|
Portugál Rally Blog 1. rész: Latin március Március
25. Sok pihenésre
nem maradt idő a Mexikó Rally után. Alig egy héttel mexikói
hazaérkezésem után, már Olaszországba, a Tereprali Világkupa
első állomására, az Italian Baja-ra voltam hivatalos Garamvölgyi
Zoli és a GarZone Racing oldalán. Két nappal később pedig már
újabb latin állomás következett márciusi túránk sorában, a Portugál
Rallyval búcsúzunk a márciustól. A Svéd Rally után ismét népes
magyar tábor érkezett a Rally VB-re, a RallyeTours-szal közös
utunkon, csaknem 30 magyar vette célba Portugáliát. Lapunk sem
panaszkodhat, hiszen Krizsanyik Zoli mellett angol idegenlégiósunk,
Kriston Anita is a narancs színeket képviseli. Sajnos az
idei Portugál Rally rendhagyó módon egy nappal korábban, szerda
reggel indult, merthogy a szervezők Lisszabonba költöztették
a nyitó szuperspeciált. Emiatt a tesztet egy nappal korábbra
hozták. A mi utunk szerdától-szerdáig tart, ezért a verseny
(számomra) legfontosabb részéről le kellett mondanom, ezt a
mai napig nem tudtam feldolgozni. Pozsonyból induló gépünk Malagáig
repített minket, ahol szokás szerint beindultak a kalandok.
Úgy számoltuk, hogy innen 6 bérautóval lógatunk tovább, de be
kellett érnünk öttel. Sajnos a hiányzó autó nekünk hiányzott,
ezért másik megoldás után kellett nézni. Szűk csapatunkat Anita,
rallyheart-os MSE, Zoli és én képviseltük, de mivel Anita Angliából
jött és Faro-ban szállt le, ezért egy helyet neki is fent kellett
tartanunk valahol. Sok választásunk nem volt, Kígyó (Venczel
Ádám) és Kígyó öccse (Venczel Viktória, aki egyébként a nővére)
ketten nyomultak egy Pandába, és itt-ott volt még egy-egy szabad
hely. MSE egy Berlingo-ban húzta meg magát, Zolival pedig bepattantunk
a Pandába. A repteret
elhagyva ki kellett kutatnunk egy boltot, hogy a legfontosabb
alapvető élelmiszereket (sör) felvételezzük. Telefonom POI-jában
találtam egy autópályához közeli marketet, rámozdultunk, merthogy
Viki szerint ez egy helyi hipermarket. Ez az állítás szinte
rögtön megdőlni látszott, ahogy gépé-gépé-gépé-gépkocsinkkal
letértünk az autópályáról, szűk sikátorokon tartottunk a cél
felé. Ugye senki nem gondolta, hogy tényleg egy hipermarketet
találtunk, mert szó nincs róla. Ha nem látom, el sem hiszem,
hogy ilyen kis bolt létezik, de a lényeg, hogy amiért mentünk,
megkaptuk. Sőt, még vettünk pár haszontalan dolgot (kenyér,
sonka, paprika és Fanta) is. Azért mondom,
hogy haszontalan, mert ezeket később a szállás környékén el
is hagytuk. Innen már alig valamivel több, mint 400 km kocsizás
választott el minket Faro repülőteréről, ahová időközben Anita
is megérkezett, kinézett neki pár óra várakozás. Ha nem is simán
(néhány autópálya csomóponton túlcsúsztunk), de éjfél körül
megérkeztünk Faroba. Már csak Anitát kellett megtalálnunk, aki
1 óra után beleunt a várakozásba és összebandázott Fordos Attilával.
