l1
l2


 

Ogier vs Paddon: Egy nézeteltérés krónikája

Április 28.
Az argentin győzelem nem vakította el a Hyundai-os pilótát, és még közvetlenül a pezsgőzés után leült Ogierrel tisztázni a szombati nézeteltérésüket.

Sok szempontból is Paddon az, aki már jó ideje nagyon hiányzott a Rali Világbajnokságról. Nem csak a sebessége van meg hozzá, hogy Ogier komoly ellenfelévé tudjon válni, hanem mentálisan is toppon van, ahogy ezt a Power Stage-en bizonyította, ahol enyhén szólva sem remegett meg a lába. Ezen kívül, pedig ha kell, akkor odamondja a véleményét, ha valamivel nem ért egyet.

Szombat
Paddon vezeti a versenyt, Latvala bukása után, a második helyen Ogier, aki pénteken és szombaton elsőként kezdte a szakaszokat, hátránya majd 30 másodperc.

Az esti célban a regnáló világbajnok újra sérelmezte, hogy pénteken és szombaton is elől kell mennie, így nincs esélye a győzelemért küzdeni. "És ez így nem sport, ez így nem verseny. Ez így egyáltalán nem izgalmas" - hangsúlyozta Ogier a véleményét.

Paddon erre elsőre csak annyit reagált, hogy szerinte nem unalmas a vébé, mire Ogier azzal kontrázott, hogy Paddon még sosem volt ebben a helyzetben. Az új-zélandi nem hagyta magát: „Nagyon szeretném vezetni a világbajnokságot, Ogier egyszerűen nem respektálja a szabályokat. Az aszfalt ralikon pedig egyáltalán nem találja igazságtalannak, az előnyös szituációt, hogy elöl, indulhat.” A vitát Paddon apja szakította félbe, aki bevitte fiát a Hyundai szervizbe mielőtt a vita teljesen elmérgesedhetett volna.

Vasárnap
3 szakasz és 55 mért kilométer várt a mezőnyre.
Ogier, talán ez előző esti összeszólalkozástól fűtötten, 19-re lapot húz az első kettőn, életre halálra megy, a Power Stage előtt a hátránya már csak 2,6 másodperc. A 22 kilométeres szakaszon majd 1 mp-et ad Paddonnak kilométerenként.

Paddon a Power Stage előtti gyűjtőben befeküdt az autója alá(!), hogy zavartalanul meg tudja még egyszer nézni a szakaszról készült belső felvételt tabletjén. Szokatlan módja ez a felkészülésnek, de mint navigátorától John Kennardtól megtudjuk, Paddon nagyon sokat tanulmányozza a különböző belső felvételeket. Sőt! Van egy norvég levelezőtársa, Ole Martin Lundafaret aki rendszeresen küld Paddonnak kommentekkel kiegészített felvételeket. „Paddon mindig veszi a fáradtságot, és megnézi ezeket, és meg is tárgyalja ezeket vele. Eddig csak az interneten és telefonon keresztül értekeztek egymással, valószínűleg a német ralin fognak először találkozni. Talán addigra nyerünk még egy-két versenyt” - mondta az immár legöregebb vb-futamot nyert navigátor.

Paddon aztán a Power Stage-en nem is remeg meg, ellentétben azzal amit sokan vártak tőle és sok kolléga valószínűleg meg is tett volna. Hiba nélkül, szenzációsat autózva 11,7 másodpercet ad a Power Stage-ek koronázatlan királyának, és megnyeri élete első vb futamát. Majd rögtön oda is mond Ogiernek: "Nem ez volt az utolsó ilyen! ”

Paddon nagysága viszont abban látszik, hogy a célban a pezsgőzés után négyszemközti megbeszélésre invitálta Ogiert, akik aztán az 1-es rajtszámú Polóba ültek be, hogy megvitassák nézeteiket. Barátok talán nem lesznek, megegyezni állítólag nem sikerült teljesen, azonban akármi mi áll a háttérben az mindenképp dicséretes, hogy Ogier a verseny végi hivatalos sajtótájékoztatün elismerte, hogy Hayden megérdemelten szerzete meg a győzelmet. Egy kis feszültség pedig ha van is köztük, rosszat nem fog tenni a bajnokságnak.

Azt pedig, hogy milyen elöl rajtolni a verseny első két napján nem is olyan soká meg fogja tapasztalni Paddon, ugyanis győzelmével a második helyre jött fel, így Portugáliában már közvetlenül Ogier mögött rajtolhat a Hyundai-ával.

VAdam