|
Négy gyorsasági szakasz maradt az olasz VB futam befejező napjára, melyen Thierry Neuville-nek és Jari-Matti Latvalának kellett döntenie a futamgyőzelem sorsáról. A Hyundai belga pilótája majd 20 másodperces előnye tudatában nem dőlhetett hátra, nem is dőlt és egy szakaszgyőzelemmel tovább növelte előnyét az élen az első vasárnapi gyorsasági szakaszon. Ekkor Jari-Matti Latvala is belátta, hogy a hátralévő három szakaszon csak úgy van előnye előrébb kerülni, ha Neuville hibázik, Sebastien Ogier pedig már olyannyira leszakadt az első kettőtől, hogy inkább a biztonságra törekedve spórolta a gumit az extra pontokat adó záró szakaszra. Ezeknek is köszönhetően a nap második pályáján Eric Camilli is megvillanthatott valamit abból, amiért Malcom Wilson csapatához szerződtette, a francia fiú autózta az abszolút időt Neuville előtt, aki egy újabb hajszállal növelte előnyét Latvalával szemben. Neuville biztos, ami biztos alapon átküldte a Hyundai-t az utolsóelőttin is, megszerezve kilencedik szakaszgyőzelmét Szardínián, a power stage-en így már elég volt egy negyedik hely is a végső sikerhez.
"Igazán fantasztikus hétvége volt!" - mondta a célban pályafutása második futamgyőzelmét ünneplő Neuville. „Nagy dolgok várnak azokra, akik tesznek érte és nagyon jó érzés megosztani ezt a győzelmet ezzel a csodálatos csapattal. Voltak nehéz pillanataink idén, mint Portugáliában, de csapatunk ezáltal is összekovácsolódott és a kemény munka meghozta gyümölcsét. Az új i20 WRC nagyon jól teljesített ezen a hétvégén, élmény volt vezetni. Egyáltalán nem éreztünk magunkon nyomást a reggeli szakaszokon, csak arra összpontosítottunk, hogy biztonságban célba vigyük az autót. Megtettünk mindent amire szükség volt és most második VB győzelmünket ünnepelhetjük. Remélhetőleg ugródeszkaként tudjuk használni a mostani eredményét a szezon hátralevő részében, az biztos hogy jót tett az önbizalmunknak."
Sorozatban immár harmadszor maradt le az első helyről a Volkswagen, a német csapatnak így is bőven van oka az örömre, hiszen első csapatuk két tagja a dobogón fejezte be a versenyt. Latvala másodikként, Ogier pedig harmadikként zárta a hétvégét, amivel a francia címvédő tovább növelte eddig is tetemes előnyét a bajnoki ponttábla élén. Még a szezon felénél sem tartunk, amikor Ogier már 64 pontos előnnyel vezet.
Negyedikként a Hyundai legmegbízhatóbb pilótája, Dani Sordó zárta a versenyt, aki az itt szerzett pontokkal felkapaszkodott a második helyre a bajnokságban. Ott Tanak DMACK abroncsokkal szerezte meg a legjobb Fordos pilóta címe mellé az abszolút ötödik helyért járó pontokat, a "gyári" csapatnál egyre jobb formába lendülő Eric Camilli elől. Henning Solberg ezúttal a hetedik helyen érkezett célba, aki mögött egy szélvészgyors finn fiú, Teemu Sunninen következett a WRC2-es kategória élén.
Sunninen mögött már csak R5-ös autókat találunk a Top10-ben, a csoportban másodikként a Skoda cseh pilótája, Jan Kopecky és az észt Karl Kruuda következnek. Turán Friciék vasárnap is sikerrel vették az akadályt, a célba a csoport 8. és az abszolút 19. helyen érkeztek.
A Rally Italia Sardinia végeredménye (Top10): Fri |
|