Komló Rally N csoportos beszámoló

Október 15.
Korda Erik idei első rali versenyére készül, a Korda Racing csapatvezetője a németországi Lausitz Rallyn új navigátorral, Nyírfás Julival mutatkozik be.


Osváth Péter

Október második hétvégéjén került sor a magyar rally bajnokság zárófutamára, Komló központtal. A verseny ugyan nem a legtöbb nevezőjéről lett híres, de ennek ellenére egy igazán pörgős futamról számolhatunk be.

Mivel a versenynapot egy napba zsúfolták bele, így a gyorsaságik száma is kevesebb volt a megszokottnál - pontosan nyolc rajthoz állást könyvelhettek el a versenyzők.

Az N-esek első szakaszán, az Orfű-Árpádtető részen, húsz célbaérkező volt - közülük is a leggyorsabb Krózser Menyhért lett Fodor Gézával a jobbján. Őket Pénze követte a második idővel, míg Osváth a harmadik helyre autózta magát.


Hadik András

A második részen Krózser tovább növelte előnyét az összetettben egy első hellyel - a második helyen azonban változás történt, és Hadik András hozta be Subaruját - ezzel az összetett időket tekintve is előre lépett két helyet, a negyedikre.

A Vasas-Zobákpuszta gyors került harmadikként lebonyolításra, ahol tizennyolc N-es páros bizonyíthatta rátermettségét. Osváth Péter örülhetett szakaszgyőzelmének Krózser előtt mindössze 4 tizeddel. Harmadikként a hazai pálya előnyét élvező ifj. Ranga László lett Lancer Evo IX-esével.

Szervízpark következett, mely után ismét Orfűre érkezhettek meg az N-esek. A kis pihenő után Pethő kapott szárnyakat és előzte meg a csoport többi tagját. Többek között Hadikot és Osváthot is, akik a második illetve harmadik helyre való időt autózták. Összetettben Krózser közel fél perces előnye igazán nyugtatónak tűnt Osváth Péterrel szemben.

Az ötödik, Mecsekpölöskei részen újból kettővel kevesebb célba érkezővel számolhattunk, szám szerint tizenhattal. Osváth szakaszgyőzelme és Balogh második helyét követően a Subarus Hadik gyűjtötte be a gyors harmadik idejét. Krózser a negyedik lett, így összetettben Osváthtal szemben már csak 21 másodperces előnye volt.


Krózser Menyhért

Vasas-Zobákpuszta következett a hatodik bevetésként. Pethő, Balogh, Osváth volt a sorrend, mely megint azt jelentette, hogy az összetettben Osváth közel 10 másodpercet faragott Krózser mögötti hátrányából, aki ezen a szakaszon csupán a nyolcadik időt zsebelhette be.

Az utolsó előtti szakasz győztese nem az eddig megszokottakból került ki, ugyanis Hadik András lett az – Osváth előtt kicsit több mint egy másodperccel. Őket Balogh követte, de a különbség már jelentősebb volt, tizennégy másodperc.

A 2009-es országos rallybajnokság az évad utolsó gyorsaságijához érkezett a mecsekpölöskei elághoz. A pontot az i-re végül Hadik András tette fel leggyorsabb idejével, mely összetettben a biztos második helyet jelentette a számára. A pontok tekintetében pedig a borsodi versenyző bajnok lett Subarujával.

A verseny győzteséről se feledkezünk meg a bajnok mellett: Osváth Péter és navigátora, Farnadi Ágnes vehette át az N első helyéért járó díjat. A versenyt jól kezdő Krózser Menyhértnek sem kellett nagyon búsulnia, hiszen a bronzot bezsebelhette.

Az N3 kicsit csapzottra sikeredett így az utolsó fordulóra, hiszen egy célba érkező ünnepelhetett, természetesen az első helyen, Hibján József személyében.

Az N2eseknél már komolyabb mezőny gyűlt össze - 6-an fejezték be a Komló rallyt. Magyar Miklós az első helyet, míg Sós Nacsa Gábor a második pozíciót tudhatta a magáénak.

Lara