|
Január 7.
Vitathatatlanul az egyik legfontosabb és legbefolyásolóbb változtatás, mely komolyan módosíthatja a WRC-s versenyzők eredményeit 2017-ben. Az előző szezonban nagy visszhangot váltott ki az a rajtoltatás, mely szerint az első és második versenynapon is az összetettbeli állás szerint kezdték meg a szakaszokat a versenyzők, és csupán a harmadik, zárónapon fordították meg a besorolást. Ebben az évben csupán a nyitónapon kezdik meg úgy a gyorsaságikat a párosok, ahogy az összetettbeli ponttáblán szerepelnek. A második és harmadik versenynapon a P1-es besorolású versenyzők fordítottan vágnak neki a penzumnak - tehát ha a P1-es utolsó versenyző a tizenkettedik helyen zárja a sort, akkor a második napon őt láthatjuk először a pályán, míg az élen állót az utolsó P1-esként. A szezonnyitó, Monte Carlo ralin az első napot a 2016-os eredmények alapján történik a rajtoltatás. A 2011-ben bevezetett powerstage pontok kedvezőek a versenyzőpárosok számára, hiszen hasznos pluszokat jelent. Ez az a szakasz, mely a zárórszakasz szerepét tölti be, és egyébként élőben követhető az interneten, televízióban. Eddig az első három legjobb időt futott duó számára vált hasznossá a powerstage pont, 2017-től azonban az első öt helyezett lesz értékelve. Tehát sorrend szerint az 1-2-3-4-5. helyezett fordítva kapja meg az értékes pontokat, a leggyorsabb öt ponttal, míg az ötödik egy ponttal lesz gazdagabb. A gyártók korábban két versenyzőt jelölhettek ki egy versenyre pontgyűjtőnek. 2017-ben három párost is harcba küldhetnek, azonban közülük is csak az két jobban szereplő duó pontjait számítják bele a konstruktőri táblába. Továbbá nem szükséges az új évtől, hogy elsőszámú versenyzőt jelöljenek ki a csapatok. Az FIA egyes prioritási osztály definícióit megváltoztatta, melyek a nevezési listákon is jelölésre kerülnek 2017-ben: Lara |
|