Kemény, de jó verseny

Október 13.
Jó hangulatú, kemény versennyel zárult az Iharos és Goller Országos Historic Rally Bajnokság a Komló Ralin. A versenyre nyolc páros nevezett, két új páros és három új autó szerepelt a mezőnyben. Az eső által is nehezített versenyen végül a mezőny fele, négy páros ért célba.

A szezon egyik legjobb hangulatú prológjával kezdődött a Komló Rali, ahol a közönség három új historic autót is megcsodálhatott. Felián Ákos és Tenger Csilla egy Porsche 911 Turbóval érkeztek, amelynek az olaja a prológ előtt elfolyt, így a rajtból ki kellett tolni, de másnap már a versenyen el tudott indulni. Madár Sándor és Diós Dániel pedig a magyar pályákon eddig kevésbé ismert Skoda 130 RS-sel szállt harcba.

Bár a versenyző régi ismerőse volt a historic ralit kedvelőknek, új autóját mutatta be Komlón Hajtós Péter és Pongrácz Ákos. A korábbi Wartburgos Hajtós két éve vásárolta meg I-es Golfját, amelyről úgy gondolt, hogy már éppen ideje lenne bemutatni a közönségnek. Az autó nagy feltűnést keltett a szürke fényezésével, amely egy véletlen folytán lett ilyen. Eredetileg világoskékre szánták, de Hajtós szerint az is lehet, hogy most már ilyen marad.

A verseny első szakaszában egész jó kis harc alakult ki a Wirtmann-Schneer és a Kövesdán-Borda kettősök Ford Escortja és Porschéja között. Három gyorsasági megtétele után Wirtmann kilenctized másodperccel vezetett.

A párharc azonban nem folytatódhatott a verseny végéig, miután Kövesdán egy lassítónak ütközött és a megrongálódott kormányösszeköt miatt a verseny feladására kényszerült.

Wirtmann-nak innetől kezdve könnyű dolga volt, csak célba kellett vinnie a Fordot. Még az egy perces büntetése ellenére sem tudták veszélyeztetni a győzelmét. A büntetést azért kapta, mert a Historic szabályai szerint csak E-betűvel ellátott utcai gumival lehet versenyezni, amit tilos megvágni. Az Escort 13 colos felnijére azonban nem lehet olyan utcai gumit kapni, amely az esőben megfelelő lenne, ezért nyitották meg Wirtmannék minden második kivezető csatornát a gumin. Azonban a legnagyobb jóindulat mellet is ez szabálytalan, ami miatt egy perc büntetést kaptak.

A második helyen célba érkező Hajtós-Pongrácz kettős is hasonló okok miatt kapott két perc büntetést. Nekik nem volt a vizes pályára alkalmas utcai gumijuk, ezért versenygumit tettek fel.

Hajtós egyébként nagyon elégedett volt az egyelőre még utcai Golffal, és ígérete szerint jövőre ebből az autóból épít egy komolyabb gépet.

A harmadik helyet, a mindig vidám és a raliverseny feladásának fogalmát nem ismerő Varga-Keresztes duó szerezte meg a Volkswagen Sciroccóval. A negyedik helyen pedig a közönség kedvenc és egyre inkább elnyűhetetlennek tűnő Abarth 1000 TC Berlinával a Kubinyi-Friedrich kettős futott be.

A Komló Ralival hivatalosan is lezárult az Iharos és Goller Országos Historic Rally Bajnokság, ám nincs kizárva, hogy a historic mezőnyéből még egy-két autót láthatunk az idén versenyezni különböző meghívásos futamokon.

A KOMLÓ RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNY:
1. Wirtmann Ferenc–Schneer László Ford Escort MK1 RS2000 C3 1:32:19,3
2. Hajtós Péter–Pongrácz Ákos Volkswagen Golf GTI D2 +4:04,6
3. Varga István–Keresztes István Volkswagen Scirocco D2 +9:30,6
4. Kubinyi Gábor–Friedrich László Abarth 1000 TC Berlina B2 +13:55,9

Az Iharos és Goller Országos Historic Rally Bajnokság együttműködő partnerei:

Iharos és Goller Kft, Kumho