Üveges bíróságra vinné az RSB-t

Szeptember 2.
Ismét forr a levegő Üveges Gábor körül, a B-A-Z Megyei Rallysprint Bajnokság atyját az RSB nem engedte előfutni a Nyírség Rallyen. Gábor nem adja olcsón a bőrét, a bíróságon védené meg érdekeit.

Hogyan jött az ötlet, hogy előfuss a Nyírség Rallyn?

- Mivel a Salgó - Gemer rally első napján nem engedtek menni minket (nem tudták, hogy mi is indulunk) a rendező ígéretet tett az elmaradt verseny kompenzálására. Mivel a Nyírség Rallyt ugyanez a csapat csinálja úgy döntöttünk élünk a "lehetőséggel". A nevezésünket 00 számmal elfogadták. A nevezési zárlat után a rendező az RSB részére kötelezően elküldte a nevezettek listáját amit a bizottság el is fogadott. Ahogy írásos formában is láttuk a nevünket a listán elkezdtünk erősebben készülni, béreltünk egy Hondát (szervízzel, gumival, üzemanyaggal) nem kevés pénzért. A versenyigazgató közlése alapján mi vettük fel elsőként az itinert és a bejáró kártyát. Igaz csak előfutóként készültünk, de minden pályán 5-10 alkalommal végig mentünk nem sajnálva az üzemanyagot.

Mit szóltál, amikor értesültél a döntésről, hogy az RSB nem enged előfutni?

- A rendező szólt, hogy az indulásunkkal lehet egy kis probléma. Az RSB vezetője telefonon közölte vele, hogy Üveges nemkívánatos a magyar autósportban és ezért nem indulhat a versenyen. A rendező ezt írásban kérte, mert amíg ez nincs leírva ő nem Tilt le az indulók közül. Az RSB részéről a levél megérkezett a rendezőhöz 25.-én 15:14-kor amit továbbított számunkra 26.-án 7:02-kor. A levél magáért beszél ami csak méginkább megerősíti bennem azt, hogy az MNASZ de főleg az RSB egy nagyon mély lejtőn halad lefelé amiből nagyon nehéz lesz a jelenlegi vezetéssel kimászni (nincsennek szabályok, amik pedig vannak azokat akkor és úgy változtatgatják ahogy éppen az érdekeik kívánják).

Kaptál bármiféle magyarázatot a döntés okáról?

- A döntés oka: "Koko így döntött". 1988 óta versenyzek, 1994 óta (I. Miskolc Rally, a Vredestein elődje, majd az OMP rallyk) rendezek versenyeket és talán ez az igazi ok. Az általam rendezett versenyeken többnyire jól érzik magukat az emberek és nem a pézről szól. Egyszer egy sajtótájékoztatón újságírói kérdésre adtam egy őszinte választ ezt sokan zokon vették, a válasz ez volt: a rendezényeimen 1. a versenyző, 2. a néző, 3. a média és a végén a szövetség emberei, és hozzá tettem ha nincs az MNASZ "slep" a verseny olcsóbb több százezer forinttal. A minap aztán kaptam én is egy levelet, amelyben a szakágvezető tudomásomra hozza, hogy nem tartozik indoklási kötelezettséggel felém.

Hirdetted volna az autón a Rallysprint bajnokságot? Elképzelhető, hogy ezt akarta elkerülni az RSB?

- Ha tudtunk volna indulni természetesen a versenysorozat reklámja rajta lett volna az autónkon. Valószínűleg ezt is zokon vette volna egy két vezetőposztban lévő ember, akik nem a rali fejlesztésén hanem annak tönkretételén munkálkodnak erő teljesen, bár azt ők nem így érzik.

Tervezel válaszlépéseket?

- Természetesen a első lépésként kap egy lehetőséget az MNASZ a költségeim peren kívüli rendezésére, amire nem látok esélyt. Ha nem tudunk megegyezni Bíróságra viszem az ügyet a Salgó ralis sztorival egyetemben. Ezt követően elgondolkodom a további lehetőségekkel kapcsolatban, RSB vezető visszahívása - leváltása, MNASZ elnök elleni ügyészségi feljelentés.

Milyen eredménnyel lennél elégedett?

- Több jogász emberrel beszéltem és mindenki véleménye az volt, hogy amit ebben az évben az RSB és annak vezetője velünk művelt megér egy pereskedést és természetesen nem mi leszünk a vesztes fél.

Hogy áll a Rallysprint bajnokság? Siekerült megvalósítani amit elterveztél?

- A B.-A.-Z. Megyei Rallysprint bajnokság azt hiszem kinőtte magát a tőlem elvárt, megálmodott szintre. Minden versenyen egyre jobban összekovácsolódik a csapatunk. Mivel nálunk nem dolgozhatnak MNASZ sportbírók így magunknak kellett kinevelni a csapatot, természetesen "profi" segítők részvételével. A versenyzők és nézők szerint is versenyről versenyre jobbak, szervezettebbek a versenyeink. Jelenleg minden versenyünkön közel "teltház" van. Azt hiszem bebizonyítottuk, hogy erre a sprintsorozatra igen is szükség van és ebben a régióban igénylik ezt a versenyzők és a nézők is. A sorozat fejlődését mutatja az egyre több nevező, néző és a top pályák. A terveink részben megvalósultak, de tartogatunk még meglepetéseket minden érdeklődő számára!

Fri