|
Vizin
harmadik IRC-futamára, a Sanremo Ralira készül Szeptember
20.
Vizin László: - Amennyi információt eddig sikerült
beszereznem róla, nagyon komoly és nagyon érdekes pályák lesznek.
A belga Ypres Rali sem volt könnyű, a cseh Barum pedig kifejezetten
nehéz verseny volt, de azt hiszem, hogy a Sanremo Rali lesz
az idei legkomolyabb megmérettetésünk. - Az év
elején gondolkoztunk rajta, hogy ezen a versenyen menjünk, vagy
a spanyol Principe Asturias Ralin. Ott, az eredmény ismeretében
könnyebb lett volna pontot szereznünk, de nekünk nem ez az elsődleges
célunk. Szeretnénk magunkat megméretni és megdolgozni az eredményért,
úgyhogy nagyon örülök neki, hogy ezt a versenyt választottuk. - Az ellenfelekről
sokat még nem tudunk, mert péntek este lesz csak hivatalos nevezési
lista, de az olasz bajnokságban van egy Renault Clio kupa, ami
miatt szerintem nagyon sok A7-es Clio lesz. A Hondánkat fejlesztő
JAS Motorsport is olasz, úgyhogy márkatársunk is biztos lesz.
- Az Ypres
és a Barum Ralikon nagyon sokat tanultam. Egyrészről az autóról,
másrészről az IRC-futamokról. Ahogy a Barum Rali shake downján
is kiderül, egy kétkerékhajtású, kétezres motorral szerelt autót
egészen másképp kell vezetni, mint egy turbós összkerekest.
Bennem még mindig megvan az a beidegződés, hogy ha megcsúszunk,
akkor csak elég rápattanni a gázra, és a négykerékhajtás, meg
a nyomaték kihúz. Hát ezt el kell felejteni. Nagyon pontosan
kell vezetni és ötödik-hatodik fokozatban már nem nagyon lehet
arra számítani, hogy nyomatékból megold bármit is az autó. - A versenyekkel
kapcsolatban az a tanulság, hogy nagyon be kell osztani az autót.
A Barum Ralin például mind a négy Honda összetört. Idegen pályákon
megyünk, hosszabb a gyorsaságik távja, és nem biztos, hogy az
nyer, aki a leggyorsabban kezd. Nem szeretnék még egyszer olyan
hibát elkövetni, mint amilyet az Ypres Ralin csináltam, a kanyarlevágással.
Itt, a Sanremo Ralin olyan nagyon sok levágási lehetősége egyébként
sincs az embernek, mert az egyik oldalon leesik a hegyről, a
másikon pedig szikla áll előtte. - A verseny
egyik nehézsége lesz, hogy pénteken este kezdünk, amikor is
lesz egy 44 km-es gyorsasági is. Ráadásul az előrejelzések szerint
még eső is várható. De hát ettől izgalmas a rali. Nagyon szeretnénk
célba érni, és természetesen olyan eredményt elérni, amire a
verseny után büszkék lehetünk. Azzal, hogy a bajnokságban feljöhetünk
a harmadik helyre, most nem foglalkozom. Ha sikerülne persze,
óriási dolog lenne, de ha nem, akkor sem leszünk elkeseredve.
Az IRC kétkerékhajátsú
kupájának állása: A verseny
hivatalos honlapja: http://acisanremo.it/rallysanremo/ A csapat
együttműködő partnerei:
|
|