l1
l2


 

Ünneplésre készül a Volkswagen Spanyolországban

Október 10.
A világbajnokság spanyol állomásán a Volkswagen Motorsport akár három címmel is gazdagodhat. Sebastien Ogier és Julien Ingrassia az első helyért járó díj mellett akár a világbajnoki címet is átvehetik, illetve a márka is bebiztosíthatja a bajnoki címet a konstruktőrök között.

Ugyan az előző megmérettetésen a francia párosnak, Sebastien Ogier-nek és Julien Ingrassia-nak már megvolt az esélye a bajnokság bebiztosítására, a versenytársak szerzett pontjai miatt azonban még nyitott maradt a VB. A Volkswagen Motorsport jelen pillanatban háromszoros világbajnok párosa orra alá még a második helyen 68 pontos lemaradással toporgó Andreas Mikkelsen és Anders Jaeger törhet borsot. A Volkswagen norvég pilótája egyébként elég kedvező reményekkel várja a spanyol futamot, hiszen tavaly győztesként zárt a Rally Catalunya-n.

Ogier-nek természetesen nem lesz könnyű dolga, hiszen a nagy márkatársak, mint a Hyundai vagy éppen a Ford mellett finn csapattársa, Jari-Matti Latvala is szemez egy spanyol győzelemmel. A világbajnokság tizenegyedik futamán egyébként tizenkilenc szakasz vár a párosokra 321 versenykilométerrel. Különlegessége pedig, hogy az évad egyetlen vegyes, aszfalt-murva felületű megmérettetése.

Címek, teóriák, temperamentumok – mi a helyzet a pilóták, a navigátorok és a márkák bajnokságában

Első körben felmerül a kérdés, hogy mit kell tennie Ogier-nek és Ingrassia-nak ahhoz, hogy kezükben tarthassák negyedik VB címüket? Ha a francia páros legalább a harmadik helyen végez, és a powerstage-n is sikeresen begyűjt egy pontot, akkor a célban nemcsak a spanyol dobogót ünnepelheti meg – függetlenül attól, hogy a versenytársak mit produkálnak a hétvégén.
A gyártók versenyében a Volkswagen és a Hyundai áll az élen. Ha a wolfsburgiak legalább 20 pontot begyűjtenek az alzenauiakkal szemben, akkor a konstruktőri cím is garantált.

Mixek versenye – az évad egyetlen futama, ahol a murva és aszfalt jelentős mértékben találkozik

A spanyol rali a világbajnokság naptárában az egyetlen olyan megmérettetés, ahol a párosok egyik nap murván teljesíthetnek, míg másnap aszfalton mérhetik össze a tudásukat. A pénteki versenynapot teljes mértékben kavicsos felületen tudják le, egy 75 perces esti szervízt követően szombaton és vasárnap már aszfalt gyorsaságik várják a versenyautókat. Murván egyébként közel 116, aszfalton pedig 205 versenykilométer került kiírásra.

Az év legintenzívebb szervíze – 75 perc alatt murvából aszfalt autó

Péntek este pörgős percei lesznek a szervízeseknek – 1348 alkatrész 13 modulban kerül kicserélésre egy óra 15 perc alatt. A „hosszú lábú” Polo WRC péntek este beérkezik, míg bő egy órára rá már egy olyan autót adnak ki a kezükből a szerelők, mely az aszfaltos kilométerekre áll készen.

Mérföldkövek, címek ünneplése

A spanyol rali egyébként a Volkswagen életében igazán kedves szerepet tölt be – két évvel ezelőtt például a Polo WRC 25. megjelenését ünnepelték itt, most pedig az 50. gyertyát fújhatják majd el a tortán az idei megmérettetésen. 2013-ban, amikor is a márka debütáló éve volt, Sebastien Ogier jóvoltából a bajnoki címet ünnepelhették a Rally Catalunya keretében,míg rá egy évre szintén címvédés történt – ugyanitt. Tavaly Andreas Mikkelsen elsőségével záródott a futam, idén pedig Ogier tovább fokozhatja a Volkswagen mérföldköveit.

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1:
"Célunk az volt, hogy az aszfalt futamokon, Németországban és Franciaországban egy jó pozícióval végezzünk. Szerencsére mind a kétszer győztesként zártunk. A címvédés tekintetében ez hatalmas lépés volt, hiszen az év közbeni murvás versenyeken szinte csak bukdácsoltunk. A spanyol futam vegyes érzelmeket ébreszt bennem, hiszen pénteken murván kezdünk, szombaton és vasárnap azonban aszfalton dönthetjük el a dobogós helyek sorsát. Egyébként ilyen felállásban szeretem ezt a versenyt, már csak azért is, mert 2013-ban és 2014-ben itt ünnepelhettük a bajnoki címünket is. A tavaly más kérdés, hiszen ott a powerstage-n véreztünk el – mely remélem, nem fog megismétlődni. A lehető legjobb eredményt szeretnénk elérni, melyben igen komolyan motivál most minket a bajnoki cím megvédése."

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2:
"A legutóbbi francia rali egy nagyon kemény hétvége volt a számomra. Most óvatosan nézek a versenynapok elé. A spanyol rali egyébként az egyik kedvencem - az elmúlt négy évben mindig sikerült a másodikként végeznem. Most megpróbálok majd a szokottnál is jobban koncentrálni a pályabejáráson, hogy a legprecízebb itinert készíthessük el a hétvégére. Tavalyhoz képest csak néhány változtatás van az útvonalban, így mondhatni az itinerünk már félig kész van, csak módosítani, pontosítani kell rajta. Mindent egybevetve óvatosan motivált vagyok, és szeretnék nyerni a spanyoloknál."

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9:
"A spanyol rali egyedülálló, és egyébként kedves emlékeket is ébreszt bennem. Soha nem felejtem el a tavalyi futamot, ugyanis itt ünnepeltem első világbajnoki győzelmemet a Volkswagennel. Senkinek sem egyszerű murváról aszfaltra váltani, de bízom benne, hogy kedvezően alakulnak majd a napok. Sikerült ugyan az első helyet megszereznem 2015-ben, de ahogy visszaemlékszem, az első napot kicsit félvállról vettem, és ezen szeretnék most javítani. Ha ez sikerül, akkor úgy gondolom, hogy van esélyem az első helyre."

Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport Igazgatója:
"A spanyol futam mindig is pozitívum volt a Volkswagen életében. Nyilvánvaló, hogy nincs egyszerű dolgunk, hiszen a győzelem mellett most a bajnoki címen is dolgoznunk kell. Az egyedülálló vegyes felületű rali Sebastien Ogier-nek és Julien Ingrassia-nak feküdhet, így talán egy fokkal könnyebb dolguk lesz, mintha csak murván kellene bizonyítaniuk. A francia párosunknak ugyan elég lenne egy harmadik hely is, de ahogy ismerem őket, ők csak akkor tudnának felhőtlenül örülni a címnek, ha a futamot a legjobbként zárják."

Lara