Futamgyőzelem kizárással és fellebbezéssel

Augusztus 30.
Turán Frigyes és Zsiros Gábor boldog volt - hogyne lett volna az, amikor zsinórban második országos bajnoki futamgyőzelmét aratta a Nyírség-ralin. Legalábbis a céldobogón, a pezsgőzésnél még így állt a helyzet - azután azonban jött a fekete leves...

De ne szaladjunk ennyire előre! Rögzítsük legelőször a tényeket, amelyek azt mutatják, hogy a Synergon Turán Motorsport kettőse abszolút fölényben volt a versenynaptárban először szereplő viadalon. A páros 13 gyorsasági szakaszból 9-et megnyert és majd' félperces előnnyel végzett a másodikként befutó Herczig Norbert előtt.

Turán akkor még úgy nyilatkozott: ez a hétvége a sikerekről szólt - hála Istennek. Megnyerték a prológot, és a gyorsasági szakaszok nagy részét, érthető volt tehát a versenyző öröme. Annak tudatában meg aztán pláne, hogy az utolsó két gyorsaságin folyt az olaj a váltóból, úgyhogy a Peugeot-ban ülő versenyzők az összes általuk ismert imát elmondták, hogy eljussanak a célig. Az utolsó szervizparkba már alig tudtak bejutni, meg kellett tolni az autót, hogy elinduljon, de végül sikerült.

Na, gondolták, minden jó, ha jó a vége... De sajnos ezzel még nem volt vége.

Hátra volt az utolsó technikai ellenőrzés, amelyen az autó minimális súlya nem felelt meg a szabályoknak. Ez azt jelenti, hogy könnyebb volt, mint 1230 kilogramm, így a felügyelő testület nem tehetett mást, kizárta a versenyből a párost.

A csapat értetlenül áll a döntés előtt és természetesen fellebbezett, ezt valószínűleg hamarosan elbírálja, az ügyet pedig napirendre tűzi a Magyar Nemzeti Autósport szövetség fellebbviteli bizottsága.

"Felháborító dolog történt, ötször mérték meg egymás után az autónkat, s ebből négyszer teljesen különböző eredmény született - mondta Turán Frigyes. - Természetesen fellebbeztünk a felügyelő testület döntése ellen, a mérést ugyanis nem tartottuk szabályosnak. A szabályok szerint fél kiló a tűréshatár, ennyi lehet a különbség az egyes mérések között, itt pedig mérésenként két-háromkilós eltérések voltak. A csapat sem érti a dolgot - ne felejtsük el, hogy a világbajnokságon szereplő Bozian Teamről van szó -, szerintük biztosan megvolt az autó súlya, ráadásul négy-öt kilón, amennyi a különbség volt a minimumsúlyhoz képest, semmi sem múlik. Nem lesz tőle gyorsabb az ember, s nekünk nem is volt szükségünk rá, hiszen így is fölényesen vezettünk az első nap után” - zárta a gondolatait Frici, aki természetesen mérhetetlenül csalódott volt, hogy lekerült a neve az eredménylistáról.