l1
l2


 

Ogier tarolt a Korzika Rally első napján + videó

Szeptember 30.
Valamennyi szakaszt megnyerte és hatalmas előnyre tett szert az Rally VB francia állomásán a Volkswagen címvédő versenyzője, Sebastien Ogier majd egy percet vert üldözőire a pénteki pályákon. Másodikként Thierry Neuville, harmadikként Jari-Matti Latvala fordulhat.

Első ránézésre akár úgy is tűnhetne könnyed kis nappal indult a világbajnokság idei francia állomásra, hiszen mindössze 4 gyorsasági került terítékre a nyitó napon. Azonban a mezőny rendesen belecsapott a közepébe, hiszen délelőtt egy 50, majd 30 kilométeres pálya után vonulhattak ebédszünetre, délután pedig ugyanez történt még egyszer.

Az 50 kilométeres etapot sokan vízválasztónak tekintették, de az első kör kissé rájuk cáfolt. Ugyan mindkét szakaszt Sebastien Ogier nyerte, de amíg 50 kilométeren csak kerek 4 másodpercet mért a második Kris Meekre, addig a harmincason kétszer ennyit kapott a mögötte célba érkező Thierry Neuville.

 

Ogiernek valószínűleg kellett egy kis idő a bemelegedésre, mert a hosszún másodjára már 15 másodpercet mért Neuville-re, majd a nap zárásaként 10-et adott Meeke-nek, így a nap végére százszázalékos teljesítménnyel és 44 másodperces előnnyel állt az első helyen.

"Kemény, de élvezetes nap volt a mai, amit hiba nélkül tudtunk teljesíteni." - foglalta össze a lényeget Ogier.” Igazán élveztem, hogy ilyen gyönyörű időben ezeken a csodálatos pályákon vezethetek, minden adott volt egy jó versenynaphoz."

Harc így igazából csak a második helyért alakulhatott ki, az Ogier mögötti dobogós helyekre azonban annál több volt a jelentkező. A nap felénél Kris Meeke és Thierry Neuville és Danis Sordo között kevesebb, mint 5 másodperc volt az eltérés, a Citroenes azonban a harmadik gyorsaságin begyűjtött egy defektet, a két és félperces hátránnyal pedig kicsúszott a Top 10-ből.

 

Neuville eközben elkezdett elnyúlni spanyol csapattársától, aki a nap záró szakaszán szintén egy defekt miatt szakadt le az élbolytól. "Kaptunk egy defektet, de nem értem hogyan, nem értünk hozzá semmihez.” - csodálkozott Sordo.” Megpróbáltam higgadt maradni és folytatni, de néhány kilométer után meg kellett állnunk kereket cserélni."

Neuville így a nap végére egy Volkswagen szendvicsben találta magát, előröl Ogier, hátulról pedig Latvala és Mikkelsen fogták szorítóba. Tőlük kissé leszakadva a Craig Breen DS3 WRC-je érkezik az ötödik helyen, hatodikként a szintén Hayden Paddon következik, aki szintén beszedet egy defektet, de viszonylag olcsón megúszta.

A WRC2-ben mindenki kíváncsian várta, mire lesz képes az R5-ös géposztály új belépője, a Hyundai. Kevin Abbring egész nap stabil dobogós időkre volt képes, azonban Elfyn Evans Fordja és Jan Kopecky Skodája másik dimenziót képviselt a pénteki versenynapon.

Evans a nyitó szakaszon mutatott remek teljesítményének köszönhetően már reggel komoly előnyre tett szert a WRC2 élén, és bár Kopecky behúzta a következő két szakaszon a győzelmet, Evans a nap záró szakaszán egy újabb szakaszgyőzelemmel foglalta kerete a napot, és stabilizálta 15 másodperces előnyét az élen. A brit fiú ráadásul az R5-ös Fiestával veri WRC-s csapattársát, Mads Östberget is sőt, a hazai pálya előnyét élvező Eric Camilli még három másodpercet sem tudott adni a pénteki 160 kilométeren Evans-nek.

 

Fri