|
Derűre
ború - borúra derű Július
7. A WRC-vel
induló Maricsek-Rubóczky páros számára nem volt túl sikeres
a hétvége befejezése. Kevés időt tudtak az autóval tölteni,
így bátortalanul álltak az első rajthoz. A prológ nem csak a
fiúknak volt kicsit idegen, a szűk aszfalton a Corolla sem érezte
magát igazán jól. Mire belerázódtak a tempóba, a körülményekbe,
bekopogott a technika ördöge. Néhány hiba kivételével mégis
sikerült jót autózniuk, de nagy szükség van minden egyes kilométerre,
amit hármasban tesznek meg. Maricsek
Miklós: "Nagyon szomorú vagyok, hogy így alakult
a verseny, pedig már kezdtem érezni az autót. Jó pár éve nem
ültem autóba és már borzasztóan vártam a versenyt, így még jobban
elkeserít, hogy nem tudtunk végigmenni. Az elejétől kezdve egy
kalandos futamon vettünk részt, de ez a Corolla és köztünk lévő
„friss kapcsolatnak” is köszönhető szerintem. Ennyi kihagyás
után újra fel kell nőnöm a feladathoz, de úgy érzem, ez nem
lesz nehéz. A sztorikkal teli prológ után már azt hittem nem
lesz sok meglepetés. A következő gyorsasági rajtjába azt határoztam
el, mindent megteszek, amit a teszten elterveztem. De hát tudjuk,
hogy ember tervez, Isten végez, vagyis már az első kilométereken
is túráztunk az út mellett. Szerencsére a negyedik gyorsra összeszedtük
magunkat, és sikerült tegező viszonyba kerülnöm vele. Remélem,
hogy a következő versenyen is lehetőségem adódik rajthoz állni,
és akkor már a technika is velünk lesz. Még sok tesztkilométerre
van szükségünk ahhoz, hogy biztos kézzel foghassam a kormányt.
A veszprémi pályán megtett kilométerek sajnos csak a tesztet
egészítették ki. A verseny után természetesen levontuk a konzekvenciát,
és már most elkezdünk készülni a következő versenyre, kicsit
másképp.” Rubóczky
Attila: "Ennél jobb befejezésre számítottunk.
A mostani hétvége még mindig nem mondható igazi versenynek számunkra,
hiszen nagyon rövid volt. Az első két gyorsaságin még az újdonság
hatása alatt voltunk, hiszen mindketten rég versenyeztünk. Összességében
a prológ szűk aszfaltos pályája nem igazán nyerte el a tetszésem,
de a többi szakasz annál inkább. Ez a pár gyors, amit a technika
még engedett, igazából csak tesztnek mondható, hiszen mire hozzászoktunk
a körülményekhez, vége is lett. Kicsit elkeserít, hogy így alakult,
de remélem, hogy ha lesz következő alkalom, akkor már mehetünk
egy igazit.” Mikiék
szomorú befejezése ellenére mégis ragadhatott mosoly a Maricsek
Team arcára, hiszen a másik páros, Mucsina Tamás és Csoór J.
Tibor ismét bezsebelte a kategória első helyéjért járó trófeát.
Salgó Rallye után sikerült újra a H csoport legjobbjaként célba
jutniuk. A duplázás nem csak a csapat kemény munkáját tükrözi,
hanem bizakodásra is okod ad a közeljövőre nézve. Mucsina
Tamás: "Nagyon jól éreztük magunkat ismét a versenyen.
Boldog vagyok, hogy megint sikerült elsőként célba érni. Kalandos
út mögött állunk, rengeteg izgalmas pillanatot éltünk át, és
nem csak a gyorsasági szakaszokon.” Már a prológon
is akadtak nehézségek az első kanyarban, ahol négyből sajnos
háromszor sikerült elrontani a befordulást, mivel a hatalmas
tepsi Celica nem a szűk utakra van méretezve. Az „első kanyar
fóbia” a Hajmáskér-Őskü gyorson is előjött, vagyis a gyorsasági
nyitányaként beköszöntek a nézők közé. A túlcsúszás szerencsére
semmi bajt nem okozott, csak az adrenalin szintet növelte a
kocsi körül. A Márkó-Jutaspusztai szakasz az előzőkhöz képest
nyugalomba telt, így a szervizparkban csak a port kellett letörölni
a GT-Fourról. A Gyártelep
is tartogatott meglepetéseket a fiúk számára. Az addig felboríthatatlannak
hitt Toyota pár pillanatig elvesztette az egyensúlyát egy padkára
futás következtében, de szerencsére Tomi könnyedén hárította
a kényes szituációt. A malőr eredményeként kis bozótnyírás után
visszairányították a kocsit az útra és tovább száguldoztak.
A hajmáskéri beköszönést a következő körben már nem ismételték
meg, sőt, pár lehetőséget még észrevettek, ami az itinerben
kicsit másképp volt. Az időeredmény mellett az is tükrözi Tomiék
remek teljesítményét, hogy a 3 perces rajtoltatás nagyon kevésnek
bizonyult. A gyorsasági közepette jelent meg a Toyota egy Suzuki
visszapillantójában. Sajnos az utolsó előtti gyorson torlódás
alakult ki, így az időcsúszás miatt mindenki késett. A nézők
már nagyon hiányolták a Mucsina-Csoór párost, aminek hangot
is adtak. Mucsina
Tamás: "Úgy érzem, hogy sikerült a nézők kedvében
járnunk, hiszen amikor a kavarodásban hátrébbról rajtoltunk,
már aggódtak értünk és a szervizparkban érdeklődtek. Szerencsére
nagyon jó volt végig az autó, ami a szerelők munkáját dicséri.
Szeretném megköszönni Haljárszki Zolinak és Horváth Lacinak,
hogy sikerült erre a "kocsi-gyilkos” pályára egy megbízható
autót összerakniuk. Jó lenne, ha ez a sikersorozat nem érne
véget, és a következő verseny után is hasonló helyen állhatnánk
a dobogón.”
Csoór J. Tibor: "Már nagyon vártuk, hogy ismét
murvás versenyen indulhassunk, mert Tominak kimondottan fekszenek
az ilyen talajú pályák és mind a ketten élvezzük, ha jól táncol
Emese. Mit mondhatnék azon kívül, hogy szuper volt a verseny.
Ahogy Tomi is mondta, sok kalandunk volt. A prológ nekem sem
dobogtatta meg a szívem, viszont a többi szakasz nagyon tetszett.
Reménykedem benne, hogy az évad hátralévő részében is hasonlóan
jól teljesítünk. Sokat számít, hogy már mindketten teljesen
otthon érezzük magunkat a kocsiban, és nem okoz meglepetéseket.
Már alig várom a következő versenyt.” Támogatóink:
Elgas Kft., Pannon-Aqua'95 Zrt., Odex Outdoor Expert Kft., Corpus
Communications Kft., Interware Internet Szolgáltató Kft., Milk-Szolg
Kft., RallyeShop, Auriga Trans Kft., Plazma Design Bt., Vavi
Trans Kft., Zoltán Hunor Csaba, Crobo Bt., Weko Trade Bt., Reconquest
Kft., Tomi-Gumi Bt., Steinberger.hu, Igol oil, VHT-Emeléstechnika
Kft., Vépé-19 Bt., Köszönjük! Maricsek
Team
|
|