|
Miskolc Rally: N csoportos beszámoló Április
27. A 16. Alfa-Ker
Miskolc Rally a szokásos gépátvétellel kezdődött péntek délelőtt,
míg délután a prológgal hangolódhattak a rajthoz állók a szombati
és vasárnapi versenynapokra. Érdekesség volt talán sok néző
számára, hogy nem a megszokott módon történt a rajtoltatás (eddig
a WRC-k maradtak késő estére, míg április 24-én fordult a kocka,
és az élmezőny kezdhette meg a körök teljesítését). Az aréna
leggyorsabb N-es párosa Aschenbrenner György és Pikó Zsuzsa
lett a hazai pályát élvező Hadik András előtt. A csoport harmadik
legjobb idejét Matics Mihály autózta Mitsubishi Lancer Evo XI-esével.
Az első
versenynapon - szombaton - Hernádvécséről elrajtolva kezdhették
meg versenykilométereik begyűjtését a párosok. A leggyorsabb
eredményt 18 kilométer megtétele után Asi autózta Lancer Evo-jával,
Matics Mihály előtt 18 másodperccel. Trencsényi József pedig
mindössze 3 másodperccel ment rosszabb időt, mely a harmadik
helyet jelentette a számára. Baksay-Szabó Ádám ezen a gyorson
búcsúra kényszerült – ugyanis közel 160 km/h-s tempóval, négy
pörgést követően tetőn állt csak meg az autója… A versenyzők
szerencsére nem sérültek, de az eset pikantériája, hogy a navigátor,
Géczy Tomi ezen a napon ünnepelte születésnapját. A második,
viszlói, részen az élen nem változott a helyzet, Asi növelte
előnyét, azonban a szakasz második legjobbja Pethő István lett
Matics előtt - ezzel az eredménnyel összetettben igen közel
kerültek egymáshoz. A harmadik
gyorson Asi folytatta szakaszgyőzelmeinek növelését - mögötte
pedig megint egy új név állt, jelen esetben Hadik András. Közöttük
mindössze 3 másodperc volt a különbség. Egy szervízparkos
kitérő után ismét kezdődött előlről a kör, Hernádvécséről. Asi
utolérhetetlen volt továbbra is, Hadik pedig a második szakaszidejével
zárkózott fel az összetett harmadik helyére, Trencsényit és
Pethőt is maga mögé utasítva. A Gy5-ösön
újból Asi neve olvasható a legjobb idő mellett, mely után Matics
következett, aki, úgy tűnt, visszanyerte nap eleji formáját
és szárnyra kapott. Hadik András a szakasz negyedik idejét autózta,
így hét másodperccel az összetett harmadik helyére szorította
le Matics a miskolci Subarus pilótát. A szombati
utolsó megmérettetésén sem volt nagy villanás a versenyzők részéről:
első Asi, második Hadik, mellyel az összetettben 1 másodpercet
faragott hátrányából Maticcsal szemben. Az éjszaka
nem ütött be Asinak, így folytatta legjobb helyezéseinek begyűjtését
Maticcsal szemben a vasárnapi első (rakacai) részen - már közel
másfél perc választotta el őket. Hadik szépen autózgatott, és
a második szakaszidejével már 3 másodpercre csökkentette hátrányát
(összetettben). A Gy8-as
- bódvalenkei gyors - már sorsfordító szakasz volt, nem kell
meglepődni, nem konkrétan az élen, hanem a második illetve harmadik
hely tekintetében: Hadik az összesített táblázatban 8 másodperccel
került Matics elé. A kilencediken azonban Misi faragott a hátrányból,
de a tizedik, rakacai rajt után közvetlen váltógondok miatt
kényszerült feladni a versenyt, így Hadik egy kicsit egyedül
maradt... nem sokáig, hiszen Trencsényi férhetett fel így a
harmadik helyre, 21 másodperces hátránnyal. Az utolsó két gyorsaságin
már csak a dobogó harmadik helyéért folyt a csata, melyből győztesen
végül Pethő jött ki Trencsényivel szemben, aki ezzel egy emlékezetes
bronzot és pontokat vihetett haza. Janika érkezésével
változtak picit az N csoport szabályai, ugyanis egészen eddig,
ahogy világon bárhol máshol a Super2000-es autókat az N-csoportban,
az N4-es géposztályban értékelték. Az elmúlt hétvégén viszont
az ifj. Tóth János - Patkó Gergely páros külön Super2000-es
kategóriában győzedelmeskedett, mellyel az Országos Rally Bajnokság
második helyét szerezte meg, Aschenbrenner György és Pikó Zsuzsa
mögött. A dobogó
másodikja tehát a miskolci Hadik András lett, míg a csoport
győztese rajt-cél győzelemmel: Aschenbrenner György. A kisebb
kategóriákban is nagy küzdelmek folytak a helyezések kialakításáért:
N3-ban Bessenyey Zoltán diadalmaskodott a Németh família előtt.
Az N2-esek között Magyar Miki volt a leggyorsabb, akit Alberti
Szabolcs követett Hondájával, 19 másodperccel elmaradva.
|
|