Két kamion alkatrész, váltó, difi halomszám

Augusztus 7.
Béres Józsi a magyar itinerben még nem hisz annyira mint a szlovákban, de Répás Zolit jó navigátornak tartja, nem emiatt várja izgalommal a Barum Rallyt. Joskóval beszélgettünk.

Neked ez már a sokadik Barum Rallyd lesz, viszont a mostani mégis csak más mint az eddigiek.

- Igen, idén nem a megszoktott Szuper 2000-es autóval indulunk, hanem egy Lada VFTS-sel, Megmondom őszintén, hogy sokkal jobban örülök neki hogy VFTS-sel megyek, mint valami nagy autóval. Természetesen nem olyan gyors ez az autó, nem fogunk tudni annyira elöl menni, mintha valami Szuper 2000-sel indulnánk de ennek ellenére nekünk is és a nézőknek is sokkal több öröme lesz ebből!

Van azonban itt egy másik újdonság is hiszen egy új vagyis a Barum rallyn egy új navigátoroddal mutatkozol!

- Mint mindig most is egy jó navigátorral megyek, mivel a Zolival már több versenyen is mentem és tudom hogy milyen navigátor, nagyon nagyon jó! Szerintem jól megfogjuk érteni egymást a Barum rallyn is.

Te korábban csak szlovák itinerből mentél, mennyiben más a magyar itiner?

- Mindig csak szlovák itinerrel mentem, amikor kezdtem akkor angollal, legelőszőr az Ózd Rallyn, Zolival mentem magyar itinerből. Kicsit nehéz volt nekem felírni, az első gyors rajtjánál megálltunk, elkezdtem volna feldiktálni a pályát, de végképp nem tudtam mit mondjak. Itthon magyarul beszélünk, de pályát felírni elsőre nagyon nehéz volt, mivel korábban hat éven keresztül csak szlovák itinerből mentem, ezt szoktam meg. Zoli nagyon sokat segített nekem és azt hiszem a verseny közepe táján már elég jól tudtam menni a magyar itinerrel, talán nem olyan jól mintha szlovákból mentem volna, mert a magyarban még nem tudok annyira hinni, mint a szlovákban, de érzem hogy jó lesz ez!


fotó: Actionphoto.sk

Hogy álltok a felkészüléssel? Az autó versenykész vagy van még vele teendő?

- Az autóval majdnem minden hétvégén megyek egy versenyt Szlovákiában, de a Barum előtt természetesen átnézzük és amit csak kell kicserélünk rajta. Alkatrészt viszünk két kamionnal, hogy ha valami megáll, ne fordulhasson elő, hogy nem tudjuk folytatni a versenyt. Motor, váltó, difi mind halomszámra lesz!:)

Szinte alig múlik el olyan hétvége, hogy ne versenyeznél, vissza tudsz emlékezni mikor volt olyan hétvégéd amikor nem álltál rajthoz?

-Nagyon nehezen. Éppen most számoltam ez a nyolcadik vagy a tizedik hét hogy versenyen vagyunk. Ha nincs bajnoki, akkor hegyi verseny vagy Mini Rallykon és meghívásos versenyen állunk rajthoz.

Mennyire fárasztó vagy mennyire öröm?

- Félig öröm, félig nagyon fárasztó. Egy-egy nagyobb rali, mint amin most is megyünk Lengyelországba, egy kicsit fárasztó, de a többi verseny, egy meghívásos vagy egy hegyi futamon, ahol a Zsigulval vagy az Opellel megyek, ez csak öröm és öröm.

Most egy komoly feladat áll előtted, a Szlovák és a Lengyel bajnokság soron következő futamára készülsz. Szoros a bajnokság, mi a terv, mi a taktika a hétvégére?

- Ez lesz az egyik legnehezebb verseny, nagyon kemények a gyorsok. Sok olyan gyors szakasz van ahol rengeteg a bukkanó, a gyorsok nagyon szűkek és technikásak. A lengyel versenyzők picit előnybe vannak, nagyon jól fognak tudni menni a pályán három felírásból is, hisz valamennyire azért ismerik a szakaszokat. Nekünk, akik csak először mennek ezen a versenyen, viszont nagyon nehéz lesz. Lehetett látni a shakedownon is, hogy a lengyel versenyzők három kilométer alatt tudtak nekünk adni 3-4 másodpercet, ami nagyon sok. Természetesen mi csak a szlovák bajnokságot fogjuk nézni, Gregorz Grzyb biztosan nagyon jól fog tudni menni rajta, de kiszámoltuk, hogy ha mindkét nap közvetlenül utána végeznénk, akkor még mindig maradna 10 pont előnyünk. Szeretnénk egy hibátlan, gond nélküli versenyt futni.

Köszönjük, hogy zavarhattunk a hétvégére sok sikert, a Barumra pedig jó szórakozást kívánunk!

Fri