l1
l2


 

Grzyb fél másodperccel nyert Hercig előtt Egerben

Április 3.
Hatalmas csatában védte meg címét a lengyel Grzegorz Grzyb, miután a WRC-ről R5-ös Fiestára váltva is nyerni tudott a közös magyar-szlovák szezonnyitón. Herczig remekül hajrázott, de végül 5 tizeddel lemaradt a dobogó legfelső fokáról, a magyar értékelésben azonban megszerezte a győzelmet. A nemzetközi értékelés harmadik helyén a cseh Pavel Valousek végzett, magyarban Hadik András és Kazár Miklós állhatott fel a pódiumra.

A tavalyi évhez hasonlóan idén is bőven maradt izgalom az Eger Rally befejező napjára, ezúttal azonban éppen fordított volt a forgatókönyv, mint 2015-ben. Akkor Herczig Norbi és Bacigál Igor a rally első napján tett némi előnyre szert, melyet az akkor még a Fiesta WRC-vel autózó Grzyb vett célkeresztbe és végül a záró szakaszon meg is előzte a szezon végén magyar bajnoki címet ünneplő párost.

Mivel idén sokkal kiegyenlítettebbé váltak a feltételek, Herczig is Grzyb is R5-ös autóval szállt versenybe a győzelemért, sokkal kisebb különbségek adódtak az időeredményekben is. Vasárnap reggel az első három 7 másodpercen belülről vágott neki a nap hat gyorsasági szakaszának. Herczigék a harmadik helyről lendültek támadásba, de korai szakaszgyőzelmüknek köszönhetően már a nyitó szakasz után helyet cseréltek a cseh Valousekkel és feljöttek a második helyre.

A következőn ismét Norbié volt az abszolút idő, miután 1,4 másodpercre zárkózott Grzyb-re, a lengyel azonban a kör záró szakaszát megnyerte így 4,4 másodperces előnnyel térhetett vissza a szervizbe. Mindeközben Norbiéknak maguk mögé is figyelniük kellett, hiszen a cseh Valousek csak nem akart leszakadni, a második és harmadik helyen álló R5-ös Skodát csupán 3,1 mp választotta el egymástól a nap felénél.

Ahogyan reggel, úgy délután is Herczig autózta a legjobb időt mind Szarvaskőn, mind Bátoron, de Grzyb még így is meg tudott őrizni előnyéből 1,2 mp-et a záró szakaszra. Melyen valószínűleg már mindkét pilóta szeme előtt leginkább a biztos célba érkezés és a nemzeti értékelés győzelme lebegett. Bár ez a pálya is Herczignek sikerült jobban, de mivel Grzyb sem dőlt hátra csupán 7 tizedmásodperccel később ért célba, mint Herczig, így idén is Lengyelországba került az Eger Rally győzelme.

Herczigék azonban nem sokat sopánkodtak az elvesztett abszolút futamgyőzelem miatt, hiszen így is bőven megkapták azt, amiért Egerbe látogattak:

 

Az abszolút értékelés első négy helyén négy különböző nemzet képviselője foglalt helyet, a dobogó harmadik fokára a cseh Pavel Valousek állhatott fel, míg az időeredmények szerint a negyedik helyen a szlovák Jaroslav Melicharek érkezett célba, azonban egy 10 másodperces időbüntetés miatt kénytelen volt az átadni a magyar bajnoki értékelés második helyén záró Hadik Andrásnak.

A magyar bajnoki dobogó harmadik fokára Kazár Miklós állhatott fel, mögötte pedig egy négytagú Mitsubishi konvoj érkezett célba, élen Vincze Ferenccel, akinek a mai napon egy abszolút harmadik időre is futotta az erejéből a WRC-ktől és R5-ös autóktól hemzsegő mezőnyben.

Az idén éltre keltett ORC értékelésben Gyarmati Ariel végzett az élen, másodikként Hevesi István, harmadikként Domonkos László zárta az Eger Rallyt, mindhárman Mitsubishivel.

A Historic/Hobbycar mezőnyben a két nap külön-külön került értékelésre, de az abszolút dobogós helyeken mindkét nap ugyanaz a három pilóta volt harcban. Szombaton a Hobbycaros Lada VFTS-sel száguldó Födő Imre győzedelmeskedett Wirtmann Ferenc felett, aki aztán vasárnap visszaadta a kölcsönt és megszerezte az első helyet, Födő előtt, a dobogó harmadik fokára azonban mindkét nap Boda István állhatott fel, szintén Hobbycar-os VFTS-sel.

A Rally2-ben sokáig úgy tűnt az R2-es Renault Twingo-val versenyző Csomós Miklóstól senki sem veheti el a győzelmet, azonban számára nem sikerült jól a hajrá, hiszen két gyorsaságival a cél előtt még 20 másodperccel vezette a Rallye2-t, azonban előbb a hatodik, majd a záró szakaszon a nyolcadik helyre csúszott vissza. A győzelmi serleg végül Neukirchner Andráshoz (Honda Civic) került, akit két szélvészgyors Zsigulis pilóta kísért célba. Az abszolút második hely a P12-es kategória győzteséé, ifjabb Vizelli Károlyé lett, a harmadik helyen a szintén Ladás Szauer Gergő érkezett célba, mindössze két és fél másodperces hátránnyal Vizelli mögött.

A 11. Eger Rally végeredménye (Top10):
1. Grzyb Grzegorz/Hundla Robert (PL), Ford Fiesta R5 1:12:02.8
2. Herczig Norbert/Bacigál Igor, Skoda Fabia R5 +0.5
3. Valousek Pavel/Havelková Veronika (CZ), Skoda Fabia R5 +10.3
4. Hadik András/Kertész Krisztián, Ford Fiesta R5 +27.8
5. Melichárek Jaroslav/Melichárek Erik (SK), Ford Fiesta RS WRC +30.2
6. Ondrej Tomás/Gömöri Ádám (CZ/SK), Skoda Fabia WRC +42.4
7. Kazár Miklós/Ferencz Ramón, Ford Fiesta R5 +57.6
8. Vincze Ferenc/Kuti Péter, Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1:19.3
9. Spitzmüller Csaba/Béres László, Mitsubishi Lancer Evo X R4 +1:20.2
10. Botka Dávid/Bazsó Attila, Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1:30.0...

Fri