|
Október 10.
Ugyan az előző megmérettetésen a francia párosnak, Sebastien Ogier-nek és Julien Ingrassia-nak már megvolt az esélye a bajnokság bebiztosítására, a versenytársak szerzett pontjai miatt azonban még nyitott maradt a VB. A Volkswagen Motorsport jelen pillanatban háromszoros világbajnok párosa orra alá még a második helyen 68 pontos lemaradással toporgó Andreas Mikkelsen és Anders Jaeger törhet borsot. A Volkswagen norvég pilótája egyébként elég kedvező reményekkel várja a spanyol futamot, hiszen tavaly győztesként zárt a Rally Catalunya-n. Ogier-nek természetesen nem lesz könnyű dolga, hiszen a nagy márkatársak, mint a Hyundai vagy éppen a Ford mellett finn csapattársa, Jari-Matti Latvala is szemez egy spanyol győzelemmel. A világbajnokság tizenegyedik futamán egyébként tizenkilenc szakasz vár a párosokra 321 versenykilométerrel. Különlegessége pedig, hogy az évad egyetlen vegyes, aszfalt-murva felületű megmérettetése. Címek, teóriák, temperamentumok – mi a helyzet a pilóták, a navigátorok és a márkák bajnokságában Első körben felmerül a kérdés, hogy mit kell tennie Ogier-nek és Ingrassia-nak ahhoz, hogy kezükben tarthassák negyedik VB címüket? Ha a francia páros legalább a harmadik helyen végez, és a powerstage-n is sikeresen begyűjt egy pontot, akkor a célban nemcsak a spanyol dobogót ünnepelheti meg – függetlenül attól, hogy a versenytársak mit produkálnak a hétvégén. Mixek versenye – az évad egyetlen futama, ahol a murva és aszfalt jelentős mértékben találkozik A spanyol rali a világbajnokság naptárában az egyetlen olyan megmérettetés, ahol a párosok egyik nap murván teljesíthetnek, míg másnap aszfalton mérhetik össze a tudásukat. A pénteki versenynapot teljes mértékben kavicsos felületen tudják le, egy 75 perces esti szervízt követően szombaton és vasárnap már aszfalt gyorsaságik várják a versenyautókat. Murván egyébként közel 116, aszfalton pedig 205 versenykilométer került kiírásra. Az év legintenzívebb szervíze – 75 perc alatt murvából aszfalt autó Péntek este pörgős percei lesznek a szervízeseknek – 1348 alkatrész 13 modulban kerül kicserélésre egy óra 15 perc alatt. A „hosszú lábú” Polo WRC péntek este beérkezik, míg bő egy órára rá már egy olyan autót adnak ki a kezükből a szerelők, mely az aszfaltos kilométerekre áll készen. Mérföldkövek, címek ünneplése A spanyol rali egyébként a Volkswagen életében igazán kedves szerepet tölt be – két évvel ezelőtt például a Polo WRC 25. megjelenését ünnepelték itt, most pedig az 50. gyertyát fújhatják majd el a tortán az idei megmérettetésen. 2013-ban, amikor is a márka debütáló éve volt, Sebastien Ogier jóvoltából a bajnoki címet ünnepelhették a Rally Catalunya keretében,míg rá egy évre szintén címvédés történt – ugyanitt. Tavaly Andreas Mikkelsen elsőségével záródott a futam, idén pedig Ogier tovább fokozhatja a Volkswagen mérföldköveit.
Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1:
Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2:
Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9: Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport Igazgatója: Lara |
|