l1
l2


 

M-Sport: várnunk kell az új Fiestára

Május 25.
Modellváltás előtt áll a Ford Fiesta utcai változata, ezért az M-Sport csak jókora késéssel tudja megkezdeni az új, 2017-es autó tesztelését.

Júliusban jön az új Fiesta, addig hátrányban van az M-Sport. Míg a többi gyártó már szorgalmasan gyűjti az új WRC-k prototípusaival a kilométereket, addig az angoloknál egyelőre nem történik semmi. „Az új autót fogjuk használni, ami azonban eddig nem került bemutatásra és így sem autónk nincs, se karosszériát vagy hasonlót nem kaptunk még” ismertette Malcolm Wilson a csapata helyzetét, amit a Fiesta modellváltása és a fél gyári működés idézett elő.

Wilson szerint ugyanakkor nem probléma, hogy csak később tudnak kezdeni. A technikusai egy aktuális Fiesta WRC-t fognak módosítani és a 2017-es autó alkatrészeivel felszerelni. Egy átmeneti megoldás, amit például a Volkswagen is használ. "Azt gondolom, hogy egyik cég sem mutatta még meg a kész megoldását” mondta Wilson, aki az új generációval is sikeres akar lenni: „Az új autók tényleg rendelkezni fognak a `hűha` faktorral és ha ez megvalósul akkor az emberek nagyon fognak lelkesedni a rali világbajnokságért."

Az utolsó fejlesztés, ami az M-Sport csarnokait elhagyta nem volt más, mint Ken Block rallycross-os Focus RX-e: "Ezt az autót 6 hónapig fejlesztettük és a kiindulás egy üres papírlap volt. Ennek ellenére láthatja mindenki, hogy az autó versenyképes.” - dicsérte Wilson a csapata munkáját. Ezért nem is gondolja, hogy a szűkre szabott időterv gondot okozhatna az új WRC fejlesztésében. „Már megszoktuk, hogy korlátozott idő áll rendelkezésre és rutint is gyűjtöttünk eleget valamint elég emberünk van, akik nem először dolgoznak egy ilyen projektben. Ìgy ezek miatt egyáltalán nem vagyok nyugtalan, attól függetlenül sem, hogy sok új részlet és alkatrész kerül az új autóba."

VAdam