|
Két
kamion alkatrész, váltó, difi halomszám Augusztus
7. Neked
ez már a sokadik Barum Rallyd lesz, viszont a mostani mégis
csak más mint az eddigiek. - Igen,
idén nem a megszoktott Szuper 2000-es autóval indulunk, hanem
egy Lada VFTS-sel, Megmondom őszintén, hogy sokkal jobban örülök
neki hogy VFTS-sel megyek, mint valami nagy autóval. Természetesen
nem olyan gyors ez az autó, nem fogunk tudni annyira elöl menni,
mintha valami Szuper 2000-sel indulnánk de ennek ellenére nekünk
is és a nézőknek is sokkal több öröme lesz ebből! Van
azonban itt egy másik újdonság is hiszen egy új vagyis a Barum
rallyn egy új navigátoroddal mutatkozol! - Mint mindig
most is egy jó navigátorral megyek, mivel a Zolival már több
versenyen is mentem és tudom hogy milyen navigátor, nagyon nagyon
jó! Szerintem jól megfogjuk érteni egymást a Barum rallyn is. Te
korábban csak szlovák itinerből mentél, mennyiben más a magyar
itiner? - Mindig
csak szlovák itinerrel mentem, amikor kezdtem akkor angollal,
legelőszőr az Ózd Rallyn, Zolival mentem magyar itinerből. Kicsit
nehéz volt nekem felírni, az első gyors rajtjánál megálltunk,
elkezdtem volna feldiktálni a pályát, de végképp nem tudtam
mit mondjak. Itthon magyarul beszélünk, de pályát felírni elsőre
nagyon nehéz volt, mivel korábban hat éven keresztül csak szlovák
itinerből mentem, ezt szoktam meg. Zoli nagyon sokat segített
nekem és azt hiszem a verseny közepe táján már elég jól tudtam
menni a magyar itinerrel, talán nem olyan jól mintha szlovákból
mentem volna, mert a magyarban még nem tudok annyira hinni,
mint a szlovákban, de érzem hogy jó lesz ez! Hogy
álltok a felkészüléssel? Az autó versenykész vagy van még vele
teendő? - Az autóval
majdnem minden hétvégén megyek egy versenyt Szlovákiában, de
a Barum előtt természetesen átnézzük és amit csak kell kicserélünk
rajta. Alkatrészt viszünk két kamionnal, hogy ha valami megáll,
ne fordulhasson elő, hogy nem tudjuk folytatni a versenyt. Motor,
váltó, difi mind halomszámra lesz!:) Szinte
alig múlik el olyan hétvége, hogy ne versenyeznél, vissza tudsz
emlékezni mikor volt olyan hétvégéd amikor nem álltál rajthoz? -Nagyon
nehezen. Éppen most számoltam ez a nyolcadik vagy a tizedik
hét hogy versenyen vagyunk. Ha nincs bajnoki, akkor hegyi verseny
vagy Mini Rallykon és meghívásos versenyen állunk rajthoz.
Mennyire fárasztó vagy mennyire öröm? - Félig
öröm, félig nagyon fárasztó. Egy-egy nagyobb rali, mint amin
most is megyünk Lengyelországba, egy kicsit fárasztó, de a többi
verseny, egy meghívásos vagy egy hegyi futamon, ahol a Zsigulval
vagy az Opellel megyek, ez csak öröm és öröm. Most
egy komoly feladat áll előtted, a Szlovák és a Lengyel bajnokság
soron következő futamára készülsz. Szoros a bajnokság, mi a
terv, mi a taktika a hétvégére? - Ez lesz
az egyik legnehezebb verseny, nagyon kemények a gyorsok. Sok
olyan gyors szakasz van ahol rengeteg a bukkanó, a gyorsok nagyon
szűkek és technikásak. A lengyel versenyzők picit előnybe vannak,
nagyon jól fognak tudni menni a pályán három felírásból is,
hisz valamennyire azért ismerik a szakaszokat. Nekünk, akik
csak először mennek ezen a versenyen, viszont nagyon nehéz lesz.
Lehetett látni a shakedownon is, hogy a lengyel versenyzők három
kilométer alatt tudtak nekünk adni 3-4 másodpercet, ami nagyon
sok. Természetesen mi csak a szlovák bajnokságot fogjuk nézni,
Gregorz Grzyb biztosan nagyon jól fog tudni menni rajta, de
kiszámoltuk, hogy ha mindkét nap közvetlenül utána végeznénk,
akkor még mindig maradna 10 pont előnyünk. Szeretnénk egy hibátlan,
gond nélküli versenyt futni. Köszönjük,
hogy zavarhattunk a hétvégére sok sikert, a Barumra pedig jó
szórakozást kívánunk!
|
|