Harcolunk és csináljuk

Június 10.
Számos kritika érte a Borsodi Rallysprint bajnokság harmadik állomását, volt miről beszélgetnünk Üveges Gáborral, a sorozat szülőatyjával.

A Sátai versenyre annyi nevezés érkezett, amire mi legmerészebb álmainkban sem gondoltunk. Mit jelentett számotokra a 120 nevező, a nevezettek "minősége", három verseny alatt komoly fejlődést értetek el, egy első osztályú futamra nehezen jön össze ennyi nevező.

- Mi is meglepődtünk a sok nevezésen, nem számítottunk ilyen nagyszámú érdeklődésre, ugyanakkor nagyon örültünk neki. Ezzel nyilvánvalóvá vált számunkra, hogy borsodban nagy igény van amatőr versenyekre, tetszik a versenyzőknek és nem fáradozunk hiába.

A futam lebonyolítása eléggé akadozott, mivel indokolható hogy az eredetileg tervezett 5 helyett csak 3 kör lett megtartva, és számos csúszás miatt gyakran állt a verseny? Többen megfogalmazták azt a vádat, hogy esély sem volt az 5 körre.

- Az 5 kört szerettük volna megtartani. Azonban sorra jöttek ki a lebonyolítás során olyan dolgok amik ezt megakadályozták. Gondolok itt pl. a buszok járatokra. A VOLÁN által részünkre megküldött menetrendben 8 busz volt feltüntetve, azonban ettől sokkal nagyobb volt a busz forgalom. Ez merőben felborította a tervezett időtartamot, valóban sokszor kellett a futamokat megállítani, ami jelentősen megnövelte időben a lebonyolítást. Ezen kívül az időjárás sem kedvezett, hisz egész nap esett az eső, ez is tovább növelte a problémákat.

Több kritika érte a biztonsági intézkedéseket, a sportbírók hiányát, a félperces rajtoltatást...

- A félperces rajtoltatásra az előbb említett okok miatt volt szükség. Volt versenyző, aki örült ennek, tetszett neki és élvezte, volt aki kevésbé. Mindig mindenkinek megfelelni sajnos nem tudunk bár nagyon igyekszünk. A versenyen szép számban voltak sportbírók, rendezők és polgárőrök, minden szükséges hely ki volt szalagozva. Ilyen szempontból a kritikákat nem igazán értem.

Hogy érzed, hol hibáztatok?

- Mivel kritikus vagyok önmagammal szemben, elismerem, lehet hogy túlvállaltuk magunkat a 90 km össztávval. Ezenkívül sokkal nagyobb gondot kell fordítani a részletekre, hogy minél gördülékenyebben menjenek a dolgok. Köztudott hogy MNASZ sportbírók nem dolgozhatnak nálunk, így a lebonyolításban résztvevők nem profi szakemberek. De igyekeznek ők is, és mi is hogy minél hamarabb betanuljanak. Ezúton is szeretném megköszönni a munkájukat, segítségüket.

Levonva a következtetéseket, melyek azok a dolgok, amelyek a jövőben nem történhetnek meg egy Borsodi Rallysprint futamon? Terveztek e újításokat a lebonyolításban.

- A rendezvény tanulságait levonva a következő fordulóra egy teljesen megújult, a lehetőségekhez képest profi, a szabályokat betartó és betartató gárda fogja várni az autósport szerelmeseit.

A hibák okán kicsit ismét kereszttűzbe kerültetek, mennyire bizonytalanított el a folytatást illetően?

- Sajnos mi mindig kereszttűzben vagyunk. A legszomorúbb nem a versenyzők többnyire építő jellegű kritikája, hanem az amikor egy olyan rendező támad, aki az én múltbéli rendezvényeimből és az először általam rendezett pályákon, pályákból profitál. Őszintén megmondva addig csináljuk, ameddig megtisztelnek minket a versenyzők és eljönnek rendezvényeinkre. Egyébként bebizonyosodott számunkra hogy az ilyen amatőr sorozatoknak helye van és kell Borsodnak. Előbb vagy utóbb be kell látni a minket és ezáltal a B.-A.-Z. Megyei Rallysprint Bajnokság versenyeit támadóknak, hogy ezen versenyeket nem csak mi rendezők hanem a versenyzők és nézők is egyre inkább, egyre nagyobb számban akarják és ameddig ez így lesz addig harcolunk és csináljuk.

Mit lehet tudni a folytatásról. Mi vár ránk június végén?

- Most megint egy nagydologba vágtunk bele. A június 20-21-i versenyünket egy kedvelt, de az utóbbi években nem rendezett helyszínre visszük, ami név szerint Bükkszentlászló - Bükkszentkereszt között lesz megrendezve. Ezzel a rendezvénnyel azt is szeretnénk bebizonyítani, ha egy rendező eleget tesz az engedélyező hatóságok előírásainak, akkor a hatóságok sem tiltanak mindent a közbeszédekkel ellentétben. Állítom, hogy minden hatósággal együtt lehet működni csak a szabályokat be kell tartani.

Fri