Vizin elégedett első IRC-szezonjával

November 27.
Pályafutása első nemzetközi sorozatán mérkőzött meg az idén Vizin László és Zsiros Gábor. A magyar páros négy IRC-futamon állt rajthoz, és a kétkerékhajtású kupában a negyedik helyen végeztek. Vizin Laci bácsit az idei szezonjáról kérdeztük.

- Pár nappal a Skót Rali után milyennek látod a versenyt?

- Nagyon sajnálom a rendezőket. A pályák vonalvezetése, szépsége nagyon rendben volt. Viszont annyi csapadék hullott le pár nap alatt, ami az évszázad legnagyobb áradását okozta. Az eső annyira feláztatta és tönkretette a pályákat, hogy teljesen irreálisak voltak a körülmények. Volt olyan hely, ahol már hatodikban leszabályzáson üvöltött a motor, és hússzal mentünk, annyira nem volt tapadása a gumiknak. Ráadásul elkövettünk egy taktikai hibát is, pont erre a versenyre raktuk be a rövidebb váltót, ami a sárban egyáltalán nem volt jó döntés. De hát ez van, a raliversenyzőnek mindig olyan pályán és olyan körülmények között kell versenyeznie, amit kijelölnek neki.

- A Skót Rali volt az első murvás versenyed elsőkerékhajtású autóval. Hogy tetszett a Honda viselkedése?

- Azt gondolom, az autó nem olyan rossz murván, de fenntartom a véleményemet, hogy az elsőkerekesek aszfaltra termettek. Nekem nem annyira a szívem csücske, a murva. Nagyon örülök neki, hogy elmentünk a Skót Ralira és hogy egy ilyen nehéz versenyt is teljesíteni tudtunk, de jövőre biztos, hogy nem indulunk rajta. A murva elől nem zárkózom el, sőt, ha minden igaz, akkor jövőre a Sanremo Ralit vegyesen murván és aszfalton rendezik. Ilyen vegyes talajú verseny szóba jöhet, de tiszta murvás futamon nem hiszem, hogy indulunk.

- Az év végén negyedikek lettetek az IRC kétkerékhajtású kupájában, mennyire vagy elégedett ezzel az eredménnyel?

- Az éves teljesítményünkkel abszolút elégedett vagyok. Meg sem fordult a fejemben, hogy ilyen előkelő helyen tudunk végezni. Négy futamon álltunk rajthoz, amiből hármon célba értünk, a Barum Ralin másodikok voltunk, a Skót Ralin harmadikok, Sanremoban ötödikek. A belga versenyt nagyon sajnálom, hogy kiestünk. Az én hibám volt, de ezekből a hibákból tanul az ember. Nagyon fontos azonban, hogy ezt az eredményt nem egyedül értem el, Zsiros Gabika nagyon jól beletanult a nemzetközi versenyekbe és nagyon jól navigált. A Budai Teamnek pedig ezúton is szeretném megköszönni az éves munkájukat. Az autó nagyon jól volt felkészítve, és amikor az én hibámból megsérült, akkor is pillanatok alatt újjáépítették. Valamint köszönet illeti Hering Gyuszit, az autó tulajdonosát is, aki ott volt velünk minden versenyen, sokat segített és tulajdonképpen az egész idei programunkat együtt állítottuk össze.

- Mennyire vagy elégedett a versenyek kiválasztásával?

- Eléggé meg volt kötve a kezünk, hogy melyik versenyeken tudunk indulni. Egyrészt a közelben lévő futamokat szerettük volna kiválasztani, másrészről pedig arra is figyelni kellett, hogy ne üssék a magyar versenyeket, ahol Hering Gyuszi ment az autóval. Nekem mind a három aszfaltos verseny nagyon tetszett. Azt gondolom, hogy természeti adottságaik miatt mindegyik futam nagyszerű volt, ahol indultunk. Magyarországon ilyen pályákat nem lehet találni. Ugyanakkor szerintem a magyar versenyek színvonal bőségesen eléri az IRC-jét, sőt bizonyos tekintetben jobbak is. Skóciában és Sanremóban is előfordult, hogy az időellenőrző állomáson nem volt óra. Egyedül talán a szervizparkokkal vagyunk egy kicsit lemaradva. Skóciában például nagyon érdekes volt, hogy az esti szervizpark előtt beállítottad az autót egy parc fermébe, a versenyző mehetett a dolgára, amikor a szerelők felállították a sátrukat, kihozták az autót a parc ferméből, leszervizelték, majd a 45 perc végeztével visszarakták a parc fermébe. De például a gépátvétel is akkor zajlott, amikor mi pályabejáráson voltunk.

- Két éves IRC-programot állítottál fel, ami azt jelenti, hogy jövőre is indulsz. Választottál már versenyeket?

- Az Ypres, a Barum és a Sanremo Ralik nagyon tetszettek, azt gondolom, hogy mindenképpen érdemes lenne ezekre a versenyekre visszatérni, ahol az idei tapasztalatokat is fel tudjuk használni. Hogy lesz-e negyedik verseny, azt nem tudom, de azt örömmel láttam, hogy a szezon Cipruson ér véget, ott talán jobb az időjárás így ősszel.

- Marad az R3-as Honda Civic?

- Nekem alapvetően tetszik a Honda, de mindenképpen olyan autóval szeretnék versenyezni, amivel pontot lehet szerezni, úgyhogy még megvárjuk, hogy melyik gyártó nevez az IRC-re és utána döntünk az autóról.

Az IRC kétkerékhajátsú kupájának végeredménye*:
1. Denis Millet 49, 2. Manuel Villa 36, 3. Kaspar Koitla 20, 4. Vizin László 17, 5. Rafael Tulio 10, 6. Marcel Piepers 10, 7. Jiri Skoupil 10, 8. Sandro Sottile 10, 9. Luis Tedesco 8, 10. Dimitrij Voronov 8, 11. Guy Mottard 8, 12. Colin Smith 8
*nem hivatalos

A csapat együttműködő partnerei:
AXIÁL KFT, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT, VALKON 2007 KFT, MAGTÁR KFT, STROMBOLY EVENT KFT, ZOMÁER Kft., KAMARÁS-DUNA KFT, Sygnus Kft, GD Gép és Daru Kft, SL Group, Rutin Kft, DC Gépszer Kft, CPH, H–ITB, IS International, 92 Leticia Bt, Pakett 007 Kft, T&R Consult Kft, Aqua Computer Kft, Barbat 2000 Bt. GERGELY GASTRONOMI, Környezetvédő Kft, ROVITEX Kft, J-Group Fotoprint Kft, Ostermann Kft, Budai Team, Honda Kapos, MANAX KFT

Fri