|
Vizin elégedett első IRC-szezonjával
-
Pár nappal a Skót Rali után milyennek látod a versenyt? - Nagyon
sajnálom a rendezőket. A pályák vonalvezetése, szépsége nagyon
rendben volt. Viszont annyi csapadék hullott le pár nap alatt,
ami az évszázad legnagyobb áradását okozta. Az eső annyira feláztatta
és tönkretette a pályákat, hogy teljesen irreálisak voltak a
körülmények. Volt olyan hely, ahol már hatodikban leszabályzáson
üvöltött a motor, és hússzal mentünk, annyira nem volt tapadása
a gumiknak. Ráadásul elkövettünk egy taktikai hibát is, pont
erre a versenyre raktuk be a rövidebb váltót, ami a sárban egyáltalán
nem volt jó döntés. De hát ez van, a raliversenyzőnek mindig
olyan pályán és olyan körülmények között kell versenyeznie,
amit kijelölnek neki. -
A Skót Rali volt az első murvás versenyed elsőkerékhajtású autóval.
Hogy tetszett a Honda viselkedése? - Azt gondolom,
az autó nem olyan rossz murván, de fenntartom a véleményemet,
hogy az elsőkerekesek aszfaltra termettek. Nekem nem annyira
a szívem csücske, a murva. Nagyon örülök neki, hogy elmentünk
a Skót Ralira és hogy egy ilyen nehéz versenyt is teljesíteni
tudtunk, de jövőre biztos, hogy nem indulunk rajta. A murva
elől nem zárkózom el, sőt, ha minden igaz, akkor jövőre a Sanremo
Ralit vegyesen murván és aszfalton rendezik. Ilyen vegyes talajú
verseny szóba jöhet, de tiszta murvás futamon nem hiszem, hogy
indulunk. -
Az év végén negyedikek lettetek az IRC kétkerékhajtású kupájában,
mennyire vagy elégedett ezzel az eredménnyel? - Az éves
teljesítményünkkel abszolút elégedett vagyok. Meg sem fordult
a fejemben, hogy ilyen előkelő helyen tudunk végezni. Négy futamon
álltunk rajthoz, amiből hármon célba értünk, a Barum Ralin másodikok
voltunk, a Skót Ralin harmadikok, Sanremoban ötödikek. A belga
versenyt nagyon sajnálom, hogy kiestünk. Az én hibám volt, de
ezekből a hibákból tanul az ember. Nagyon fontos azonban, hogy
ezt az eredményt nem egyedül értem el, Zsiros Gabika nagyon
jól beletanult a nemzetközi versenyekbe és nagyon jól navigált.
A Budai Teamnek pedig ezúton is szeretném megköszönni az éves
munkájukat. Az autó nagyon jól volt felkészítve, és amikor az
én hibámból megsérült, akkor is pillanatok alatt újjáépítették.
Valamint köszönet illeti Hering Gyuszit, az autó tulajdonosát
is, aki ott volt velünk minden versenyen, sokat segített és
tulajdonképpen az egész idei programunkat együtt állítottuk
össze. -
Mennyire vagy elégedett a versenyek kiválasztásával? - Eléggé
meg volt kötve a kezünk, hogy melyik versenyeken tudunk indulni.
Egyrészt a közelben lévő futamokat szerettük volna kiválasztani,
másrészről pedig arra is figyelni kellett, hogy ne üssék a magyar
versenyeket, ahol Hering Gyuszi ment az autóval. Nekem mind
a három aszfaltos verseny nagyon tetszett. Azt gondolom, hogy
természeti adottságaik miatt mindegyik futam nagyszerű volt,
ahol indultunk. Magyarországon ilyen pályákat nem lehet találni.
Ugyanakkor szerintem a magyar versenyek színvonal bőségesen
eléri az IRC-jét, sőt bizonyos tekintetben jobbak is. Skóciában
és Sanremóban is előfordult, hogy az időellenőrző állomáson
nem volt óra. Egyedül talán a szervizparkokkal vagyunk egy kicsit
lemaradva. Skóciában például nagyon érdekes volt, hogy az esti
szervizpark előtt beállítottad az autót egy parc fermébe, a
versenyző mehetett a dolgára, amikor a szerelők felállították
a sátrukat, kihozták az autót a parc ferméből, leszervizelték,
majd a 45 perc végeztével visszarakták a parc fermébe. De például
a gépátvétel is akkor zajlott, amikor mi pályabejáráson voltunk. -
Két éves IRC-programot állítottál fel, ami azt jelenti, hogy
jövőre is indulsz. Választottál már versenyeket? - Az Ypres,
a Barum és a Sanremo Ralik nagyon tetszettek, azt gondolom,
hogy mindenképpen érdemes lenne ezekre a versenyekre visszatérni,
ahol az idei tapasztalatokat is fel tudjuk használni. Hogy lesz-e
negyedik verseny, azt nem tudom, de azt örömmel láttam, hogy
a szezon Cipruson ér véget, ott talán jobb az időjárás így ősszel.
-
Marad az R3-as Honda Civic? - Nekem
alapvetően tetszik a Honda, de mindenképpen olyan autóval szeretnék
versenyezni, amivel pontot lehet szerezni, úgyhogy még megvárjuk,
hogy melyik gyártó nevez az IRC-re és utána döntünk az autóról. Az IRC
kétkerékhajátsú kupájának végeredménye*: A csapat
együttműködő partnerei:
|
|