l1
l2


 

Aszfalton nyúzzák az R5-ös Hyundai-t

Március 22.
Következő nagy mérföldkövéhez érkezett a legújabb generációs Hyundai R5 - egy négy napos vegyes felületen zajlott teszt után a mérnökök teljes mértékben meg vannak elégedve az eredménnyel. Egy-két simítás még hátravan, a következő hónap első felében pedig Olaszországban már valaki tulajdonosa lehet az első Hyundai i20 R5-nek.

A dél-franciaországi tesztek a héten befejeződtek, melyen a csapat szerves tagjain kívül tehetséges mérnökök és szerelők mellett Kevin Abbring is beleszólt a módosításokba a helyes beállítások érdekében. A négy mozgalmas napban olyan részletekre figyeltek az illetékesek, mint az újragondolt hűtőrendszer, a másodszor is áttervezett lökhárító és motorháztető. Műszakilag pedig már adott volt az autó, melyet a FIA szabályainak megfelelően hoztak össze  - az ötsebességes váltó és az 1.6-os közvetlen befecskendezéses turbómotor egy 32 mm-es szűkítővel teljes mértékben eleget tesz a FIA elvárásainak.

Az első két tesztnapon a murvás körülmények uralkodtak, ahol a megfelelő beállítások mellett azt is kielemezték a mérnökök, hogy mennyire tudják gyorsan és sikeresen átalakítani az autót aszfaltra, mely a teszt utolsó két napját jelentette. A múlt hónapban lezajlott kilométerek után a váz és a felfüggesztések visszajelzései alapján sikeresek voltak a további fejlesztések az autón. 

A négy napos teszt lebonyolítását nem véletlenül sürgették a Hyundai bázisán, hiszen ennek fényében már meg is lehet az R5-ös első privát vevője, aki Olaszországban húzódik meg. Ők nem is egy, hanem rögtön kettő darab példányra szeretnének szert tenni. Ezen kívül pedig egyre nagyobb az érdeklődés az autó iránt - Európa országain kívül Ázsiából és Ausztráliából is akad érdeklődő a legújabb fejlesztésű i20 R5-ösre.

Andrew Johns, a Hyundai projekt embere a következőket mondta el: "Nagyon elégedettek vagyunk és büszkék vagyunk arra, hogy egyre több érdeklődés övezi az autót. Nem lehet elmondani, mennyire jó érzés, amikor Európán kívül Ázsiából vagy éppen Ausztráliából is megkeresnek minket az R5-össel kapcsolatosan. Természetesen haladunk tovább, nem állunk meg e kemény négy nap után - nyáron szeretnénk megszerezni az autó homologizációját is. Nagyon fontosnak tartottuk az első két napban lezajlott aszfalt tesztet, hiszen ettől is függ, hogy melyik bajnokságban milyen sikereket érhet el az autó a közeljövőben. Szeretnénk, ha mindkét felületen, murván és aszfalton is egyaránt sikeres legyen a legújabb generációs Hyundai i20 R5-ös."

Lara