|
Január 15. A Hyundai decemberben mutatta be legfrissebb üdvöskéjét, a második generációs i20 WRC-t, január közepén pedig be is dobja a mélyvízbe Sordo és Neuville irányításával. A két pilóta a Hyundai Shell World Rally Team színeiben róhatja a köröket, míg az új-zélandi Hayden Paddon a Hyundai Mobis World Rally Team ruháját öltheti magára. Tavaly a kiscsapat kevesebb futamon volt jelen, de Paddon szerződése az idei évben már mind a 14 világbajnoki futamra kiterjed. Mindezek mellett pedig a tervek szerint a Monte az egyetlen, ahol a 2015-ös specifikációval indul – Svédországban már ő is a legújabb modellt kapja. Minden versenyző részéről nagy figyelem és tisztelet övezi a Monte Carlo ralit, hiszen az 1911 óta megrendezésre kerülő verseny rendszeresen sok borsot tör a résztvevők orra alá. A látványos, élvezetes szakaszok az Alpokban és az Isére régióban vannak kijelölve, illetve nem szabad elfeledni a legendás Col de Turini-t, azaz a Turini hágót. A szervezők a több, mint 100 éves eseményt nem szerették volna egyhangúra szabni, így az idei év első három versenynapján új szakaszok kerültek a menetrendbe, és a 20,23 kilométeres Barles-Seyne részt az ellenkező irányba fogják elrajtoltatni. A tapasztalatok mellett sok múlik majd a szerencsén is, hiszen ez az a futam, melynek időjárási viszontagságai abszolút kiszámíthatatlanok. Lehet napsütés, eső, hó,jég - mindenre fel kell készülni, és a megfelelő gumikat is ennek fényében kell kombinálniuk a párosoknak. Természetesen minden terepen próbálták felmérni a legújabb WRC-t a Hyundaiosok, és úgy érzik, készen állnak a január 21-én kezdődő eseményre. Tavaly a top6-ban végeztek, míg idén ennél előkelőbb helyet szeretnének megcélozni. Michel Nandan, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke: "Nagyon örülünk annak, hogy harmadik szezonunknak vághatunk neki. A Monte Carlo rali mindig is fontos esemény, hiszen szezonnyitó futamként az újdonságok bemutatását is magába foglalja – mi is itt fogjuk bemutatni igazi versenykörülmények között friss fejlesztésünket. Kíváncsian várjuk, hogy rögtön az első szakaszon mit tudnak a srácok felmutatni. Nagyszerű bandával jeleztük részvételünket, hiszen Dani Sordo, Thierry Neuville és Hayden Paddon is értékes pontokat hozhat a márkának. Dani és Thierry-nek már volt szerencséje a Montéhoz, de Hayden debütálásra készül – ő az egyetlen, aki még a 2015-ös autóval indul.Nagyon várjuk a jövő hetet már!" Thierry Neuville tavaly háromszor is nyert szakaszt Franciaországban, végül pedig az ötödik helyen fejezte be a megmérettetést. A belga összeszedte magát, és úgy érzi, teljes mértékben felkészült az idei szezonra.
Thierry Neuville:"Egy nagyszerű esemény előtt állunk, hiszen mint szezonnyitó futam, megvan a hangulata a Monte Carlo ralinak, de nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy a versenyzők számára nem mindig kedves ez a rali. A legújabb i20-ast leteszteltük,jónak ígérkezik, és úgy érzem a rövidke kis téli szünetben sikerült feltöltődnöm ahhoz, hogy egy sikeres szezon részese lehessek. A tesztek során úgy érzem, minden területen pozitív irányba fejlődött az autó, de szerintem kell pár gyorsasági szakasz ahhoz, hogy kiderüljön, mire képes. Célom egy dobogós hely megszerzése.” Dani Sordo nyolcadik alkalommal rajtolhat el a Monte Carlo ralin. A spanyol 2016-ban szeretne a tavalyi hatodik helytől előrébb végezni.
Dani Sordo: "Alig várom már a rajtot! Nemcsak megkezdjük a szezont, hanem bemutatjuk legújabb modellünket is. Biztosan nagy kihívás lesz a futam, nem lesz egyszerű, de ilyenkor duplán jó érzés a mezőny elején végezni. A tesztek során tetszett az autó, bízom benne, hogy a versenyen sem fog csalódást okozni. Tavaly hatodik voltam, jó lenne előrébb kerülni idén, de mint tudjuk, a Monte Carlo ralin bármi megtörténhet az időjárási körülmények miatt." Hayden Paddon első ízben lehet részese teljes szezonnak - az új-zélandi srác tavaly murvás szakaszokon mutatott eredményével harcolta ki helyét a csapatnál, most azonban aszfalton, várhatóan hó és jég között bizonyíthat. Hayden Paddon:"Nagyon sok mindent hallottam már a Monte Carlo raliról, és örülök annak, hogy végre személyesen is részese lehetek. A régebbi autóval rajtolok majd el, ami szerintem nem is gond, hiszen tapasztalatszerzésnek bőven jó lesz a tavalyi Hyundai nekem. Úgy gondolom, nagyon sok múlik majd azon, hogy ki milyen abronccsal vág neki a kilométereknek. Gyakran láthattuk, hogy a rajtnál száraz az aszfalt, és a hegyre felérve már hó fogadja a párosokat – erre jó példa a Turini hágó. Mindenesetre ettől izgalmas a futam." Lara |
|