Félidőben a harmadik helyen

Május 19.
Munkás versenyen vagyunk túl, az Octavia WRC-vel, de ismét célban. A magyar értékelés 7. helyén célba érve sikerült megtartanunk a bajnoki 3-dik pozíciónkat.

A pénteki teszten már éreztük, hogy nem olyan az autó mint 2007-ben Pécsen. Kb. 15 km-t teszteltünk, ezalatt kiderült, hogy a futómű és a hajtás tökéletes. A prológunk jól sikerült és kicsit megnyugodtam, azok után, ami a rajtsorrend körül kialakult. Ismét útban lehettünk valakinek, mert a "tisztelt bizottság” úgy döntött, hogy a 15. helyről kell rajtolnunk, mivel nincs prioritásunk és hiába a bajnokság 3. helye az nem számít!

Szombaton az első rajtot elrontottam illetve megforogtunk egyszer a Peklói szakaszon. Az első kört a 9. pozícióban fejeztük be. A második körre a Skoda Octavia WRC-t 1cm-el lejjebb ültettük, ami még kezesebbé tette. Asi bukásánál megálltunk segítettünk, amit tudtunk illetve Zoli hívta a verseny igazgatót és közölte vele a tényeket, ezért a célban külön díjjal jutalmaztak bennünket. Az ötödik szakaszon autóztunk egy 3. időt ezzel a régebbi fejlesztésű autóval, ez jól esett. A napot a 8. helyen zártuk.

Vasárnap 28mp-re volt tőlünk a 4. pozíció, amit szerettünk volna elcsípni. Cereden 4-dik időt autóztunk, a Mátrában viszont megforogtunk és egy jobb hátsó defekt végképp eloszlatta a terveinket. Az utolsó három szakaszon előrébb lépni már nem volt esélyünk, így a saját és a nézők kedvére autóztunk egy jó ízűt. A versenyen végig kísért egy technikai probléma, a Skoda Octavia WRC típus betegsége, hogy a kipufogó csonk elreped és ezért, a turbónyomás elszökik. Ez kb. 15-25%-os motor teljesítmény csökkenéssel jár.

A bajnokság fél idejében az abszolút 3. helyen állunk, ami minden féleképpen jó, de már előre tartunk attól, hogy a murván milyen rajtszámot kapunk, mivel az N csoportos prioritással rendelkezők száma versenyről versenyre nő. A másfél hónap pihenő alatt dolgozunk rajta, hogy ismét ütőképes autóba ülhessünk és a hőn áhított bajnoki címet megszerezhessük.

Érdi Rallye Team