l1
l2


 

Visszatér a jelenbe a Citroen

Május 18.
Közel három hónapos szünet után száll újra versenybe a Citroen . A svéd ralis után, a latin-amerikai futamokat hanyagolva, a francia csapat három párossal lesz jelen a hétvégi portugál versenyen – Kris Meeke/Paul Nagle, Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau és Khalid Al Qassimi/Chris Patterson bizonyíthat a DS3 WRC-vel.

A rali világbajnokság futamainak 1973 óta része Portugália. A futam rövid időn belül legendás fordulóvá vált, a kivételes szépségű szakaszok és a hatalmas rajongótábornak köszönhetően. Különösen fontos momentum volt az esemény életében, hogy tavaly újból észak lett a központ - ezzel pedig az ikonikus Fafe rész több tízezer néző számára biztosíthat izgalmas pillanatokat.

A Citroen Abu Dhabi Total WRT számára a téli futamok után ez lesz az első idei évi murvás megmérettetés. Lényegében a franciák a csonka szezon miatt nem állnak rossz helyzetben, hiszen Portugália pont azon futamok közé tartozik, ahol kifejezetten előny, ha nem a mezőny éléről rajtol el valaki.

Kris Meeke a csapat részéről a a tengerentúli pályabejárásokon ugyan részt vett, de az elmúlt hetekben többek között ő is a 2017-es Citroen fejlesztésével volt elfoglalva. A tavaly évi végi összetettbeli negyedik helyet elérő brit versenyző bízik abban, hogy a hétvégén akár a dobogóért is harcolhat.

A VB szünet Stephane Lefebvre számára még hosszabb volt, hiszen ő a szezonnyitó Monte Carlo rali óta nem állt rajthoz világbajnokságon. A francia fiú nem tétlenkedett, lefoglalta magát az elmúlt hónapokban – egy Citroën Visa 1000 Piste és kartozás mellett még egy C4-es WRC mögött is kipróbálhatta magát,  Lefebvre és navigátora, Gabin Moreau a francia murvabajnokság nyitófutamán, a Rallye des Causses aratott hatalmas sikert egy összetettbeli első hellyel.

Al Qassimi a svédeknél a tizenkilencedik hellyel elégedhetett meg. A skandináv kilométerek után az Abu Dhabi Desert Challenge következett - a tereprali világkupán a hazai pályák előnyeit élvező versenyző egy hetedik helyet szerzett meg.

Kris Meeke (#7):
"Nagyon örülök, hogy újból versenyezhetek. Már kezdtem hiányolni a versenyadta izgalmakat. Kedvelem a portugál futamot, ahol tavaly szinte mindenki tiszta lappal indult, hogy a központ északra költözött. Úgy gondolom, ez a régió méltó egy világbajnoksághoz, hiszen a különleges szakaszok és a rajongók igazi ralis atmoszférát tudnak varázsolni Porto környékére. A szervezés nagyon jó volt, és belülről úgy láttam, hogy a biztonsági intékedések is a lehető legjobban lettek előkészítve. Szeretnék küzdeni az élmezőnyben a pontokért, de ez az év nem a győzelmekről szól nálunk, hanem a 2017-re való készülésről. Az autónk jó, de nálunk nincsenek frissítések az idei évre, mint a konkurenciáknál."

Stéphane Lefebvre (#8): "Portugáliával kapcsolatosan jó emlékeim vannak. 2014-ben, mikor még Algarve volt a központ, a juniorok között győztesként zártam. Tavaly a WRC2-esek között pedig sikeresen beverekedtem magam a top5-be. Kedvelem egyébként a portoi pályákat, ahogy visszagondolok, élvezetes volt itt egy éve autózni. Úgy gondolom, hasonló rajongótábora Argentínában van még a mezőnynek, ami nekünk kimaradt, így a szurkolók számára itt tudjuk megmutatni, mire képes a DS3-as. Mivel utoljára Monte Carlo-ban versenyeztünk a világbajnokságon, emiatt szinte örökkévalóságnak tűnt ez a kis szünet. Gabin-nal egyébként próbáltuk lefoglalni magunkat - a francia murva bajnokság első futamát megnyertük egy C4 WRC-vel, melyen kívül természetesen a legújabb C3 WRC-vel is megtehettünk pár kört. Erős a mezőny, így igazából nem tudom megmondani, hova várom magunkat."

Lara