l1
l2


 

Wilson szerint brutális lett a Fiesta WRC 2017

December 11.
Szépen lassan letudják a csapatok a jövő évi világbajnokságra jelentkező, szinte gyökeresen megújuló autók bemutatóit. A Hyundai után most az M-Sport leplezte le a 2017-es Fiesta WRC-jét, mely Malcolm Wilson szerint brutális lett.

A 2017-es rali világbajnokság drasztikusan módosult szabályainak köszönhetően jövőre egy új korszak köszönt be, melyhez szinte mindegyik élmezőnybeli csapat megpróbált alkalmazkodni. A Hyundai elsőként letudta autójának bemutatóját, most pedig az M-Sport leplezte le hivatalos keretek között szörnyetegét. Egy picit a B-csoportos fénykorra hajazva, a teljes megújulás fényében mutatták be a cumbriaiak legújabb gyöngyszemét, az EcoBoost motoros Fiesta WRC-t.

Az M-Sport nem véletlenül vállalkozott arra, hogy fél-gyári csapatként mégis energiát és kőkemény munkát fordít a 2017-es autóra - a Fiesta népszerűsége és sikere az idei évben is töretlen volt. Szinte minden kategóriában akadtak bajnokok e modellel szerte a világon - R1, R2, R5, S2000 és WRC-s elsőségekkel büszkélkedhet Wilson az eladott vagy éppen bérbe adott autók terén. Csak az idei esztendőben a Fiesta R5-ös 159 lenyűgöző számú győzelemmel büszkélkedhet.

Első ránézésre is már szembetűnik, hogy nem a megszokott Fiestáról van szó – az aerodinamikai elemek brutális külsőt adtak a csapat 2017-es WRC-jének. Mindezekre rátesz még egy lapáttal a látványos hátsószárny.

Elődjéhez képest nemcsak látványosabb, de teljesítményben is egy sokkal határozottabb modellről beszélhetünk. A nagyobb teljesítmény mellé a tervezők természetesen odatettek még egy kicsit nagyobb mechanikai tapadást is.

Az 1,6-os EcoBoost motor most már 380 lóerővel és 450 Nm-es nyomatékkal büszkélkedhet, illetve a 36 mm-es szűkítő sem hiányozhat az erőgépről. Mindezek mellé társul egy teljesen újratervezett hatfokozatos szekvenciális hidraulikus sebváltó, egy többtárcsás tengelykapcsoló és egy aktív központi differenciálmű. A megnövekedett teljesítmény függvényében a mérnökök a biztonságra is nagy hangsúlyt fektettek egy T45-ös acél bukócső beépítésével.

Az utolsó nagy bevetés, a Monte Carlo előtt azért még bőven lesz feladata a csapatnak – jövő héten még egy utolsó nagy tesztnek vágnak neki a fiúk.

Az M-Sport ügyvezető igazgatója, Malcolm Wilson elmondta:
"Az új korszak egy külön fejezetet nyit minden résztvevői életében, melyre megpróbálunk a lehető legjobban felkészülni. Az egész csapat azon dolgozott, hogy egy ütős, új szabályoknak megfelelő Fiesta WRC-t hozzon létre. Miután mentem pár kilométert a autóval, megtapasztalhattam, hogy a legjobb autót adhatjuk most ki a kezünkből. Nagyon izgalmas vezetni, szenzációs lett!"

"Most minden csapat tiszta lappal indul, és egyenlő szinten kezdjük meg a következő évet. Biztos vagyok benne, hogy az általunk gyártott szörnyeteg igazi méregzsák lett. Költségeket nem kímélve szinte teljes egészében átterveztük az autót, bízva abban, hogy az új korszakban tiszta lapokkal kezdve végre bizonyíthatunk."

Az M-Sport vezető mérnöke, Chris Williams elmondta:

"Hatalmas erőfeszítés, szenvedély és lelkesedés gyümölcse ez a projekt, mely megmutatja a csapat igazi elkötelezettségét. Teljesen újraértelmeztük az autóépítést, így ennek fényében hoztuk létre remélhetőleg a jövő bajnokát, a legújabb szabályoknak megfelelően épült 2017-es Fiesta WRC-t. Bízunk benne, hogy jövőre új fejezetet nyithatunk az M-Sport életében, és megmutathatjuk versenyképességünket."

Lara