|
Todt
megszűntetné a visszaállást December
27. A vitatott
szabály a 2004-es Acropolis Rallyn lett bevezetve és azóta is
megoszlik róla az emberek véleménye. A superally támogatói szerint,
ha a kiesett versenyzők a következő nap újra versenybe tudnak
szállni, úgy az mellett, hogy visszakapják az esélyt a pontszerzésre,
a nézők is több autót láthatnak, továbbá a fiatal pilótáknak
is több lehetőségük adódik a tapasztalatszerzésre. Jean Todt
elismerte, nem lelkesedik a szabályért: "Nem támogatom
a superally szabályt. A nézők szempontjából talán hasznos, hiszen
csalódottak lennének, ha hiába utaznának rengeteget, hogy láthassák
kedvenceiket versenyben. Talán sikerül egy olyan rendszert kidolgoznunk,
ami a párosok kiesése után lehetővé tenné a verseny folytatását
teszt jelleggel. De hogy pontot szerezzen az, aki egyszer már
kiesett? Ezt a felfogást nem tudom támogatni." Todt most
is kijelentette, átgondolt döntést szeretne a szabállyal kapcsolatban:
"Tervbe vettük a változtatást, de mielőtt ezt megtennénk,
meg kell bizonyosodnunk róla, hogy helyes döntést hozunk, mely
a sport érdekét szolgálja." A csapatok
szeretnék, ha maradna a superally szabálya. Malcolm Wilson (M-Sport
vezető): "Rengeteg kiadást jelent a csapatoknak körbeutazni
a világot, hogy részt vehessenek a rallykon. Ha már az elején
fel kell adniuk a versenyt, az összes ráköltött pénz és erőfeszítés
kárba vész. A superally azonban lehetőséget biztosít számunkra,
hogy tapasztalatot gyűjtsünk, az autók pedig nem tűnnek el a
pályákról, ami nagyon jó dolog." Raikkönen
közel a Citroenhez |
|