Ajándék mellé virgács is járt

December 8.
Idén sem maradtunk Mikulás Rallye nélkül. A gyerekek kedvenc piros ruhása "virgácsot" is osztogatott, mégis mindenki vidám érzéssel tért haza. A Maricsek Team is kapott egyet, de emellett a jól megérdemelt ajándék sem maradt el. És ahogy már megszokhattuk, az időjárás idén is bőkezűen bánt a sárral.

Mára már mindenki csak az élménybeszámolókat hallgatja a hétvégén (2009. december 5-6.) megrendezett Mikulás Rallyról. A Maricsek Teamnek is akad mesélni valója, hiszen nem egy nyugodt sétaautózáson vettek részt. A Budai Teamnek köszönhetően nem csupán a nevezési listán, hanem a rajtnál is két kocsival képviseltették magukat. A bér WRC-t a már jól ismert Mucsina-Csoór páros hajtotta, míg a Toyotát Táborszki Attila meglepetés vendégével, Horváth Éva egykori szépségkirálynővel. A célnál sajnos nem lehetett teljesen felhőtlen az öröm, mivel a beérkezési arány 50-50% lett.

A Subaru Impreza Mucsina Tomi és Csoór Tibi útját igen kalandossá tette. Hármójuk között a barátság mindössze 500 méter után megköttetett. "Mikor teszten beleültem a kocsiba, nem tudtam, hogy mihez nyúljak, mivel mit kell csinálnom. Pár használati utasítás és üzemeltetési tanács után elindultunk a gépezettel. Hamar megkedveltük egymást, pár perc elteltével azt csinálta, amit parancsoltam neki. Hihetetlen jó volt..." Azért akkor sem ment minden problémamentesen, hiszen az utóbbi napokban a technika ördöge körül ugrálta a Maricsek Teamet, főként Tomiékat.

A szerelők nem hagyták magukat, és kemény munkaórákat töltöttek azzal, hogy Tomi és Tibi mindenképpen tudjon tesztelni a Subaruval. Vasárnap reggel, mint ahogy mindenki, a Mucsina-Csoór duó is ott állt a rajtba az álomautójukkal (egy WRC-vel) együtt. "Sokáig a kocsi hatása alatt voltunk, vagyis hogy megadatott egy ilyen lehetőség. Úgy érzem, a körülményekhez képest sikerült is kihasználnunk. Azt hiszem hárman voltunk a mezőnyben, akiknek a WRC újdonság volt. Azt tűztük ki célul, hogy ő előttük végezzünk, ez az első Öskün sikerült is. Egyszerűen nem tudom elmondani, hogy mennyire jót autóztunk, egyikőnk arcáról sem lehetett letörölni a mosolyt. Akkora örömet szerzett mindkettőnknek ez a WRC-s élmény, hogy néha már könnyeztem volna a boldogságtól." - mesélte Tomi. Ám sajnos az ördög vasárnap sem maradt otthon...

A litéri gyorsasági alatt előjöttek a gondok. A szakasz közepén elkezdett valami kopogni az Imprezán, és ennek hangereje egyenesen arányos volt a sebességgel. "Képtelenség volt ilyen körülmények között a vezetésre koncentrálni. Próbáltam ügyelni arra, hogy óvatosan menjünk a kocsival, nehogy nagyobb kárt csináljak rajta. Bíztunk benne, hogy ha a szervizparkig eljutunk, akkor ott orvosolhatják a problémánkat. De hát addig még hátra volt egy gyorsasági, amit túl kellett élnünk."

A jutaspusztai rajtban Tomi figyelni próbált a WRC-re, csak egy kicsivel akart óvatosabb lenni, hogy indulásnál ne kapjon akkora terhelést a hajtás, de ez egy lefulladást eredményezett. Itt nincs kicsit óvatosabban. A nehézkes kezdet után a fiúk nem foglalkoztak semmivel, csak hogy minél előbb a szervizbe érjenek. "A szakasz közben jó párszor leforgott a hatodik is. Kicsit elegünk volt a nyüglődésből, nem tudtuk igazán, mi lehet a baja a kocsinak, azt gondoltuk, talán a difi. Teljesen elvette a figyelmünket a versenyről, így volt olyan rész, ahol a bukkanó után túlcsúsztunk, jó pár plusz másodpercet bezsebelve." A fiúknak megváltás volt, amikor a Subaru elért a szakemberekhez, és feltárták a problémát.

A hiba okát a Budai Team szervizesei azonnal megtalálták, és a következő kör előtt a fiúknak komplett váltó cserére volt szükségük. "Fontolgattuk a kiállást, de Béla bácsinak köszönhetően mégis versenyben maradtunk. Nagyon jó érzés volt látni, hogy mindenki úgy foglalkozott velünk, mintha VB pilóták lennénk és a bajnoki címért küzdenénk. Nagyon köszönjük Tengely Pityunak, Bene Lacinak, Székely Gézának, Bődör Arielnek, Egérnek, Czeibert Krisztiánnak és persze Béla bácsinak, hogy hihetetlen gyorsasággal és precizitással dolgoztak. Kicsit lehetetlennek gondoltam, hogy folytatni tudjuk a versenyt, és mégis..." A rendezőknek hála a cserére és javításra mindössze 40 perc állt rendelkezésre - az előre bejelentett 60 helyett -, ami 10 perccel volt kevesebb a szükségesnél. Így a kikéséssel járó időbüntetéssel indulhattak tovább Tomiék az újabb Őskü- Litér-Jutaspuszta körre.

