|
Október 15.
A világbajnokság spanyol állomásának első és egyetlen murvás versenynapja komoly kihívás elé állította a Sebastien Ogier negyedik világbajnoki címéhez asszisztáló mezőnyt. A feladatról egyrészről a szervezők másrészről az időjárás gondoskodott, a napi programban szereplő hat murvás gyorsasági szakaszt ugyanis köztes szerviz nélkül kellett teljesíteni, a napok óta tartó esőzésnek köszönhetően a saras pályákon a párosok több alkalommal is arra panaszkodtak, hogy kiszámíthatatlan hol van tapadás és hol nincs. Az eső azonban Sebastien Ogier malmára hajtotta vizet, hiszen a pontverseny éllovasaként elsőként rajtolhatott a pályákon, és ami száraz körülmények között hátrány, most előnybe fordult át. A csütörtök esti barcelonai szuperspeciálon Ott Tanak állt az élre, péntek reggel pedig Thierry Neuville abszolút idejével indult a nap, amivel a belga az összetettben is átvette a vezetést. Ogier azonban ott toporgott a nyomában, majd a nap második gyorsaságiján már egy második idő is elég volt ahhoz, hogy az összetettben helyet cseréljenek Neuville-el az élen.
Majd következett nem csak a nap, de ez egész verseny legkomolyabb feladata, a Terra Alta gyorsasági, ami szinte mindent magába foglalt a rallysportról, változó időjárási körülmények között egy közel 40 kilométeres pályán hol aszfalton, hol murván száguldhatott végig a mezőny. A feladatot Jari-Matti Latvala oldotta meg a legügyesebben, azonban Ogier kevesebb mint 4 másodperccel mögötte érkezett célba, így megőrizte első helyét. Egy rövid ebédszünet után minden kezdődött előröl, de fontos változás, hogy délután a kissé nehezen ébredő Dani Sordó is magára talált a száradó pályákon. Két szakaszgyőzelmét követően másodikként zárta a második Terra Altát, amivel a nap végére a mezőny élére állt, és 17 másodperces előnyt autózott össze Sebastien Ogier-rel szemben. "Hihetetlen nap volt a mai" - emlékezett vissza Sordó, aki a harmadik gyorsasági után még csak az ötödik helyen szerénykedett. "Nagyon elégedett vagyok, hogy vezetek a versenyben, különösen, hogy mindez az elképesztő spanyol szurkolók előtt történik. Az eső nagyon csúszóssá tette a pályákat, úgyhogy már önmagában az is nagy eredmény, hogy hiba nélkül lejöttünk a pályákról. Eddig nem vállaltunk semmilyen kockázatot, de versenyképesek szeretnénk maradni azután is, hogy áttérünk az aszfaltra a hátralévő két napon."
Bár az első három helyezett nem számolt be különösebb nehézségről a pénteki napon, azért volt baj rendesen. Kris Meeke már a napi nyitó szakaszon elkövetett egy szavaival élve "hülye hibát" és tetőre borította a DS3 WRC-t, de a kalandot olcsón megúszta, bő fél percet elvesztegetve tovább tudott menni, de nézzük csak mi történt: Meeke hamar túltette magát az eseten és a nap végére annyira elkapta a ritmust, hogy a záró 40 kilométeren begyűjtötte első szakaszgyőzelmét is a versenyen. Thierry Neuville azok után, hogy vezetett a versenyben az ötödik gyorsaságin elkövetett egy apró hibát, és egy megpörgést követően alaposan átalakította az i20 WRC elejét. Ugyanitt került bajba a Volkswagen finn pilótája, Jari-Matti Latvala is, aki a futóművet gyomlálta ki a Polo WRC alól, így idő előtt pontot tett a pénteki nap végére. A WRC2-ben az semmiképp sem számít meglepetésnek, hogy a Skodák domináltak, az első nap valamennyi gyorsasági szakasza után R5-ös Fabiák uralták a dobogós helyeket. Itt azonban elég nagy volt a mozgolódás. A rajtot a VB cím egyik nagy esélyese, Teemu Suninen kapta el a legjobban, azonban a nap harmadik szakaszán kiesett a versenyből. Helyét Jan Kopecky örökölte aki egész nap remek formában autózott és a záró szakaszig őrizte is előnyét, a nap végére azonban csapattársa, Pontus Tidemand letaszította az élről. Kopecky azonban bizakodhat, hiszen számára sokkal komfortosabbnak ígérkezik a hátralévő két nap aszfalton mint Tidemandnak, hátránya pedig mindössze 3 másodperc a svéd fiúval szemben. Mögöttük jócskán leszakadva a francia Julien Maurin Skodája következik, majd három Fiesta, Aasen, Ten Brinke, Turán Frigyes sorrendben.
"Rendkívül nehéz pénteki napon vagyunk túl, ugyan reggel kaptunk néhány információt arról, hogy nedvesek a pályák, de arra nem számítottunk, hogy ismét szakadó esőben kell nekivágnunk a versenynapnak." - kezdi a pénteki versenynap értékelését Turán Frigyes. "Az első gyorsaságin emiatt nem a legmegfelelőbb beállításokkal rajtoltunk, ugyanis a futóműben nem a nagyon saras beállításokat használtuk a vizes, sáros pályákra. Ez megnehezítette a dolgunkat. A második körben sikerült javítanunk, állítottunk az autó beállításain, ami meghozta a gyümölcsét, azonban a harmadik gyorson el is veszítettük, amit itt nyertünk. Sajnos a leghosszabb, közel 40 kilométeres szakaszon a turbó cső bilincse lecsúszott, ami azt eredményezte, hogy körülbelül 36 kilométeren keresztül 100 lóerővel gyengébben mentünk, az az autónk ereje teljesen elszállt. A technikai hiba ugyan sokat elvett, de szerencsénk volt, mert annak ellenére, hogy a mai nap menetébe nem építettek be szervizt, Gabival volt nálunk pár szerszám, amivel ki tudtuk cserélni a bilincset, így a gumicsere zóna után már ismét tökéletes autóval folytathattuk a versenyt" A RallyRACC Catalunya állása az első nap végén: Fri |
|