l1
l2


yS

 

Herczig százszázalékosan védte meg bajnoki címét!

Július 31.
A bajnoki címvédő szezonbeli ötödik győzelmével zárult az idei Székesfehérvár Rally, minek köszönhetően Herczig Norbert és Bacigál Igor három futammal a bajnokság vége előtt megvédte bajnoki címét a Skoda Fabia R5-tel.

A tavalyi évvel ellentétben idén immár csak aszfalton került megrendezésre a Székesfehérvár Rally, a szombat esti tét nélküli prológot követően vasárnap három pályán tíz gyorsasági szakaszon mérhette össze erejét az Országos Rally Bajnokság mezőnye.

A futam címvédője, az ifjabb Tóth János/Szőke Tamás kettős már a szombaton jelezte, hogy idén sem szeretnék átadni a koronázó város leggyorsabb párosa címet, a prológ végén az R5-ös Peugeot bizonyult a leggyorsabbnak.

Herczig Norbert azonban éppen ellenkezőleg gondolta, és vasárnap reggeli szakaszgyőzelmével jelezte, hogy ő bizony arra készül, hogy vasárnap ők is megkaphatják a bajnoki koronát Székesfehérváron. Janika azonban kemény ellenfélnek bizonyult, Oroszlányban szinte eltüntette a kettejük közt Csákberényben keletkezett különbséget, a kör végére pedig az összetettben is átvette a vezetést, míg harmadik gyors győztese, Velenczei Ádám abszolút lőtávolon belülről, a harmadik helyről várhatta a folytatást.

A középső kör az elsővel megegyező forgatókönyv szerint zajlott, az etap ismét Herczigék sikerével indult, Oroszlányban ismét Janika nyert, Bakonycsernyén pedig Velenczei Ádám felségterülete maradt, a különbségek azonban nőttek a párosok közt, Herczigék 7,1-gyel követték Janikát, Velenczei Ádám 18 másodpercre távolodott a második helytől.

Már-már azt hihettük, hogy a hajrában is különbségek fognak változni, azonban az utolsó körben felgyorsultak az események. Harmadik nekifutásra Janika Csákberényben is le tudta győzni, igaz mindössze három tizeddel, ennek azonban az volt az ára, hogy Oroszlányban becsúszott egy defekt, ami fél percébe és az első helyébe került a Peugeot-s párosnak. A baj pedig csőstül jött, a Nagyvelegi körforgalomban Janika odacsapta az autó bal hátsó futóművét és a verseny feladására kényszerültek.

A vezetés így Herczigék ölébe pottyant, akik a habot se felejtették le a tortáról és megnyerték az extra pontokat adó záró szakaszt, így százszázalékos teljesítménnyel behozhatatlan előnyre tettek szert a bajnokságban. „Sorozatban ötödik versenyünket tudtuk megnyerni az idei évben, amivel feltettük az i-re a pontot: Megnyertük az Országos Rally Bajnokságot." - mondta Herczig a nap végén. "Nagyon élveztük a versenyzést, nagyon sokat tanultunk, legfőképp az abroncsokról. Óriási csatát vívtunk ifjabb Tóth Jánosékkal, nagyon-nagyon sajnáljuk őket, hogy kiestek, komoly és sportszerű versenyben voltunk velük egész nap. Nagyon boldogak vagyunk, hogy megvédtük bajnoki címünket és Igor immár kétszeres én pedig háromszoros magyar bajnoknak vallhatom magam." - zárta szavait Herczig.

Izgalomból még a záró szakaszra is jutott, a nap folyamán három szakaszt is megnyerő Velenczei Ádám versenye az árokban ért véget, Vincze Ferenc pedig beszedett egy defektet, a második hely így a Veszprém Rallyt egy baleset miatt kihagyó Hadik András ölébe hullt, míg a harmadik helyre Spitzmüller Csaba csapott le.

A Rallye2-ben ezúttal is parázs csatát vívtak a dobogós helyekért, a győzelmet végül ifjabb Fogarasi Attila szerezte meg egy Honda Civic nyergében. Másodikként a Ladás Szaurer Gergő zárta a versenyt, a dobogó harmadik fokára a remekül hajrázó, és a bajnokságban vezető Vizelliék hibáját remekül kamatoztató Zagyva Lajos állhatott fel.

A Historic autók versenyében Wirtmann Ferenc igazolta a papírformát és megszerezte a győzelmet Spindler Tibor (Opel Corsa) és Szőnyi András Gábor (Lada 2101) előtt, az ORC-ben Gyarmati Ariel (Mitsubishi Lancer EVO VI) állhatott fel a dobogó legfelső fokára, csapattársa, Domonkos László (Mitsubishi Lancer EVO VIII) Balla Tamás (BMW M3) társaságában

Egy apró adalék a végére: a Székesfehérvár Rallyval egy időben zajló finn világbajnoki futam új rekordot állított fel, a futamgyőztes Kris Meeke idén 1 km/h-t javítva Jari-Matti Latvala tavaly itt felállított csúcsán, 126,61 km/h-s átlagsebességgel minden idők leggyorsabb VB futamává tette az idei finn ralit egy Citroen DS3 WRC-vel. Ugyanakkor Hercig Norbert az eredményközlő tanulság szerint a szimpla magyar bajnokin 130,69-es átlagsebességet produkált egy R5-ös Skodával.

A Székesfehérvár Rally végeredménye:
1. Herczig Norbert/Bacigal Igor Skoda Fabia R5 1:03:38,0
2. Hadik András/Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 +50,1
3. Spitzmüller Csaba/Béres László Mitsubishi Lancer Evo X R4 +1:28,7
4. Vincze Ferenc/Kuti Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 1:42,6
5. Balogh János/Holczer Dániel Mitsubishi Lancer Evo IX +1:47,4
6. Kazár Miklós/Ferencz Ramón Ford Fiesta R5 +2:38,8
7. Botka Dávid/Szeles Péter, Citroen DS3 R5 +2:49,2
8. Trencsényi József/Verba Gábor, Ford Fiesta R5 +2:57,8
9. Ollé Sándor/Czakó-Budai Annamária, Ford Fiesta S2000 +3:00,9
10. Majercák. Vlastimil/Vejacková. Michaela (SK), Ford Fiesta R5 +3:09.3

Fri