|
Petter
remek szezonon van túl December
15. Petter,
gratulálunk az idei szezonodhoz. Harmadik lettél a bajnokságban,
sikerült nyolc dobogós helyet szerezned. Gondoltad volna év
elején, hogy így alakul számodra 2010? Petter
Solberg: "Tudtam, hogy egy kis költségvetésű privát
csapat vagyunk és mindössze két autó áll rendelkezésünkre egész
évben. Ha lett volna egy komolyabb balesetünk, ott szerintem
véget érhetett volna számunkra az idény. De azt is tudtam, hogy
elég gyors vagyok egy ilyen eredmény eléréséhez, egyébként sosem
kezdtem volna bele az egészbe!” Melyek
voltak 2010 legszebb pillanatai? PS:
"Mexikó nagyon különleges volt, ott szereztük meg a nyolc
dobogós hely egyikét. De a többi rally is nagyon jól sikerült,
egyedüli kivétel a Svéd Rally. Új-Zélandon óriási esélyünk volt
a győzelemre, de taktikusabban és ügyesebben kellett volna versenyeznünk.
Kiemelkedő volt még talán a Wales Rally és a spanyol futam." Portugália
után navigátort cseréltél. Sikerült összeszoknotok Chris Patterson-al?
Hiányzik Phil Mills? PS:
"Természetesen nagyon hiányzik, de Chris hihetetlenül jó
munkát végez. Nagyon okos srác, tudja, mi a dolga. Nagy nyomás
helyeződött rá, mivel rengeteg feladatot és terhet raktam a
vállára. Azt akarom, hogy minden tökéletesen működjön, de Chris
meglepően jól alkalmazkodott, mindent hibátlanul megold." Az
utolsó futamokat saját zsebből finanszíroztad. Mennyire volt
nehéz egy saját csapatot üzemeltetni? PS:
"Ahogy korábban is mondtam, sosem tudhatod, milyen váratlan
költségekkel kell számolnod a rallyban. Ha valamit elkezdesz,
azt be is kell, hogy fejezd. Nagyon kemény munka volt, keveset
tartózkodtam otthon. És sajnos ez a szezon végeztével sem változott,
hiszen jelenleg próbálom a 2011-es évet összerakni, amiből eddig
csak a Monte-n való indulás biztos a Peugeottal. Jó érzés, hogy
legalább ezen a versenyen biztosan ott lehetünk." Ahogy
mondtad, a Monte Carlo Rally-n egy Peugeot 207 Super 2000-el
fogsz indulni. Várod már, hogy kipróbálhasd az autót? PS:
"Nagyon várom már és remélem, hogy ezáltal nőnek az esélyeim
a Citroennél (a Citroen és a Peugeot is a PSA konszern része).
Nagyon kemény futam lesz, de egyben remek lehetőség visszazökkenni
a versenyzésbe, tanulni az autót, a váltót, a kevesebb lóerőt.
Ez egy kisebb autó, a gumik Michelin gyártmányúak lesznek. Nagyon
fontosnak tartom, hogy gyűjtsem a verseny-kilométereket, mielőtt
a WRC szezon indul, a Monte egy remek lehetőség lesz erre a
célra.” Elég
komoly mezőny ígérkezik a Monte-ra. Mit gondolsz, hogy fogsz
tudni teljesíteni? PS:
"Minden aszfaltos futamon gyors voltam, sikerült küzdeni
Sebastien-el (Loeb). Azt gondolom, jók az esélyeim, a Peugeot
győzelmet vár tőlem. Úgy fogok versenyezni, mint általában:
keményen fogom nyomni! Viszont nagyon oda kell figyelni a taktikára,
ezen a futamon nagyon sok múlik rajta!" Mit
gondolsz az IRC-ről? PS:
"Egy nagyon jó sorozatnak tartom. Nagyon jó megjelenést
biztosítanak a Monte Carlo Rallynak az élő TV közvetítésekkel.
Nagyon jók a marketing terén, de számomra a Rally Világbajnokság
a fontos - a legmagasabb osztályban és WRC-ben kell versenyezni
- ennyi!" Megtudhatunk
kicsit többet arról, hogyan alakul a 2011-es éved? PS:
"Semmit nem tudok jelenleg mondani. Dolgozom rajta, remélem,
sikerül mindent összerakni a hátralévő rövid idő alatt. Igyekszem
mihamarabb lefixálni a jövő évet, de még nincs aláírt szerződésem
a támogatókkal, még nem állt össze teljesen a kép. De nem aggódok,
megteszek minden tőlem telhetőt!" Az
utóbbi két évben Citroennel versenyeztél. Van alapja a pletykáknak,
mely szerint a Citroen Junior csapatában folytathatnád? PS:
"Amennyiben a Citroen Junior csapatánál folytatom, abban
az esetben ők lesznek a felelősek mindenért. A szponzoraim csak
akkor állnak mellém, ha a csapat neve ’Petter Solberg World
Rally Team’ lesz. Tehát ha a Junior Teamnél fogom folytatni,
úgy nekik kell a pénzt hozni és fizetni mindenért. Nagyon bonyolult
és nehéz helyzet ez..." Mi
a helyzet a Ford-al és a Mini-vel? Náluk nincs esélyed? PS:
"Bármi megtörténhet. Őszintén szólva, nyitott vagyok bármilyen
lehetőségre. Több tárgyalásom is volt Malcolm-al (Wilson - M-Sport
vezető), de nem kaptam semmilyen visszajelzést, így nehéz tovább
menni a tárgyalásokkal. Azt gondolom, folytatnom kell az eddigi
stratégiámat, menni a dolgok után és megoldást találni a Citroennel.
Ha nem sikerül, ennyi volt..." Korábban
nyilatkoztad, hogy érdekel a pálya versenyzés. Előfordulhat,
hogy ott láthatunk? PS:
"Igen, lehetséges. Ha nem áll össze az egész évünk és nem
lesz esélyünk arra, hogy a győzelemért harcoljunk, akkor más
lehetőségünk nem lesz. Egyszerű a helyzet: ha nem kapod meg,
amit akarsz, akkor oda mész, ahol várnak téged. A Le Mans series-ben
tudom, hogy szívesen látnának, több GT csapat is érdeklődött
már. A másik lehetőség, hogy Amerikába megyek szerencsét próbálni.Egyenlőre
próbálom összehozni a WRC-ben való indulást, aztán meglátjuk,
hogy alakul..." A
WRC-k életében lezárult a Wales GB-n egy időszak. Mit gondolsz,
milyenek lesznek az új specifikációjú autók? PS:
"Azt gondolom szoros küzdelem lesz a gyártók között. Könnyebb
lesz új gyártókat bevonni a sorozatba a szabály módosításoknak
köszönhetően. Kisebb autók - jó ötlet. Szerintem ugyanolyan
jó lesz ezeket az autókat is nézni - ne aggódjatok, ha kapok
egy ilyen autót, őrült módjára fogom nyomni! Harcolni fognak
a pilóták!" Loeb
már a Svéd Rallyra készül a DS3-mal |
|