|
Kőváry B!omba formában Július
2. Július
3-4. között, azaz most hétvégén rendezik a 15. BF Goodrich Rallye-t.
A Veszprém melletti futam a 2009-es idény első murvás versenye,
amelyet a Kőváry Barna - Tóth Zsolt páros nagy izgalommal vár.
Három aszfaltos versenyen vagyunk túl, amelyek közül kettőt
megnyert a csapat, ennek köszönhetően vezetik a pontversenyt
az A7-es kategóriában "Tavaly
a Veszprém-ralin kezdtünk el barátkozni az autóval, ott kezdtük
el tapogatni a határait, majd az azt követő futamon tudtunk
először versenyre kelni, az A7-es kategória bajnokával. A murva
versenyek közel állnak a szívemhez, sokkal megbocsátóbb az ilyen
talajtípus, könnyebb rajta autózni. Ezért is komoly reményeink,
elvárásaink vannak a futammal kapcsolatban " - mondta Kőváry
Barna. Továbbra
is Hópihével versenyez az alakulat, bár a fehér Renault Clio
R3, a Salgó-ralin történt borulást szinte észrevétlenül átvészelte,
a Veszprém-rali előtt teljesen megújult. A Takács Motorsport
szervizcsapata apró darabokra szedte. Kikerült
a motor, a váltó, előbbit csak átvizsgálták utóbbi viszont megújult.
Új kuplungot, valamint a legfeszesebb differenciálművet szerelték
be a szakemberek. Új típusú kipufogórendszert épített a Proex
a Clióhoz, így már nem tud elfordulni, amiből korábban gond
volt. A verseny szempontjából fontos, hogy felújításon esetek
át a lengéscsillapítók, beszerelték a megfelelő rugókat, fékeket
és felkerültek a védőlemezek is a járgány aljára. A csapat
azonban nem sokáig örülhetett a 100 százalékos autónak, miután
Barna komoly tesztet teljesített a Clióval szerdán. "Reggel
kilenctől gőzerővel dolgoztunk, Bútor Robi és az SDS Engineering
segítségével. Egész nap mentünk, legalább 100-120 kilométert,
egy komplett versenynek megfelelő távot tettünk meg az autóval.
Olyanok voltunk, mint Gombóc Artúr a csokival, mindent kipróbáltunk.
Mentünk új gumival, használt gumival, vékony gumival, vastag
gumival" - mesélte tesztről Barna A murva
viszont zabálja a technikát, amely rendesen el is fogyott a
nap végre. Leszakadt a Clio eleje, a hátulja. A szervizesek
ezért a pénteki gépátvételre új ruhába bújtatják a kocsit, van
mit csinálni rajta. Műszaki szempontból azonban hibátlan a Clio.
"Ezúttal
elvittük extrém irányba a beállításokat, nem túlságosan könnyen
vezethető a kocsi, de gyors. Precízen, ügyesen kell vele menni.
Ugyanakkor változtatnom kell a vezetési stílusomon. Túlságosan
agresszívan támadom a kanyarokat, inkább kicsit el kell folyatni
a fordulókat. Nagyon fontos, hogy ne színezzük túl, ne csúszkáljunk
feleslegesen, hanem íven, minél gyorsabban forduljunk el"
- beszélt a taktikáról az A7-es kategória pontversenyét vezető
pilóta. Mindenképpen
érdekes verseny lesz a Veszprém-rali, a pénteki prológot és
a szuperspeciált követően, szombaton dől el a győzelem. Ezúttal
vasárnap nincs gyorsasági. Az A7-es kategória továbbra is erős,
de egyelőre nem nagyon lehet megítélni az erőviszonyokat, tavaly
Barnán kívül mindössze egyetlen autó ért célba a kategóriából. "Megpróbálunk
a lehetőségekhez képest minél gyorsabban autózni, nem feltétlenül
látványra menni. Kiemelkedő szerepe lesz az időjárásnak, a hatalmas
hőségben a szervezet kiszárad, romlik az agy vérellátása, emiatt
csökken a koncentráció. Sok folyadékot kell fogyasztanunk. Ezért
is örülünk új támogatónk, a BOMBA! érkezésének, aki biztosítja
számunkra a megfelelő italokat." Csakúgy,
mint a főszponzorral, a B.G.S.G. számítástechnikával, a Bomba
energiaital gyártójával is hosszú távú együttműködést tervez
a csapat, ennek első attrakcióját már péntek este láthatják
a rali barátok "Azt
hiszem, van keresnivalónk. Bízom benne, hogy a kis tankunk,
amely már bizonyított, hozza a megszokott formáját és simán
végig bírja majd a versenyt. Mindenképpen célba kell érnünk,
de ha sikerülne nyernünk, az komoly előnyt jelentene a bajnokság
tekintetében. Nem lennénk teljesen elégedettek, ha valaki előttünk
végezne a kategóriában. Megpróbáljuk a bombaformánkat hozni"
- zárta gondolatait Kőváry Barna. Kőváry
Barna - Tóth Zsolt
|
|