|
Kőváry
15 évet várt Augusztus
3. Szombaton még úgy tűnt hiába
a lelkesedés, a felkészülés, nem szállhat harcba a kategóriagyőzelemért
a Kőváry Barna – Tóth Zsolt páros. Az elmúlt hétvégén rendezett
Mecsek-rali második napján a Renault Clióval versenyző páros
komoly hátrányba került ellenfeleivel szemben. "Remekül
kezdtünk szombaton, rögtön első időket tudtunk autózni az A7-es
kategóriában. Csakhogy a negyedik gyorsaságin hibáztam - mondta
a futam után Kőváry Barma. "Túl szűkre vettem egy kanyart,
amitől defektes lett a jobb első kerekünk." A rövid, hat kilométeresen gyorsaságin történt,
ezért nem álltunk meg kereket cserélni, de begyűjtöttünk 50
másodperc hátrányt. Az autónak nem lett baja, a gumi elkezdte
megbontani a sárvédőt, de műszakilag nem volt gond." A helyi felmenőkkel bíró pilóta az eset után
elkedvetlenedett, de navigátora Tóth Zsolti és a csapatvezető,
Szentiványi Szabi biztatatták, mondván nem szabad feladni. És
milyen igazuk volt. Sikerült felrázniuk Barnát, aki elkapta
a fonalat, megkezdték a felzárkóKazást. "Már
a következő gyorsasági sikerült leszaladnunk, de utána is végig
a kategória elejében tudtunk autózni. Estére már csak öt másodperces
hátrányunk volt az R3-as autók között élen álló, Hering Gyuláék
mögött" - mesélte a pilóta Vasárnap is ebben a szellemben folytatta a páros,
az első gyorsasági után máris öt másodperces for szerepelt a
nevük mellett és onnantól kezdve folyamatosan növelték az előnyüket.
Még az utolsó gyorsaságin - amikor már magabiztosan vezettek
- sem vettek vissza. "Ha
nincs a defektünk, akkor akár Tárnok Tomit is elkaphattuk volna.
Ez azért igencsak biztató, hiszen tavaly nem is gondoltunk rá,
hogy az ő Renault Megane-ja közelébe tudnánk férkőzni. De ezúttal
nagyon koncentráltan, precízen, pontosan tudtunk autózni"
A legtöbbek szerint az egyik legnehezebb Mecsek-rali
volt a mostani. Nem csak a pályák miatt, hanem a Veszprém-ralit
is meghazudtoló iszonyatos hőség miatt. 39 fok volt az autón
kívül, belül pedig ennél is sokkal melegebb. Mindez nemcsak a versenyzőket, de technikát
is erőteljesen igénybe veszi. A csapat Renault Clio R3-asa azonban
nagyon jól viselete a versenyt, hibátlanul üzemelt. Érezni lehetett
rajta, hogy a futam előtt felújított motorja frissebb, sokkal
jobban viselkedett a kigyorsításokon, érezhetően jobban húzott.
Ez is nagyban hozzájárult a sikerhez. "Amiért
Pécsre jöttünk, azt sikerült véghezvinnünk. Az A7-es kategóriában
a második helyet szereztük meg, de a bajnoki címre esélyes konkurenseinket
sikerült megelőznünk. A leggyorsabbak voltunk az R3-as autóval
indulók között. Ennek megfelelően növeltük az előnyünket a bajnokságban.
Három ponttal vezetünk Hering Gyula és öttel Janzer Gyuri előtt,
ugyanakkor az R-csoportot is vezetjük" - értékelt boldogan
Kőváry a futam után: "Azt
kell, hogy mondjam, tizenöt éve várok erre a versenyre. Tökéletesen
működött minden, pontosan tudtunk autózni. Megvívtuk a saját
harcainkat, kitoltuk a korlátainkat. Szenzációs hétvégén vagyunk
túl. Úgy tűnik, végre kezdünk tegező viszonyba kerülni a versenyautónkkal." Támogatóink:
B.G.S.G. számítástechnika, AutoExpo M1, Bomba!, Renault Budapest,
Dekra, Pirelli, Auto World, Oakley Kőváry
Barna-Tóth Zsolt
|
|