Egyszerűen Abszolút...

Október 15.
Az ORB mezőnye felett is eljárt még egy év, vége a 2009-es bajnokságnak. Utoljára a Komló Rallye keretein belül október 9-11.-e között láthattuk a csapatokat rajthoz állni. Sokak számára még nyitott kérdés volt az összesített év végi eredmény úgy, mint a Maricsek Team triójának: Mucsina Tominak, Csoór Tibinek és Emesének is. A versenyzők egyben biztosak lehettek, hogy vasárnap estére megszületik minden kategória győztese. Tomiék az egész éves kiváló teljesítménynek köszönhetően legnagyobb esélyesként pályáztak a H10 csoport és a H abszolút bajnoki címére. És hogy mi lett a 8+1 gyorsasági vége?

A komlói pályákat csütörtökön vették birtokba a versenyző párosok, hogy a rendelkezésre álló két napban a lehető legtöbbet tréningezzenek. "Nehezen indultunk neki az itiner írásnak, mert csütörtökön még nem éreztem igazán jól magam. Szerencsére péntekre nagyjából összeszedtem magam, így sikerült jól felírni a gyorsokat. Azért sok segítséget jelentett időben az is, hogy voltak ismerős szakaszok.” - kezdte a beszámolót Tomi. A szombati prológ volt az igazi nyitánya a Komló Rallye-nak és hangulat keltője a vasárnapi gyorsaságiknak. A Maricsek Team triója bőven odafért a H abszolút második helyére, úgyis, hogy nem sikerült hibátlanul végigmennie a nulladik gyorson. Tomiék nem tudtak kellő teszt kilométert menni a Toyotával, ezért az első pár száz méter a visszaszokással telt. Vasárnap reggelre sokak számára nem várt dolog következett: esőre ébredt az
ORB mezőnye. „Nem mondhatnám, hogy sok 100 km tapasztalatom van esős versenyekről, így kicsit óvatoskodtunk. Azért összességében tetszett ez a vizes pálya, jókat csúszkáltunk keresztbe.” – mesélte Tomi. "Az első gyors kb. 8. kménél Emese hátsó difije szétment, így komolyan el kellett gondolkoznunk a folytatáson. Minél nagyobb sebességgel mentünk, annál jobban rázott az autó, úgyhogy a célban feltettük a kérdést: biztos érdemes tovább mennünk(mivel a szervizparkig még hátra volt 2 gyors)? És ekkor: nesze sánta, itt egy púp... az ablaktörlőnk is bedobta a kulcsot. Bevetettük a következő rajt előtt a technika órán tanultakat és meghekkeltük. Mondjuk nem bírta sokáig... Utólag azért látszik, jól döntöttünk, hogy nem álltunk ki.” Kis küszködéssel bár, de a 3. gyors után szerencsésen eljutottak a szervizparkig.

A következő kört egy új differenciálművel és egy jól leszervizelt Celicával kezdték a fiúk. A biztonsági autózásra hajtottak, nem kombináltak a gumikkal, és újult erővel száguldoztak. Rögtön a 4. gyors után előrébb léptek egy helyet az H abszolút idő listáján. A jó eredmény persze rengeteg kalandot vont maga után. "A remeteréti jobbosban sikerült pár embert megijesztenünk, vagyis egy fotóst és egy kamerást. Meg láttunk kukát is repülni a pihenőhelyen, kicsit szélesre sikerült a kanyar… Még ugyan annak a gyorsnak a végén az utolsó balosba is forogtunk egyet. Az Alsómocsoládi pályán is fogtuk néha a fejünket, mert hol száraz, hol nedves aszfalton száguldoztunk, vagyis inkább csúszkáltunk keresztbe. Kalandosnak mondható, de mindezek ellenére jó időket jöttünk." - magyarázta Tomi a H abszolút első helyeket. Aztán megint jött az előírt szervizelés, ahol Emesével nem volt túl sok gondjuk a szakembereknek. A már szinte mindenhol száraz pályára megkapta a slick papucsokat is, ami igazán szárnyakat varázsolt a Celicára. A két szakaszból álló utolsó kört fél perc hátránnyal indították Tomiék Keszler Matyi bácsihoz képest. „A hátrányból már a 7. gyorson is nagyon sokat lefaragtunk, vagyis majdnem az egészet. 30 mp-et javultunk, már csak hajszálnyi különbség volt Matyi bácsi és köztünk.”

A 8. gyorsasági szakaszt már úgy kezdték meg a fiúk, hogy mindössze 0.2 mpre voltak a Keszler - Hágen páros Audi S2-jétől. Ekkor a fiúk minden mindegy alapon, mint az őrültek rajtoltak el... Olyannyira jól sikerült a szakasz, hogy a jelentéktelen hátrányból sikerült egy bő 33 mp-es előnyt kovácsolni. Már majdnem a kezükben érezhették a H10 bajnoki címét is. Ám ember tervez... Az utolsó szervizparkig is volt miért izgulni, hiszen hátra volt jó pár kilométer az etapból és Emese motorteréből a nap végére olykor füst pamacsok bújtak elő. Hiába viselték gondját a Budai Team szervizesei, mégis megsértődött a Toyota, egyszerűen nem indult be. "Az egész csapat elkezdte tolni az autót, küszködtünk vele rendesen. Köszönettel tartozom mindenkinek, aki segített Emese beindításában. A Korda Team szervizesei sem tudták nézni, ahogy szenvedünk..." - mondta Maricsek Miki.

A sok segítő kéznek köszönhetően a Toyotába visszatért az élet és felbőgött a ménes. Sajnos addigra már Tibi és Tomi kikésett a beíróból, így 40 mp büntetést kaptak érte, ezzel el is úszott a H10 első helye. „Nagyon bosszantó volt, hogy nem akart beindulni a kocsi és emiatt késtünk ki. Tudjuk... technikai sport. Mindenkinek köszönjük a segítséget a szervizparkban.” - mondta Tomi. "Végül nincs miért szomorkodnunk, hiszen a H abszolútot megnyertük. Egész évben keményen dolgoztunk és meg is lett a gyümölcse. Matyi bácsinak köszönjük a díjkiosztón elhangzott sportszerű szavakat. Jó érzés azok között a pilóták között versenyezni, akiknek még a ’csattogós lepke időszakomban’ drukkoltam."

Tomi a jövővel kapcsolatban így folytatta: „Nagyon jól éreztem magam egész évben, és biztos vagyok benne, hogy jövőre is indulunk valahol. Azt, hogy hol - mivel - mikor, még nem tudom... Élvezem ezt a sportot, még semmiképpen sem szeretném abbahagyni. Idén is lesz pár verseny még, amin lehet, hogy részt veszünk, de még ez sem biztos. Majd meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok." Az egész éves munkát a Maricsek Team csapatfőnöke, Miki is értékelte: "Nagyon örülök a H abszolút bajnoki címének. A technikának köszönhetően sajnos a H10 nem lett a miénk, de úgy gondolom, hogy a második hely sem rossz eredmény. Az év végére láthatjuk, hogy nem telt feleslegesen az a rengeteg befektetett munkaóra. Tomiék is nagyon jók voltak végig, megérdemelten lettek elsők.” A jövőre nézve még nincsenek konkrét elképzelései a csapatnak, valamelyik bajnokságban biztos képviselteti magát.

Maricsek Team