|
Ajándék mellé virgács is járt
Mára már
mindenki csak az élménybeszámolókat hallgatja a hétvégén (2009.
december 5-6.) megrendezett Mikulás Rallyról. A Maricsek Teamnek
is akad mesélni valója, hiszen nem egy nyugodt sétaautózáson
vettek részt. A Budai Teamnek köszönhetően nem csupán a nevezési
listán, hanem a rajtnál is két kocsival képviseltették magukat.
A bér WRC-t a már jól ismert Mucsina-Csoór páros hajtotta, míg
a Toyotát Táborszki Attila meglepetés vendégével, Horváth Éva
egykori szépségkirálynővel. A célnál sajnos nem lehetett teljesen
felhőtlen az öröm, mivel a beérkezési arány 50-50% lett. A Subaru
Impreza Mucsina Tomi és Csoór Tibi útját igen kalandossá tette.
Hármójuk között a barátság mindössze 500 méter után megköttetett.
"Mikor teszten beleültem a kocsiba, nem tudtam, hogy mihez
nyúljak, mivel mit kell csinálnom. Pár használati utasítás és
üzemeltetési tanács után elindultunk a gépezettel. Hamar megkedveltük
egymást, pár perc elteltével azt csinálta, amit parancsoltam
neki. Hihetetlen jó volt..." Azért akkor sem ment minden
problémamentesen, hiszen az utóbbi napokban a technika ördöge
körül ugrálta a Maricsek Teamet, főként Tomiékat. A szerelők
nem hagyták magukat, és kemény munkaórákat töltöttek azzal,
hogy Tomi és Tibi mindenképpen tudjon tesztelni a Subaruval.
Vasárnap reggel, mint ahogy mindenki, a Mucsina-Csoór duó is
ott állt a rajtba az álomautójukkal (egy WRC-vel) együtt. "Sokáig
a kocsi hatása alatt voltunk, vagyis hogy megadatott egy ilyen
lehetőség. Úgy érzem, a körülményekhez képest sikerült is kihasználnunk.
Azt hiszem hárman voltunk a mezőnyben, akiknek a WRC újdonság
volt. Azt tűztük ki célul, hogy ő előttük végezzünk, ez az első
Öskün sikerült is. Egyszerűen nem tudom elmondani, hogy mennyire
jót autóztunk, egyikőnk arcáról sem lehetett letörölni a mosolyt.
Akkora örömet szerzett mindkettőnknek ez a WRC-s élmény, hogy
néha már könnyeztem volna a boldogságtól." - mesélte Tomi.
Ám sajnos az ördög vasárnap sem maradt otthon... A litéri
gyorsasági alatt előjöttek a gondok. A szakasz közepén elkezdett
valami kopogni az Imprezán, és ennek hangereje egyenesen arányos
volt a sebességgel. "Képtelenség volt ilyen körülmények
között a vezetésre koncentrálni. Próbáltam ügyelni arra, hogy
óvatosan menjünk a kocsival, nehogy nagyobb kárt csináljak rajta.
Bíztunk benne, hogy ha a szervizparkig eljutunk, akkor ott orvosolhatják
a problémánkat. De hát addig még hátra volt egy gyorsasági,
amit túl kellett élnünk." A jutaspusztai
rajtban Tomi figyelni próbált a WRC-re, csak egy kicsivel akart
óvatosabb lenni, hogy indulásnál ne kapjon akkora terhelést
a hajtás, de ez egy lefulladást eredményezett. Itt nincs kicsit
óvatosabban. A nehézkes kezdet után a fiúk nem foglalkoztak
semmivel, csak hogy minél előbb a szervizbe érjenek. "A
szakasz közben jó párszor leforgott a hatodik is. Kicsit elegünk
volt a nyüglődésből, nem tudtuk igazán, mi lehet a baja a kocsinak,
azt gondoltuk, talán a difi. Teljesen elvette a figyelmünket
a versenyről, így volt olyan rész, ahol a bukkanó után túlcsúsztunk,
jó pár plusz másodpercet bezsebelve." A fiúknak megváltás
volt, amikor a Subaru elért a szakemberekhez, és feltárták a
problémát. A hiba okát
a Budai Team szervizesei azonnal megtalálták, és a következő
kör előtt a fiúknak komplett váltó cserére volt szükségük. "Fontolgattuk
a kiállást, de Béla bácsinak köszönhetően mégis versenyben maradtunk.
Nagyon jó érzés volt látni, hogy mindenki úgy foglalkozott velünk,
mintha VB pilóták lennénk és a bajnoki címért küzdenénk. Nagyon
köszönjük Tengely Pityunak, Bene Lacinak, Székely Gézának, Bődör
Arielnek, Egérnek, Czeibert Krisztiánnak és persze Béla bácsinak,
hogy hihetetlen gyorsasággal és precizitással dolgoztak. Kicsit
lehetetlennek gondoltam, hogy folytatni tudjuk a versenyt, és
mégis..." A rendezőknek hála a cserére és javításra mindössze
40 perc állt rendelkezésre - az előre bejelentett 60 helyett
-, ami 10 perccel volt kevesebb a szükségesnél. Így a kikéséssel
járó időbüntetéssel indulhattak tovább Tomiék az újabb Őskü-
Litér-Jutaspuszta körre. A 4. gyorshoz
már új váltóval érkezett a Mucsina-Csoór páros, még egy különbséggel:
a korábbi meghibásodás miatt a kormányon lévő fülek alkalmatlanok
voltak a váltogatásra, egyedül a hagyományos technika működött.
