l1
l2


 

Full elektromos raliautót épített Stohl

November 8.
Első ízben állt rajthoz Manfred Stohl egy elektromos négykerék meghajtásos versenyautóval az osztrákok egyik kedvelt futamán. A Greinbach-ban megrendezett bajnokok csatáján a nagy mennyiségű eső ellenére sikeresnek mondható hétvégét pipálhatott ki a kezdeti gumiabroncs gondok ellenére.

Az osztrák bajnokok versenyén a legnagyobb érdeklődés a világbajnoki futamokat is megjárt Manfred Stohl-t övezte. Tehetsége és tapasztalata mellett most az autójára is nagy figyelem hárult, hiszen először vitte táncba elektromos kisautóját. Az első megjelenése nem volt könnyű, hiszen komoly esőzések nehezítették a versenykörülményeket – de mindezek ellenére a kilométerek előrehaladtával egészen jól alakultak a dolgok.

Az 544 lóerős STARD HIPER MK1-essel azonban Manfred Stohl végül nem tudta beverekedni magát a döntőbe. "Egész jó teszteken estünk át, és a legutolsó, csütörtöki felvonáson teljesen száraz körülmények között autózhattunk. Mivel még versenyben nem voltam ezzel az autóval, így utólag azt mondom, bátran választottam abroncsot a szakadó esőre. Nem hajtottam győzelemre, így nem vagyok csalódott egyáltalán, sőt, teljesen pozitívan tekintek a hétvégére, hiszen az új autó mellett a körülmények sem voltak egyszerűek. Nagyon fontos adatokat gyűjtöttünk ki az autóból a versenyen, mely mindenképpen előrevisz minket a jövőben. A nyomaték eloszlásra még kell időt fordítanunk, hogy ne legyen annyira alulkormányzott az autó, mint hétvégén volt."

Elektromos autóból kifolyólag nem gondolnánk komoly teljesítményre, viszont az osztrákok kihoztak belőle egy felsőkategóriás méregzsákot, mely képes felvenni a harcot az élmezőnnyel. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az előfutamok alatt Stohl által megszerzett legjobb harmadik idő - természetesen miután a már megfelelő gumiabronccsal állhatott rajthoz.

A Stohl csapat nem véletlenül kezdett nyitni az elektromos autók felé. "Azt hiszem, az elektromos autók elterjedése már megállíthatatlan. Ez nemsokára az autósportot is eléri majd, és nem titkolom, hogy a jövőbeli elektromos kategóriák meghatározó tagja szeretnék lenni."

A Stohl Racing tehát keményen dolgozik azon, hogy MK1-esük a lehető legjobb legyen, mindezek mellett pedig lehet rá számítani a közeljövőben, hogy a STARD a ralicrossban is hamarosan bemutatja első elektromos szuperjárgányát.

Egészen pontosan mi is az a STARD? A STARD egy mozaikszó - Stohl Advanced Research and Develoment, melynek vezetője Michael Sakowicz. Ez az újdonsült részleg továbbra is a Stohl Racing tagja, mely az utóbbi időben komoly változáson ment keresztül. A tulajdonos Manfred Stohl, aki három önállóan működő gazdasági részre osztotta a Group-ot:

- STARD (R & D motorsport, az autóipar és az ehhez kapcsolódó feladatok),
- Stohl Racing (műszaki és logisztikai motorsport szolgáltatás, utángyártás),
- Stohl Apartmanok (Szállás)

Újabb hivatalos STARD jármű projektek:
FIA WRX Ford Fiesta Supercarok
Kia ceed TCR, TCR nemzetközi sorozat
HIPER MK1, elektromos rally / rallycross autó, mely megfelel a FIA szabályainak

Lara