|
Sordo
tesztelte a Hibrid C4-est Április
10. A Citroen C4 WRC HYbrid4 a Citroen által a Rally
Világbajnokság futamain használt versenyautó alapjaira épül.
A mérnökök a belsőégésű motort villanymotorral egészítették
ki, a váltó és a hajtáslánc pedig megörökölte a hagyományos
World Rally Carét. A 125 KW teljesítményű villanymotornak egy
990 cellás lítium akksira van szüksége, amely 150 kilóval a
hátsó tengelyt terheli. "A
Citroen Sport által kifejlesztett rendszer négyféle választási
lehetőséget nyújt a pilóta számára”- avat be a részletekbe Didier
Clement, az autó kifejlesztő mérnökcsapat tagja.” A belsőégésű
motort használva a Citroen C4 WRC HYbrid4 teljesen ugyanúgy
működik, mint a hagyományos WRC. A második lehetőség, hogy a
belsőégésű módban bekapcsoljuk az energia visszatáplálás kapcsolót,
ilyenkor a fékezéskor keletkező energiát visszatápláljuk az
akkumulátorba. Etap módban és a szervizparkban elektromos mód
energia visszatáplálással üzemmódot használunk, ilyenkor az
autó javarészt az elektromos motorról üzemel. Végezetül van
a „Boost” üzem, ekkor mindkét erőforrás hajtja a kereket, ami
további 300 Nm extra nyomatékot biztosít a versenyzőink számára.” Az elektronikáért
felelős Didier Raso a következőket tartotta fontosnak elmondani:
”Ennek a projektnek a feladata, hogy az etapokon benzines helyett
elektromos motort használhassunk. A Citroen Sport szeretné megmutatni,
hogy ezt a technikát a versenysportban is alkalmazhatjuk. Ha
a jövőbeni szabályok lehető fogják tenni a hibrid technológiát,
akkor mi arra azonnal reagálni tudunk.” A Portugál Rallyt követően az autót a csapat
spanyol versenyzője, Dani Sordo is kipróbálhatta.” Elektromos
módban lopakodva hajthatunk át a falvakon, az autót ilyenkor
a legkisebb zaj sem hagyja el, ami elég szokatlan egy versenyautótól.”
Számolt be tapasztalatairól Sordó. „Amellett, hogy óvjuk a környezetünket,
a versenyzőpárosok is kényelmesebb helyzetbe kerülnek, a közúton
sokkal kellemesebben érezzük magunkat.” Sordó természetesen
nemcsak utcai tempóban közlekedett a hibriddel.” A pályán teljesen
más érzés vezetni ezt az autót, hiszen sokkal több terhelés
kerül hátra. A „Boost” funkcióban a gázpedál lenyomásakor extra
nyomatékot kapunk, ami lenyűgöző hatást kelt! A rali autó érzésből
összességében nem veszítünk, az kifejezetten tetszik ahogy az
autó aszfalton viselkedik”
|
|