Tomi a hír hallatára kicsit megtorpant, de ez csak az első pár
próbáig tartott. "A rajt előtt volt pár 100 méterem gyakorolni
vele és mégsem tűnt annyira szörnyűnek. Sokkal jobban éreztem
vele az utat, mint mikor a kormányon használtam. Előszörre elrettentőnek
gondoltam, mivel egyszer sem kellett még igénybe vennem."
A szakaszon már csak élvezetből autóztak, hiszen addigra mindenkitől
fényévekre voltak a technikai hibák és az időbüntetés miatt.
Így is megtréfálta őket az egyik bukkanó, amiről rosszul érkeztek
és az egész kocsi leáramtalanított. „Hirtelen azt sem tudtuk
Tibivel, mi történt. Bele telt jó pár másodpercbe, mire rájöttünk,
hogy vissza kéne kapcsolni gyorsan mindent. Tettük a dolgunkat,
de utána sem volt túl sok nyugtunk. A cél előtti utolsó bukkanó
tetején eldurrant a turbó és a Subaru elkezdte okádni a füstöt."
Hogy mi jöhet még ezután? Áthaladva
a célvonalon a gomolyfelhőből néhol kisebb lángnyelvek csaptak
elő. A legjobb pillanatban megérkezett a Maricsek Team tűzoltó
serege. "Csak pár száz méterre álltunk a céltól és láttuk,
hogy valami gond van. Azonnal odamentünk és nekiláttunk a tűzoltásnak.
Szerencsére nagyobb volt az egész történet füstje, mint a lángja
- mindkét értelemben. Nagyon nem hiányzott ez a turbó probléma,
szerettem volna, hogy Tomiék végig menjenek. Az első pillanattól
ráérzett az autóra és gyönyörűen közlekedett vele. És ez nem
csak az én véleményem. Sajnos rájuk járt a rúd, biztos megsértették
a technikát valamivel. Azért mosolyogni is van okunk, hiszen
Emese célba ért." - mondta Maricsek Miklós, csapatfőnök. A csapat
hivatalos autója, a Celica végig vitte utasait, Táborszki Attilát
és meglepetésként Horváth Évát. Maricsek Mikinek nem volt túl
sok nyugodt perce. "Már vagy egy hónapja folyamatosan izgultam,
hogy minden rendben legyen, mivel Attilának nagyon fontos volt
ez a verseny. Azt hiszem, gondolt ránk a Mikulás és a Tomiék
virgácsa mellé kaptunk egy ajándékot is. Emese nem hozott ránk
szégyent és egész verseny alatt csak ablakot kellett rajta törölni."
Igazi hölgyként viselkedett, tudta, hogy egy szépségkirálynőt
visz a navigátori ülésben. "Jó volt látni, hogy Évának
is tetszett ez az egész rally cirkusz. Kicsit tartottam attól,
hogy a majdnem minden évben megszokott sárdagasztást nehezen
fogja viselni. Egyáltalán nem így volt, úgy vettem észre, jobban
lekötötte a kocsizás élménye. Mondjuk ezen nem is csodálkozom." Mivel nem
maradt öröm nélkül a csapat, Tomi is pozitívan áll a hétvégi
kalandhoz. "Végül teljesült egy álmunk, WRC-vel mehettünk.
Ez már magában egy olyan élmény, amit soha nem fogunk elfelejteni.
Persze sajnáljuk, hogy így alakult, de ha egyszer a technika
megmakacsolja magát, akkor akár a fejünk tetejére is állatunk.
Remélem, hogy nem ez volt az egyetlen alkalom és lehetek Miki is
hasonlóan vélekedett a hétvégéről. "Jó volt látni, hogy
a fiúk WRC-ben is megállták a helyüket. Meglepett, hogy Tomi
mennyire gyorsan összebarátkozott a kocsival, és tényleg ügyesen
ment. Bízom benne, lesz még részük hasonló élményekben. Annak
pedig, hogy a Toyota problémamentesen célba ért, nagyon örülök.
Az év legnehezebb versenye volt és a csapat hivatalos autója
tökéletesen üzemelt. A jövőben is ezt szeretnénk..." 2009 is
sikerült akció dús rallyt hoznia a Mikulásnak. Mindenki ajándékokkal
tért haza - rengeteg vidám élménnyel gazdagodott -, ám néhányan
kaptak mellé virgácsot is. Utoljára még decemberben összegyűlik
a rallykedvelők apraja-nagyja nézőként vagy versenyzőként, hogy
megünnepeljék az új esztendőt. A Maricsek Team sem hiányzik
majd az idei évet búcsúztató Szilveszter Rallyról. Azt, hogy
hány versenyzőpárossal és autóval képviselteti magát a csapat,
még csak halványan körvonalazódik. Azonban egy biztos: mindenki
ott lesz. Partnereink:
Elgas Kft., Pannon-Aqua'95 Zrt., Corpus Communications Kft.,
Hankook, Interware Internet Szolgáltató Kft., Milk-Szolg Kft.,
RallyeShop, Auriga Trans Kft., Plazma Design Bt., Vavi Trans
Kft., Zoltán Hunor Csaba, Crobo Bt., Weko Trade Bt., Reconquest
Kft., Tomi-Gumi Bt., Stratlog, Steinberger.hu, Igol oil, VHT-Emeléstechnika
Kft., Vépé-19 Bt., BuzaV |
|