l1
l2


 

Neuville zárta az élen az első napot Szardínián + videó

Június 11.
Thierry Neuville a pénteki nap embere. A Hyundai pilótája két szakaszgyőzelemmel végezte a pénteki napot, amivel megfelelő távolságban tudja tartani Jari-Matti Latvalát, aki a nap végén az első differenciállal küzdött. Latvala hátránya 11,1 másodperc. Mögötte következik Seb Ogier, aki sepreget, és azon van, hogy lőtávolon belül maradjon.

Neuville már a verseny előtt az év végi pilótakeringő legértékesebb figurájának számított – de a mai napon újra megmutatta, hogy ez nem véletlen. Thierry a ma mindent kihozott a rajtpozíciójából, a nyolc szakaszból ötöt megnyert. A nap végére sikerült a belgának egy egész kis előnyt összeszednie, 11,1 másodperc, ami azért nem elég arra, hogy az ember megnyugodjon.

A második helyen érkező Latvala a célban az első difi hibájáról panaszkodott: „Nem tudok elég gyorsan a kanyarokból kigyorsítani. Ez már egész nap ilyen volt, és egyre csak rosszabb lesz. Komoly feladatok várnak ránk.”

 

A kérdés, hogy Latvalán kívül lesz e még másik ellenfele Neuville-nek, már a mai napon eldőlt. Ogier a rajthelye miatt szenved, de a hátránya ellenére, ami már 40,3 másodperc, elégedettnek tűnt.

„A legtöbbet hoztam ki a helyzetből. Már az elején megmondtam, hogy olyan emberekkel akarok csatázni, akik az összetettben is körülöttem tanyázanak, olyanok, mint Andreas Mikkelsen.”

Ha Mikkelsenhez méri magát Ogier, akkor valóban jól áll, a norvég 57,5-re van az elsö helytől, őt honfitársa a Fordos Mads Ostberg követi, aki a délután folyamán esett vissza az ötödik helyre, és amiatt panaszkodott a célban, hogy egyetlen gyári versenyzőként rossz választás volt két pótkereket vinnie. „Utólag azt mondom, hogy egy lett volna a jobb választás. Nem volt kifizetődő a dolog.” A hatodik helyen álló Dani Sordo is teljesen csalódottan ért célba, egész nap nem találja a ritmust, és meg sem tudja közelíteni csapattársát.
A WRC2 is eseménydús pénteket mondhat magának. A délelőtt villogó Teemu Suninen egy defekt miatt visszaesett a harmadik helyre, míg a hazai pálya előnyét élvező Umberto Scandola az első helyre küzdte magát fel. Második a gyári csapatban induló Lappi, mindössze 10 másodperc hátránnyal, de még a negyedik helyen álló Nicolas Fuchs is csak 27,5-re van Scandolától. Ezen a versenyen egyelőre úgy néz ki, hogy csak a cseh márkának terem babér a kategóriában, az első öt helyen Fabia R5 található.

 

Turán Friciék teljesítették a napot, miután a WRC2 10. helyéről várják a folytatást "„Apró hibákkal ugyan, de összességében jó napot zártunk" – kezdte a Ford Fiesta R5 rallyautóval versenyző Turán Frici. „Két gyorsaságin keresztül némileg megnehezítette a dolgunkat a turbó nyomás vezérlő hibája, illetve megütöttük a futóművet, ami szintén hátráltatott kicsit. Ezeket leszámítva szerencsére tényleg nem volt semmi komolyabb probléma. Örülök a pozíciónknak, ám holnap szeretnék kicsit növelni a sebességünkön, és közelebb autózni a versenytársainkhoz. A pályák eléggé rossz minőségűek, ezért ma kicsit óvatosabban vettük a kanyarokat. Szombaton igyekszünk lefaragni az időkülönbségből és mind kategóriánkban, mind összesítésben előrébb lépni a rangsorban."

1.

Neuville / Gilsoul

Hyundai i20 WRC16

01:14:03.2

2.

Latvala / Anttila

Volkswagen Polo R WRC

+11.1

3.

Ogier / Ingrassia

Volkswagen Polo R WRC

+40.3

4.

Mikkelsen / Jæger

Volkswagen Polo R WRC

+ 57.5

5.

Östberg / Flöene

Ford Fiesta RS WRC

+58.5

6.

Sordo / Martí

Hyundai i20 WRC16

+1:18.6

7.

Scandola / D´Amore

Skoda Fabia R5

+2:29.1

8.

Solberg / Minor

Ford Fiesta RS WRC

+2:32.5

9.

Tanak / Mõlder

Ford Fiesta RS WRC

+2:35.6

10.

Lappi / Ferm

Skoda Fabia R5

+
2:39.2

Fri