Akkor most, hogy-mennyi?

Augusztus 4.
Két futammal a bajnokság befejezése előtt már beindul a számolgatás, kinek hol kell végezni egy esetleges bajnoki címért. Összeadtunk, kivontunk és mínuszoltunk, hogy megtudjuk, ki hogyan lehet bajnok a Nyírség Rallyn?

A Nyílt Rally Bajnokság, vagyis a WRC-s bajnokság tabellája Spiciék kisesése után elég egyértelmű képet mutat: Herczig Norbi magabiztos, majd húszpontos előnnyel áll az élen. Igen ám, csakhogy a bajnokságban a legrosszabb eredményt el kell dobni! Jelen pillanatban Norbiék számára ez azért fájó, mert amíg vetélytársai rendelkeznek nullás versennyel, nekik jelen állás szerint egy abszolút harmadik helytől kell megválniuk.

A Nyílt Rally Bajnokság állása:
hely. versenyző Autó
jelenlegi pont
mínuszolás után
1. Herczig-Baranyai Subaru
88
74
2. Spitzmüller-Kazár Mitsubishi
69
69
3. Turán-Zsíros Peugeot
61
61
4. ifj. Érdi /Csökő, /Rubóczky Subaru/Skoda
48
48
5. Hideg /Kerék, /Kocsis /Notheisz Mitsubishi
42
42
6. Turi - Tóth Subaru
31
31
7. Rongits - Hannus Mitsubishi
27
26
8. Borsi -Diebel Subaru
18
18

A táblázatból látható, hogy a mínuszolás után Norbiék még mindig elsők, de előnyük már csak 5 pont Spiciékkel szemben. Amennyiben Spici megnyeri a hátralévő két versenyt megvédte bajnoki címét. Az Allianz Rallyn aratott győzelmének köszönhetően Turán Frici is az esélyesek közé tartozik, sorsa azonban már ellenfelei kezében van, neki az már nem elég, hogy behúzza a hátralévő futamokon a győzelmet, ha Herczig mindkét versenyen második, akkor is megelőzi a Peugeot-s versenyzőt. Az esélyesek határvonalát Kis Érdinél kell meghúznunk, neki már akkor sincs esélye a bajnoki címre, ha mindkét versenyt megnyeri és Herczig és Spici mindkét versenyen kiesik, hisz Norbi ekkor visszakapja 13 pontját, amivel pontegyenlőség lesz kettejük közt, és több jobb helyezésének köszönhetően Tibi előtt végez.

A lényeg, Nyírségben egyedül Herczigéknek van esélyük a bajnoki címre, ha megynerik a versenyt, akkor a pályafutások során először szerzik meg a bajnoki aranyat! Akkor is bajnokok ha csak a második helyen érkeznek célba, a lényeg, hogy ne Spici nyerje a futamot, illetve a harmadik hely is elég, ha Spicit maguk mögött tudják tartani. Spici és Frici számára a legfontosabb hogy ne essenek ki, akkor ugyanis vége a dalnak!

Hasonló a helyzet N csoportos bajnokságunkban is, itt is egy Subarus pilóta, Hadik Andris vezet, mínuszolás előtt és utána is. Andris azonban annyival van könnyebb helyzetben WRC-s társánál, hogy a legrosszabbul sikerült futam eredményének eldobása után, még nagyobb lesz az előnye. Jelen állás szerint 11 ponttal vezet, de ha megszabadul Veszprémi hét pontjától és Osváthtól is elvesszük a miskolci 12-t akkor előnye mindjárt 16 pontra nő.

Az Országos Rally Bajnokság állása:
hely. versenyző Autó
jelenlegi pont
mínuszolás után
1. Hadik Subaru
94
87
2. Osváth Mitsubishi
83
71
3. Trencsényi Mitsubishi
72
62
4. Pethő Mitsubishi
65
65
5. Asi Mitsubishi
48
48
6. ifj. Tóth Peugeot
45
45
7. Matics Mitsubishi
38
38
8. Ollé Suzuki
32
31

Amennyiben Andris győzni tud a soron következő Nyírség Rallyn, akkor az utolsó futam eredményétől függetlenül megszerzi a bajnoki trófeát. Ekkor ugyanis 118 pontja lesz, Osváth pedig hiába lesz második és hiába nyeri meg a szezonzárót, ezzel együtt is max 116 pontot tud összerakni. Andrisnak a bajnoki címhez az is elég ha az első négyben végez, a lényeg, hogy Osváthot maga mögött tudja tartani valamint:

- ha 2. helyen végez és nem Osváth nyer
- ha 3. helyen végez és Osváth mögötte végez és nem Pethő nyer
- ha 4. helyen végez és Osváth mögötte végez és Pethő a második helynél hátrébb végez.
- ha 5. helyen végez, Osváth mögötte, Pethő a második helynél hátrébb végez, és nem Trencsényi nyer

A számolást azonban idén megnehezíti a szabálykönyv, mely szerint a bajnokság utolsó futama nem mínuszolható! Mindez a mi értelmezésünkben azt jelenti, hogy a versenyzőknek el kell rajtolni, de ha kiesnek akkor a bajnoki értékelésben dobhatják a futamot.

Fri