|
A raliból sohasem elég
Zsiros Gabi
részt vett a teljes magyar bajnoki sorozaton Turán Frigyessel,
ment négy IRC-futamot Vizin Lászlóval (ami össztávját tekintve
hosszabb volt, mint a hét magyar bajnoki), és pilótaként is
teljesített három versenyt - a legutóbbi éppen az elmúlt hét
végi Mikulás-rali volt, amelyet a "nem licences" kategóriában
megnyert, az abszolút értékelésben pedig tizedikként végzett. "Elég
sok kilométer van bennem, de nem bánnám, ha csak augusztust
írnánk, és mehetnék még - mondta Gábor, arra utalva, hogy a
raliból sohasem elég. - Remélem nemsokára leesik a hó, és akkor
feltehetjük a tréningautóra a szöges gumikat, hogy menjünk még
egy kicsit. Az lenne számomra az igazi jutalom az év végén..." S hogy milyen tanulságokat hozott az idény?
Először is azt, hogy külföldön mindig nehezebb versenyezni,
hiszen hiába adnak meg GPS-pontokat, azok a földutakon nem mindig
pontosak, a tréképet is használni kell. A legnehezebb talán
Skóciában volt mindez, ahol az európaival ellentétes oldalon
kell közlekedni, s ehhez jöttek még a nem teljesen pontos GPS-koordináták...
Szóval hatalmas kihívást jelentett. "Laci
bácsi jövőre ugyanazokon a futamokon akar menni, mint az idén,
úgyhogy a mostani tapasztalatok nagyon hasznosak lesznek. Ez
azonban nem azt jelenti, hogy csak külföldön fejlődtem, Frici
mellett is nagyon sokat tanultam. Ő nem az a fajta, aki megtanul
egy pályát, nagyon támaszkodik a navigátorára, ezért részletes
itinert diktál, amiben rengeteg információ van. Pokoli gyorsan
kell mellette beszélni és eltalálni a ritmust, úgyhogy ezáltal
rengeteget fejlődött a precizitásom." S hogy mi
a fontosabb számára, a navigálás vagy a vezetés? Egyelőre nemigen
tudja eldönteni, hiszen mindkettőt szereti. A navigálás talán
azért áll pillanatnyilag közelebb a szívéhez, mert az sokkal
több sikerélményt szerez, s mert ha őszinte akar lenni, akkor
szereti, ha ő diktálhat egy rettenetesen gyors pilótának. "Frici
a hét végén megnézett az egyik gyorsaságin, és amikor sms-ben
megkérdeztem tőle, hogy nagyon rossz volt-e, viccesen azt válaszolta,
jövőre ő navigál nekem. Erre rögtön elkezdtem tiltakozni. Autózok
a magam szórakoztatására, de igazán azt szeretem, amikor Fricinek
diktálom az itinert és borzalmasan gyorsan megyünk. Péntektől
vasárnapig átveszem az uralmat a csapatban, és az autóban ő
tényleg azt csinálja, amit mondok neki. Ehhez nagyon nagy bizalom
kell, s az a komoly barátság, ami kettőnk közt kialakult." Synergon
Turán Motorsport |
|