A 4. gyorshoz már új váltóval érkezett a Mucsina-Csoór páros, még egy különbséggel: a korábbi meghibásodás miatt a kormányon lévő fülek alkalmatlanok voltak a váltogatásra, egyedül a hagyományos technika működött. Tomi a hír hallatára kicsit megtorpant, de ez csak az első pár próbáig tartott. "A rajt előtt volt pár 100 méterem gyakorolni vele és mégsem tűnt annyira szörnyűnek. Sokkal jobban éreztem vele az utat, mint mikor a kormányon használtam. Előszörre elrettentőnek gondoltam, mivel egyszer sem kellett még igénybe vennem." A szakaszon már csak élvezetből autóztak, hiszen addigra mindenkitől fényévekre voltak a technikai hibák és az időbüntetés miatt. Így is megtréfálta őket az egyik bukkanó, amiről rosszul érkeztek és az egész kocsi leáramtalanított. „Hirtelen azt sem tudtuk Tibivel, mi történt. Bele telt jó pár másodpercbe, mire rájöttünk, hogy vissza kéne kapcsolni gyorsan mindent. Tettük a dolgunkat, de utána sem volt túl sok nyugtunk. A cél előtti utolsó bukkanó tetején eldurrant a turbó és a Subaru elkezdte okádni a füstöt." Hogy mi jöhet még ezután?

Áthaladva a célvonalon a gomolyfelhőből néhol kisebb lángnyelvek csaptak elő. A legjobb pillanatban megérkezett a Maricsek Team tűzoltó serege. "Csak pár száz méterre álltunk a céltól és láttuk, hogy valami gond van. Azonnal odamentünk és nekiláttunk a tűzoltásnak. Szerencsére nagyobb volt az egész történet füstje, mint a lángja - mindkét értelemben. Nagyon nem hiányzott ez a turbó probléma, szerettem volna, hogy Tomiék végig menjenek. Az első pillanattól ráérzett az autóra és gyönyörűen közlekedett vele. És ez nem csak az én véleményem. Sajnos rájuk járt a rúd, biztos megsértették a technikát valamivel. Azért mosolyogni is van okunk, hiszen Emese célba ért." - mondta Maricsek Miklós, csapatfőnök.

A csapat hivatalos autója, a Celica végig vitte utasait, Táborszki Attilát és meglepetésként Horváth Évát. Maricsek Mikinek nem volt túl sok nyugodt perce. "Már vagy egy hónapja folyamatosan izgultam, hogy minden rendben legyen, mivel Attilának nagyon fontos volt ez a verseny. Azt hiszem, gondolt ránk a Mikulás és a Tomiék virgácsa mellé kaptunk egy ajándékot is. Emese nem hozott ránk szégyent és egész verseny alatt csak ablakot kellett rajta törölni." Igazi hölgyként viselkedett, tudta, hogy egy szépségkirálynőt visz a navigátori ülésben. "Jó volt látni, hogy Évának is tetszett ez az egész rally cirkusz. Kicsit tartottam attól, hogy a majdnem minden évben megszokott sárdagasztást nehezen fogja viselni. Egyáltalán nem így volt, úgy vettem észre, jobban lekötötte a kocsizás élménye. Mondjuk ezen nem is csodálkozom."

Mivel nem maradt öröm nélkül a csapat, Tomi is pozitívan áll a hétvégi kalandhoz. "Végül teljesült egy álmunk, WRC-vel mehettünk. Ez már magában egy olyan élmény, amit soha nem fogunk elfelejteni. Persze sajnáljuk, hogy így alakult, de ha egyszer a technika megmakacsolja magát, akkor akár a fejünk tetejére is állatunk. Remélem, hogy nem ez volt az egyetlen alkalom és lehetek
még Tibi sofőrje WRC-vel."

Miki is hasonlóan vélekedett a hétvégéről. "Jó volt látni, hogy a fiúk WRC-ben is megállták a helyüket. Meglepett, hogy Tomi mennyire gyorsan összebarátkozott a kocsival, és tényleg ügyesen ment. Bízom benne, lesz még részük hasonló élményekben. Annak pedig, hogy a Toyota problémamentesen célba ért, nagyon örülök. Az év legnehezebb versenye volt és a csapat hivatalos autója tökéletesen üzemelt. A jövőben is ezt szeretnénk..."

2009 is sikerült akció dús rallyt hoznia a Mikulásnak. Mindenki ajándékokkal tért haza - rengeteg vidám élménnyel gazdagodott -, ám néhányan kaptak mellé virgácsot is. Utoljára még decemberben összegyűlik a rallykedvelők apraja-nagyja nézőként vagy versenyzőként, hogy megünnepeljék az új esztendőt. A Maricsek Team sem hiányzik majd az idei évet búcsúztató Szilveszter Rallyról. Azt, hogy hány versenyzőpárossal és autóval képviselteti magát a csapat, még csak halványan körvonalazódik. Azonban egy biztos: mindenki ott lesz.

Partnereink: Elgas Kft., Pannon-Aqua'95 Zrt., Corpus Communications Kft., Hankook, Interware Internet Szolgáltató Kft., Milk-Szolg Kft., RallyeShop, Auriga Trans Kft., Plazma Design Bt., Vavi Trans Kft., Zoltán Hunor Csaba, Crobo Bt., Weko Trade Bt., Reconquest Kft., Tomi-Gumi Bt., Stratlog, Steinberger.hu, Igol oil, VHT-Emeléstechnika Kft., Vépé-19 Bt.,
Köszönjük!

BuzaV