|
A belga fiú az ellenőrzés előtt nem aggódott még a dolgon, de miután a FIA delegációja Jérome Touquet irányításával kielemezte a Hyundai állapotát, azonnal előszedték a győztes csapatot. A csapat főnöke, Michel Nandan sem ellenkezett, azonnal elismerte, hogy az ablakok másabbak voltak, mint amit a homologizációs lapon korábban benyújtottak. Azt mondta, hogy ezeket az ablakokat már a szezonnyitótól kezdve valamennyi 2016-os autón alkalmazták és elismerte, hogy hibát követtek el a homologizációs folyamat során. Nandan szerint a homologizációs lapon benyújtott ablak a végleges 2016-os modellre nem tökéletesen illeszthető, emiatt történt az az apró változtatás, amit most kiszúrtak a FIA emberei. A sportfelügyelők szerint az új ablakok 17 grammal könnyebbek az egyik oldalon és 19 grammal a másik oldalon. A jelenlegi eset egyáltalán nem példa nélküli és éppen ezért nagy port is kevert a versenyigazgatóság döntése, a 2007-es Portugál Rallyn a Ford autóit találták vétkesnek a 5 mm-re keskenyebb oldalablakok miatt, akkor Marcus Grönholm, Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala egyaránt öt-öt perc időbüntetést kapott és mivel Grönholm így második helyét cserélte negyedikre ez az év végén a világbajnoki címébe került, hiszen végül négy ponttal maradt alul Sebastien Loeb-bel szemben. Lara |
|