|
Tíz gyorsasági szakasszal megkezdődött a szezonnyitó futam első versenynapja. Szombaton leggyorsabban egyébként Herczig Norbi kezdett be, a Skoda Fabia R5-ös azonban a harmadik gyorson defektet kapott és onnantól kezdve már fel volt adva a lecke. Norbi nem esett kétségbe, tovább folytatta az adok-kapokot a szlovák bajnokság résztvevőivel. A nap végére megmutatni azért nem tudta nekik a tutit, de közel maradt a tűzhöz - csupán 6,4 tizeddel van elmaradva az első helytől. iAz élen a szlovákok ötszörös bajnoka, Grzyb áll. A lengyel színekben rajthoz álló versenyző két szakaszgyőzelemmel büszkélkedhet - a második, Mátraháza-Mátraalmás és a nap záró része, Sirok-Egerbakta feküdt legjobban Fiesta R5-ösének. Mögötte cseh vetélytársa, Pavel Valousek mozgolódik, aki egy Fabia 5-össel érkezett a heves megyei székhelyre. Közöttük, és természetesen Norbit is beleértve még lehet nagy csatákra számítani vasárnap.
Herczig mögött Hadik András érkezik összetettbeli negyedikként. Bandi egy hangyányit lemaradt az élmezőnybeli küzdelmektől, de még számára sincs minden veszve, hiszen Norbihoz képest csupán 7,1 tizeddel autózott lassabb időt a szombatra kijejölt 10 szakaszon.
A két magyar versenyző után a világbajnokságról és Dakar futamról ismert Martin Prokop korábbi autója, egy Ford Fiesta WRC következik, melyet Jaroslav Melicharek "örökölt" meg. A szezon első igazi versenynapján azonban nem szabad megfeledkeznünk a "csillaghullásról" sem. Rögtön a második gyorson Fenyvesi Gábor ütközött egy fának a VW-vel, de szerencsére a páros komolyabb sérülés nélkül megúszta a balesetet. Az ötödik részen ifjabb Tóth János dobta be a törölközőt - a hétszeres magyar bajnok Peugeot 208-asának motorhibája miatt kényszerült a verseny feladására. Külön izgalmakat hozott még a nap nyolcadik gyorsaságija - a Bisaha-Sintal páros Skoda Fabia-ja árokban landolt, az autó pedig kigyulladt. Az utánuk következő párosok átlagolt időt kaptak. Az Eger rali állása az első versenynapot követően: Lara |
|