Elkészült Gáll Csaba új Opelja

Május 22.
A hétvégi Esztergom Rali lesz a főpróbája Gáll Csaba új Opel Asconájának. "Büszkét", a kétszeres magyar historic bajnok autót, amellyel tavaly a historic rally Eb "D" csoportjában összetett hatodik helyen végzett még tavaly adta el. Az új gruppe 2-es Ascona erősebb, merevebb a karosszériája, és akár egy teljes Eb-szezonra is alkalmas lenne. Az Esztergom Rali után az autó első komoly bevetése az Ypres Rali lesz Belgiumban. Bár az idén Gyuriczky Zsolt, RTE pilóta fog navigálni Gállnak, erre az egy versenyre visszatért mellé tavalyi társa, Ferjáncz András, hiszen Gyuriczky ezen a versenyen sofőrként áll rajthoz.

Gáll Csaba: - Már nagyon várom, hogy mehessek az autóval. December 1-jén kezdtük el építeni. Münchenben vettem egy 70 ezer kilométert futott autót az első tulajdonosától, ami nagyon jó alap volt. Nincsen olyan alkatrésze, amit ne cseréltünk volna ki, vagy ne újítottuk volna fel. Az autó összes porcikájával foglalkoztam, megszámlálhatatlan munkaóra, és embertelen küzdelem van az autóban. Szerintem nagyon alapos munkát végeztünk, talán túl alaposat is egy versenyautóhoz képest. Ez egy harminc éves vas, de haladós fajta. Volt egy pár külső munka, amit újra kellett csináltatni, emiatt csúsztunk egy kicsit. Az eredeti tervek szerint már áprilisban rajthoz kellett volna állnunk a Vltava Ralin.

- Tegnap előtt (szerdán) indítottuk be, eddig csak negyven kilométert tudtam vele menni, és csak 5000-ig forgattam, de már most lehet rajta érezni, hogy sokkal erősebb, mint a régi autónk volt, és nagyon jól áll az úton. Az esztergomi versenyt felkészülésnek szánjuk. Tavaly elkövettük azt a hibát, hogy a Sanremo Ralira úgy mentünk ki, hogy előtte nem ültünk az autóba. Nekem is jól fog jönni egy kis versenyzés, és az autónak is inkább itt jöjjön ki a gyerekbetegsége.

- Minden versenyen az eredményre megyek, de most ki lesz írva a műszerfalra, hogy nem szabad sietni, bekezdeni. Rég ültem már versenyautóban a baloldalon, vissza kell szokni. Az RTE bajnokság is megváltozott, gyorsabb lett, mint amikor mi versenyeztünk még. Nagyon komoly autók és pilóták versenyeznek itt. Én Tajmel Tibi idejét fogom figyelni, elégedett lennék, ha közel tudnék lenni hozzá.

- Az idén Gyuriczky Zsolt fog nekem navigálni, de mivel ő az RTE-ben versenyez, erre a futamra nem tudott beülni, így Ferjáncz Andris helyettesíti majd. Esztergom után négy héttel lesz az első historic Eb-futamunk Belgiumban, az Ypres Rali. Szeretnénk még rajthoz állni a Barum és az Elba Ralin, az ősszel pedig egy angol historic futam szerepel még a tervek között.

- Nagyon szeretném megköszönni mindenkinek, aki segített abban, hogy ezt az autót elkészíthessük: Elsősorban a Watt 22 Kft-nek, akik öt éve állnak mellettem, Nagy Zoltánnak a sok, műhelyben átvirrasztott éjszakáért, a Kacsári testvéreknek a motorért, a Csernai Sportkarosszériának a kabinért, Krinyónak a fényezésért és a környezetemben mindenkinek, aki elviselt az elmúlt hónapokban.

Ha még többet szeretnél tudni rólunk, kattints ide: www.ascona400.hu

Nagy köszönet, hogy az Human IT Esztergom Ralin is velünk vannak támogatóink:
WATT22 Kft, IP Park Kft, Planumcomp Kft, Motorex Kft, NETRAX 2005 Építő Kft. Gyuszi-Gumi, Rally&Racing

Holczer Racing