l1
l2


 

Herczigék Miskolcon folytatták menetelésüket

Április 30.
Ami nem sikerült Egerben, az sikerült Miskolcon, Herczig Norbert és Bacigal Igor sikerrel dolgozta le hátrányát a második ORB futam befejező napján, és futamgyőzelemmel növelték előnyüket az élen a bajnokságban. Másodikként az ifjabb Tóth-Szőke Peugeot-ja ért célba, harmadikként a Kazár-Ferencz kettős zárt.

Ahogyan az első, úgy a 22. Hell Miskolc Rally szombati versenynapja is az élen álló ifjabb Tóth János/Szőke Tamás sikerével indult. A Peugeot pilótája ki tudja pályafutása hányadik szakaszgyőzelmét aratta a Bükkszentlászló és Bükkszentkereszti közötti gyorsasági szakaszon, az újabb sikerrel pedig, ha nem is sokkal, de tovább növelte előnyét az összetett verseny élén.

Némi túlzással élve azonban innentől kezdve csak egy autó volt a pályákon, Herczig Norbert ugyanis az álmos kezdés után ritmust váltott és a Garadna-Mályinka szakasztól kezdve nem volt aki megállítsa a bajnoki címvédő R5-ös Skodáját, sorozatban öt gyorsasági szakaszgyőzelmükkel az utolsó körre Herczig már az első helyről mehetett ki a szervizparkból.

Janika azonban nem tett még le a győzelemről és előbb Bükszenten, majd Mályinkán is ő autózta a legjobb időt, de hátránya még így is 10 másodpercnél többre rúgott az extra pontokat adó záró szakasz előtt.

Herczig pedig nem is elégedett meg a győzelemmel a power stage-en is az élen végzett így maximális pontszámmal és két bajnoki első hellyel zárta az Országos Rally Bajnokság első aszfaltos szakaszát. Janikának az egri fiaskó után jól jönnek a második hellyel megszerzett pontok, Kazár Miklós viszont hazai közönsége előtt a győzelemre tört, de most be kell érnie a harmadik hellyel.

A negyedik helyre a Mitsubishis konvoj élén érkező Vincze Ferenc zárta a versenyt, mögötte Balogh János és egy Rongits Attila következik egy-egy Lancerrel, majd Trencsényi József töri meg a háromgyémontosok uralmát egy R5-ös Forddal a hetedik helyen. A további pontszerző helyeken szintén Mitsubishisik és egy Ford osztoztak, a nyolcadik helyen Spitzmüller Csaba, a kilencediken Nagy Mátyás, a tizediken pedig Kovács Antal érkezett célba.

A Rallye2-ben hatalmas csatákat követően csak Ladás páros állhatott dobogóra, Szauer Gergő remek hajrájának köszönhetően szerezte meg az első helyet, míg Vizelli Károly megismételve egri eredményét a második helyen zárta a Miskolc Rallyt, harmadikként Bodogán Ferenc érkezett célba.

A Historic autók versenyét az Opel Asconát hajtó Gaál Ádám nyerte Miskolcon, másodikként a Fiat 131 Racinggel versenyző Balogh Sándor érkezett célba. Az összetett értékelés harmadik helyére Stepán "Taxis" Árpád állhatott fel egy H csoportos Lada VFTS-sel.

Ahogyan a Ladák a Rallye2-ben úgy a Mitsubishik az ORC-ben sajátították ki a dobogót, a dobogó legfelső fokán Gyarmati Ariel pezsgőzhetett, Domonkos László a második, Hevesi István a harmadik helyen fejezte be a futamot.

A Miskolc Rally végeredménye (nem hivatalos):
1. Herczig Norbert/Bacigal Igor, Skoda Fabia R5 1:20:04.2
2. ifj.Tóth János/Szőke Tamás, Peugeot 208T16 R5 +16.8
3. Kazár Miklós/Ferencz Ramón, Ford Fiesta R5 +55.6
4. Vincze Ferenc/Kuti Péter, Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +2:38.8
5. Balogh János/Holczer Dániel, Mitsubishi Lancer Evo IX +2:52.4
6. Rongits Attila/Hannus László, Mitsubishi Lancer Evo IX RS +3:27.5
7. Trencsényi József/Verba Gábor, Ford Fiesta R5 +3:56.0
8. Spitzmüller Csaba/Béres László, Mitsubishi Lancer EVO X +4:15.9
9. Nagy Mátyás/Nagy Tamás, Mitsubishi Lancer Evo IX +4:32.0
10. Kovács Antal/Istovics Gergely, Ford Fiesta R5 +4:48.4.....

Fri