l1
l2


S

 

A finn ugratókon folytatódott a Citroen C3 WRC 2017 tesztelése + videó

Június 17.
Harmadik fejlesztési lépcsőjéhez érkezett a Citroen C3-as WRC tesztelése. Amíg a többiek Szardínián üldözték egymást a franciák a 2017-re épülő autót Finnország útjain tették próbára Kris Meeke és Craig Breen közreműködésével, ahol az aerodinamikai elemek kerültek a középpontba.

Nem véletlenül esett a választás Finnországra – a már-már legendásnak mondható világbajnoki futam tapasztalatai alapján igazi ralis pályákat rejt az ezer tó országa. Tempós, kavicsos utak tele izgalmas ugratókkal – ez az, ami minden ralisnak kell. A franciák az aszfaltos, murvás tapasztalatok után most ki szerették volna próbálni az autó viselkedését a levegőben.

Ezekből kifolyólag tehát nem meglepő, hogy a franciák a legújabb modelljüket a dél-franciaországi és portugál terepek után Finnországba utaztatták el - az ugratók hazájába.

A mérnökök minden egyes teszteléssel figyelik az autó megbízhatóságát - a harmadik fejlesztési ütemnél azonban mindemellett nagy hangsúlyt fektettek az aerodinamikai elemekre, teljesítményekre is. „A FIA legújabb módosítása sokkal nagyobb szabadságot biztosít aerodinamikai tekintetben a következő évtől.” – mondta el a 2017-es projekt vezetője, Alexis Avril. "A karosszéria sokban módosulhat, a maximális beállított szélessége 1875 mm lehet. E keretet figyelembe véve bátrabban foghat a ceruzánk a tervezés alatt a lökhárítók és kerékívek tekintetében. Emellett plusz légbeömlőkre és hátsó fékek újbóli hűtésére lesz lehetőség. Paradox módon a hátsó szárny alakítását már kicsit lekorlátozzák a mai lehetőségekhez képest."

"A munkát egy CFD számítással kezdtük meg, melyek abban segítenek, hogy kiszűrjük a lehetséges opciókat." - folytatta Avril. "A Citroen design stúdióval együttműködve egy olyan modellel szeretnénk jövőre előrukkolni, mely nemcsak teljesítményben, hanem aerodinamikai tekintetben is versenytársai elé kerülhet."

 

Köztudott, hogy a ralis mozgolódások mellett a Citroen a WTCC-ben is tevékenykedik, ahol az Elysée motorja lesz a kulcs a C3-asban. „Úgy gondolom, hogy a túrabajnokságban eltöltött éveknek köszönhetően jobban belelátunk az aerodinamikába, melynek most igazán nagy hasznát vesszük. Az Elysée motorja mellett a külső elemekből is bőven merítünk ihletet a C3-ashoz. Természetesen két külön sportágról beszélünk, így teljes mértékben a WTCC jellemzői nem átültethetők a rallysportba - bizonyos módosításokat eszközölnünk kell a nagyobb sikeresség érdekében.”

Lara