A Ford főhadiszállásán állítottuk igazán nagy kihívás elé a
Pandát, de Anita és bőröndje sem tudott kifogni rajta, mindketten
befértek még Zoli és Viki mellé a hátsó sorba. A szálláson
visszakaptuk MSE-t is, ezzel optimalizáltuk 6 ágyas apartmanunk
helykihasználtságát. Kettő körül megittunk egy welcome drinket,
négykor pedig a kilépőt. Csütörtök reggel sajnos nem kellett
korán kelnünk, a tesztet ugye már buktuk, a lisszaboni gyorsaságit
pedig nem díjaztuk egy újabb 500 kilométeres kocsizással, elég
volt 11-kor kikelni az ágyból. Le nem izzadtunk éjszaka, ezért
az ébredés sem ment nehezen. Miután nagyjából
magunkhoz tértünk, bepattantunk a Pandába, MSE-t ismét kölcsön
adtuk és belógattunk a szervizbe. Átsétáltunk a csont üres szervizállásokon,
útközben összetalálkoztunk a Rally VB egyik állandó magyar résztvevőjével,
Borsos Petivel. Peti a két Abu Dhabi-s Subaru közül az egyiken
dolgozik a Portugál Rallyn, sokat mesélt nekünk arról, milyen
az élet a VB-n. A délutáni
programban vásárlás, a szuperspeciál élő TV-s közvetítésének
megtekintése és óceánpart nézés szerepelt. A shoppingolás után
szállásunkra egy mellékúton mentünk, utunkat végig narancsfák
és narancsárusok szegélyezték. Egyikből sem akartunk kimaradni,
Zoli talált egy ültetvényt, ahol szabadon szüretelhetett, egy
kissé flúgos mamitól pedig lehívtunk egy 5 kilós csomagot. Az óceánpart
nézésre már sötétben került sor, ez azonban nem vont le semmit
az élvezeti értékéből. A parton találtunk egy sziklafalat, amit
elsőre egész jó ötletnek tűnt megmászni. Az orom nagyjából öt
méter magas lehetett, négy és félig gond nélkül feljutottam,
de a tetején nedvesnek tűnt a fű, ezért inkább eltekintettem
meghódításától. Már készülődtem lefelé, amikor kiszakadt a lábam
alól a talaj. Elképesztő, hogy 1 tizedmásodperc alatt mi minden
végigfut az ember agyán. Nagyjából ennyi idő alatt lenéztem,
hogy a kb. 20 kilós szikladarab nem üti-e le az alattam lévő
Kígyót, elkezdtem készülni fejem védésére, miközben lábaimmal
igyekeztem menteni a helyzetet. Ha szívlapáttal ütnének, sem
tudnám megmondani minek köszönhető, de másfél méterrel lejjebb
mindkét lábammal fogást vettem a falon és a zuhanó szikla is
csak súrolta Kígyó kezét, apró felületi sérülésekkel mindketten
megúsztuk a balhét. De nem szabadultunk
könnyen a sziklától, néhány perccel később már ugráló iskolát
tartottunk egy sokkal biztonságosabb helyről. Miután ki ugra-bugráltuk
magunk, búcsúzásképpen otthagytuk kézlenyomatunk a homokban
a pénteki strandolóknak. Nem rosszul,
talán inkább hülyén éreztük magunkat amiatt, hogy eltelt úgy
a csütörtök, hogy versenyautót csak TV-ben láttunk, jók voltak
a programok, de hiányzott a benzingőz. Péntek reggel,
kicsit ránk ijesztett az időjárás, komor fellegek jelentek meg
Albufeira egén. Az intő jelek ellenére az esőkabátot és az esernyőt
is a szálláson hagytam, de szerencsére ez nap közben nem is
hiányzott. Ha nem is volt olyan jó idő, mint otthon, de egész
nap napsütésben fürödtünk, estére szépen lepirultak az arcok.
Nem bolondultam meg egyik mai nézői pontunktól sem, de rosszak
sem voltak, maradjunk az átlagosnál. Ami a mezőnyt illeti, Hirvonen
nem csak a stopperóra szerint tűnt gyorsnak, szemre is nagyon
átküldte a Fiestát, a két Citroennek ezen a hétvégén kemény
dió lesz a két gyári Fiesta. Számomra az idei év egyik negatív
szenzációja a VB-re visszatérő Michelin gumik gyenge szereplése,
már Svédben is furcsálltam a defekteket, hóban nem annyira könnyű
hazavágni a gumit, majd Mexikóban és a Portugál Rally első napjának
is több nyilatkozat a defektek miatt volt hangos. Petter a hat
gyors alatt beszedett hármat, igaz az egyikben ő is alaposan
benne volt. Nagyon vártuk, hogy milyenek lesznek a debütáló
Minik, egyrészt sem a márka új versenyautóját, sem 1.6-os S2000-es
autót nem láthattunk még korábban. Szemre és hangra nincs nagy
különbség a Mini S2000 és a Fiesta vagy a DS3 WRC között, az
biztos, hogy sokkal gyorsabb, mint a régi S2000-es, de bármennyire
is jól tereli az autót Araujo, a győzelemre ezzel a specifikációval
nem jelentenek veszélyt. Egész biztos,
hogy több említésre méltó momentum is kimaradt a mai nap krónikájából,
de érzem, hogy az agyam ma éjszaka már nem képes az emlékek
közti kutatásra, ezért most inkább rágyúrok a holnapra. Pot
kívánok! A Portugál
Rally blog és helyszíni tudósításunk támogatói: Korda
Racing |
|