk rengeteget segített a
Peugeot Hungária, az ő támogatásukra lehetett építkezni.” Ifjabb Tóth
megpróbálja a lehető legtöbbet kihozni a mostani helyzetből,
jó részeredményekre törekszik, hiszen az összetettben ilyen
kevés versennyel biztosan nem lesz esélye. Az augusztus közepén
esedékes cseh IRC-futam pedig mindig nagy lehetőség, hiszen
rangos nemzetközi mezőny gyűlik össze, ráadásul Janikáéknak
már tapasztalatuk is van ott, ez lesz a harmadik Barum-ralijuk.
Ilyenformán az idei első két futam arról is szólhat, hogy a
páros felkészüljön a nagy kihívásra, amelyet a nemzetközi viadal
jelent. S hogy kivel versenyez ifjabb Tóth az idén? "Szeretnék
továbbra is Tagai Robival versenyezni, de van egy kis bökkenő,
a miskolci verseny időpontjában neki világbajnoki futama van
Mayer Gáborral, hiszen ők ketten teljes PWRC-szezont teljesítenek.
Robi egyelőre nem adott választ a felkérésemre, de ha úgy dönt,
a vilábajnokságra megy, azt is meg kell értenem, és akkor az
első futamra keresnem kell egy navigátort. Még nem tudom, ki
lesz az.” Az autót
a két későbbi viadalon a Peugeot lengyel leányvállalatának csapata
szállítja, Miskolcra pedig a régről jól ismert olasz Grifone
csapat hozza Janikának a Peugeot 207 S2000-et... "Öt szezonon
keresztül dolgoztunk együtt a Grifone-csapattal 1995 és 1999
között. Háromszor bajnokok lettünk, kétszer pedig másodikok,
ami szerintem jó eredmény. Nyertem velük egy Semperit-ralit,
részt vettünk két világbajnoki futamon, úgyhogy már jól ismerjük
egymást. Annak idején remek autókat kaptunk a Grifonétól, remélem,
ez most sem lesz másként, hiszen mindenképpen szeretnék itthon
is jól szerepelni. Ennek érdekében a Peugeot Sporttól Magyarországra
jön egy mérnök, hogy segítse a munkánkat...” S hogy milyen
eredményre számít a hétszeres bajnok? A World Rally Carok megelőzik,
az a biztos, és az N-csoport első autóját is nehéz lesz megverni,
de azért meg kell próbálni. A rutinos pilóta maga is kíváncsi,
mit tud kihozni a Peugeot-ból, amelyet egyre jobban ismer. Véleménye
szerint murván nagyobb esélye van a jó eredményre, mint aszfalton,
de a 207-es jó autó, úgyhogy bármi megtörténhet. Ifjabb Tóth
már az egri viadalon is ott volt - igaz, akkor még csak nézőként.
"Élveztem,
hogy jó idő volt, s gyönyörködtem a versenyautókban. Persze,
jó lett volna versenyezni, de igyekeztem nem foglalkozni ezzel,
próbáltam inkább szakmai szemmel nézni az eseményeket. Hogy
ki milyen gumit választ, hogy milyen beállításokkal mennek,
s közben persze egy kicsit sajgott a szívem, hogy én nem lehet
közöttük. De most már hamarosan ez a vágyam is teljesül és újra
élvezhetem a magyar versenyek hangulatát...” Peugeot
Total Hungária Rally Team
|
|