l1
l2


 

Hivatalos: A Volkswagen kiszáll a Rally VB-ről, jöhet az R5-ös Polo

November 2.
Már biztos, hogy kivonul a Volkswagen a Rali Világbajnokságról, miután úgy döntött, hogy inkább az új technológiákra és a fogyasztói sportokra helyezi a hangsúlyt, miután négy, történelmileg is sikeres szezont lehúzott a rali VB-n, begyűjtve a versenyzői, navigátori és konstruktőri címeket a 2013-as évtől. Nincs minden veszve, érkezhet a Polo R5!

Gyorsan változtatott tervein a német Volkswagen csapata – nemrég még 2022-ig szerettek volna a királykategóriában mozgolódni, most azonban 180 fokos fordulatot vettek az események, és jövőre nem állítja rajthoz a 2017-es specifikációját az együttes. „Hatalmas kihívások előtt áll a márka. A közelgő expanzió miatt most úgy gondoljuk, hogy a jövőbeli technológiák felé kell fordulnunk. Messze felülmúltuk céljainkat a WRC-kel, így átszervezzük a terveinket, és az előtérbe a jövő technológiái kerülnek.” – nyilatkozta Frank Welsch, az igazgatótanács technológiai fejlesztések vezetője. „Ugyanakkor a raliból és az autósportból nem lépünk ki teljesen – a pályákon rohangál Golf GTI TCR, a rallycrossban a Beetle mozgolódik, és nem titkoljuk, hogy szeretnénk egy új projektbe belevágni, melynek a vége egy olyan Volkswagen Polo lehet, mely megfelel az R5-ös kiírásoknak.”

A Golf GTI TCR élete eddig még nem mondható hosszúnak, hiszen a 2016-os szezon elején kezdődött el, melyet kínai versenyekre dobtak össze a németek. Az amerikaiaknál két Beetle-t tartanak számon a Global Rallycross-ban, melyek az idei év futamai mellett nyugodtan tervezhetik a 2017-es szezont is. A siker ott is garantált, hiszen Scott Speed tavaly és idén sem talált legyőzőre, a 2016-os eredményt pedig még egy rallycross konstruktőri címmel is megtoldhatják a VW-sek.

A Rally VB-ről való kivonulás tehát a csapat részéről nem egyenlő azzal, hogy abbahagyják a ralizást - jövőre megkezdődik a Polo R5-ös projekt, melyet várhatóan 2018-ban már láthatunk versenyezni is.

A 2016-os Polo WRC elsöprő sikert aratott idén is, nemcsak az év végi pontok tekintetében. A négy szezon alatt Sébastien Ogier / Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila és Andreas Mikkelsen / Anders Jaeger 51 futamot teljesítettek 42 elsőséggel és 621 szakaszgyőzelemmel - a rallysport történelemben nincs még egy ilyen csapat, márka, aki ennyire sikeresen teljesítette volna a VB kilométereket.

"Teljes szívemből hálás vagyok versenyzőpárosainkat ezért az elsöprő sikerért." - folytatta Frank Welsch. "Nagyon jó vezetőink voltak a szezonban, Jost Capito után kiváló munkát végzett Sven Smeets is. Természetesen szeretnénk folytatni e kiváló munkát a már megszokott csapattal. Garantálom, hogy az alkalmazottak továbbra is a Volkswagen Motorsport tagjai lesznek."

Lara