Egyharmados siker

Július 6.
A Master Cars Hungarian Racing Team versenyzői a szezon legnehezebb versenyének vágtak neki a BF Goodrich Veszprém Rallyen a hétvégén. Az várható volt, hogy a mindig nehéz pályákkal és kánikulai hőséggel párosuló verseny nagyon nehéz lesz, de arra senki sem számított, hogy a nehéz pályák ilyen durván megtizedelik majd a csapatot.

Az első megmérettetés a pénteki prológgal egybekötött szuperspeciál szakasz volt melyen több kört kellett teljesítni a mezőnynek. Ezen a legjobban a Fabinyi - Vlcskó kettős szerepelt, akik a prológon az N3 géposztály negyedik helyét szerezték meg, míg a Gergely - Visi kettős itt a nyolcadik helyen végzett. A prológot rögtön követő szuperspeciálon utóbbi párosunk egy helyet javított, előbbi kettőt rontott helyezésén a géposztályban a szervo meghibásodása miatt.

A csapat N4-es géposztályban Mitsubishi Lancer EVO IX-essel autózó Molnár - Rónavölgyi kettőse is sikerrel teljesítette a pénteki napot, bár nekik már egy alaposan széttúrt kijárt pályán kellett teljesíteniük az első két szakaszt.

A szombati versenynapon aztán még hat, a hazai bajnokságban igen hosszúnak számító gyorsasági szakasz várt párosainkra. A nehéz pályák az első csapást a Fabinyi - Vlcskó kettősre mérte, akik egy nagy defektet kaptak az első körben melynek köszönhetően több mint tíz percet vesztegettek el a gyorsasági szakaszon. A defekt kisebb futómű sérüléseket is eredményezett, de ezeket a szerviznek sikerült kijavítani. Vegyes párosunk az N3 géposztály ötödik helye körül autózott mikor a hatodik gyorsasági szakaszon egy nagyobb ugrató után eltört a Renault Clio féltengelye ezért feladni kényszerültek a versenyt. Sajnos szintén föladni kényszerült a futamot N4-es párosunk a negyedik gyorsasági szakasz után. A Molnár - Rónavölgyi kettősnek nem csak a nehéz pályákkal, hanem a Mitsubishi rapszodikusan el-el gyengülő motorjával is meg kellett, hogy küzdeni, ráadásul a negyedik gyorsasági szakaszon a bal hátsó futóművet és a kipufogórendszert is olyan csúnyán ütötték meg a kövek, hogy a szervizben úgy döntöttek, hogy nincs értelme a folytatásnak.

A Master Cars-os mundér - pontosabban tűzállóruha - becsületét ismét a Gergely - Visi kettős mentette meg, akik kiegyensúlyozott autózással értek célba az N3 géposztály negyedik helyén, értékes pontokat gyűjtve a bajnokságban. Ehhez persze az is hozzájárult, hogy a Honda Civic Type-R igazi japán szamurájként, szinte minden zokszó és hiba nélkül tűrte az autógyilkos veszprémi pályák megpróbáltatásait!

A csapat egy kis pihenő után már meg is kezdi a felkészülést a sportág legtradicionálisabb futamára a Mecsek Rallyra mely augusztusban kerül megrendezésre.

Master Cars Hungarian Racing Team