|
Február 1.
Az R5-ös projekt egyelőre nem fut másik csapatnév alatt – ugyanúgy a Hyundai Motorsport része lesz, mint az i20-as WRC-k, csupán egy új projektvezetőt kapott Andrea Adamo személyében. A napokban a tesztelések tehát javában megkezdődtek, remélve, hogy nyáron már élesben bizonyíthatnak a kis R5-ösök. Franciaország déli részén Kevin Abbring próbálgatta az új Hyundai-t, akivel a csapat még több kilométert tervez megtenni a közeljövőben, hogy nyárra már egy ütőképes autót dobhassanak hivatalosan is a piacra.
Az autó alapja ezúttal is az az i20-as modell, melyből a WRC készült - összhangban a FIA előírásaival, a motorháztető alá egy 1,6-os közvetlen befecskendezéses turbó motor került 32 mm-es szűkítővel, öt sebességes szekvenciális váltóval és differenciálmű egységgel. A csapat bízik abban, hogy a világbajnokságban eltöltött évek során olyan hasznos tapasztalatokra tettek szert, mellyel már az első futamra egy sokkal harciasabb gépet tudnak a rajtvonalhoz állítani. A királykategórián felül tehát szeretnének maradandót alkotni a WRC2-esek között, és remélik, hogy több nemzeti és regionális bajnokságban is népszerűvé válik majd az R5-ösük.
A Hyundai Motorsport projektmenedzsere, Andrea Adamo a következőket nyilatkozta: „Nagyon örülünk annak, hogy több hónapos előkészület után végül gyakorlatban is letesztelhetjük az új R5-öst. Múlt héten Kevin megtette vele az első kilométereket, mely során próbáltunk arra figyelni, hogy a gyerekbetegségeket kiküszöbölhessük, és tényleg elmondhassuk az autóról, hogy a megbízhatóság jegyében készült. Célunk most az, hogy a nyár vége felé élesben is bevethessük legújabb alkotásunkat. Az R5 fejlesztéseiben a Hyundai Motorsport közvetlenül nem vesz részt, hanem egy 25 fős csapat lett kijelölve arra, hogy minden erejét az új autóba fektesse. Ez egy izgalmas év lesz, hiszen nemcsak a világbajnokságon, hanem a főbb európai piacokon is bemutatkozhatunk.” Lara |
|