l1
l2


yf sfdd

 

Mindent egy lapra tett fel a Citroen

Január 17.
Nagy reményekkel vág neki negyedik szezonjának a Hyundai Motorsport. A legújabb fejlesztésű i 20 WRC-vel és változatlan versenyzői felállással szeretnének maradandót alkotni - Hayden Paddon, Thierry Neuville és Dani Sordo a 4-es, 5-ös illetve 6-os rajtszámmal kezdheti meg a 2017-et.

Talán valamennyi csapat közül a Citroen vette a legkomolyabban, a Rally Világbajnokság fontos mérföldkövének számító 2017-es szezonjára való felkészülését. Nem túlzás állítani, a franciák mindent egy lapra tettek fel, hiszen a minél sikeresebb idei szezon érdekében beszüntették szereplésüket a Túra-autó VB-n, a Rally Világbajnokság 2016-os szezonjában pedig csak hébe hóba tűntek fel néhány versenyen. Így is sikerült két futamgyőzelmet szerezni Kris Meeke-kel, miközben a háttérben minden erejükkel a vadonatúj C3-as WRC 2017-es szabályok szerinti változatát fejlesztették. A Citroen a C3-assal immár a negyedik modelljéből épít WRC-t, és a csapatnál abban bíznak, hogy a C3 is eléri elődei, a Xsara, a C4 és DS3 WRC sikereit a sorozatban. Igaz, a korábbi modellekhez volt egy Sebastien Loeb-jük, most viszont nem éltek a kínálkozó lehetősségel, a Volkswagentől felszabaduló Sebastien Ogier-rel, akit hagytak az M-Sporthoz igazolni, így minden jel arra utal, hogy a csapat maximálisan bízik versenyzőiben, elsősorban Kris Meeke-ben.

Napokon, sőt, szinte már órákon belül kezdetét veszi a jelentősen megújuló 2017-es szezon első futama. A Monte Carlo rali ezúttal nemcsak önmagában rejt majd izgalmakat a hol jeges, hol havas, hol pedig száraz útszakaszokkal, hanem itt fognak első ízben bemutatkozni az új szabályok alapján megépített WRC csodák. Hogy tetőzzük a dolgot, ezek a körülmények nem szakaszonként változhatnak a Montén, hanem akár egy-két kilométeren belül is mindhárom tényező befolyásolhatja az autózást. A gumiabroncs választás tehát elengedhetetlen momentuma lesz a soron következő hétvégének.

A Monte Carlo rali az új korszak bemutatása mellett egy külön évfordulót is ünnepel, hiszen a világ legidősebb ralijaként ezúttal 85. alkalommal kerül lebonyolításra. A rali világbajnokság szezonnyitója január 19-én, csütörtökön kezdődik meg Monaco-ban egy esti rajtceremóniával. A srácok ezután Gap felé veszik az irányt, hogy a menetrendben szereplő első két esti gyorsot le is tudják még csütörtökön.  E két szakasz közül egyik rejti az idei év újdonságát. Egy rövidebb éjszakai pihenés után pénteken kétszer három gyorsaságit kell teljesíteniük, szombaton pedig visszatérnek Monaco-ba, ahol öt szakasz vár rájuk. Az utolsó napon szerviz nélkül kalkulálhatnak a párosok, amikor is ellátogatnak a legendás Turini-hágóra is.  

Az új korszak kezdete nemcsak a mérnököket, tervezőket mozgatja meg, hanem a nézők között is nagy érdeklődést vált ki. A várva várt szabályok megvalósultak - látványosabb, brutálisabb kinézet és természetesen nagyobb teljesítmény jellemzi a 2017-es fejlesztéseket. Az autók mellett egyébként versenyzői tekintetben is voltak bőven fejlemények - az átigazolási piac rendesen fellendült az előző év végével. A Citroen esetében nem történt komoly meglepetés, hiszen Kris Meeke, Stephane Lefebvre és Craig Breen már tavaly is a francia csapat rendelkezésére állt.

Most a hétvégén sok mindenre fény derül majd - mi az autók relatív teljesítménye? Mennyire megbízhatóak? Mely versenyzők tudnak legjobban alkalmazkodni az erőgépekhez? Ha nem is fogunk teljes válaszokat kapni ezekre a hétvégére, részben már egy elképzelésünk lehet a hétvégi Monte Carlo után.

A Citroen Total Abu Dhabi WRT tehát három autóval utazik a Montéra, melyből kettő jelenti az új generációs fejlesztést, azaz a C3-as WRC-t. A debütálásra tehát Kris Meeke/Paul Nagle és Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau kap lehetőséget, míg Craig Breen/Scott Martin egy tavalyi autóval teljesíti majd a francia kanyarokat.

Közülük is elsősorban Kris Meeke számára lesznek érdekesek az események, hiszen tavaly ő versenyben volt az első helyért egészen a kieséséig. Stephane Lefebvre az ötödik lett, mely VB-s pályafutásának legjobb eredménye.

YVES MATTON, CITROËN RACING TEAM VEZETŐJE:
"Minden új program éles tesztelése előtt úgy érzem, kellene még egy-két nap a tökéletesítéshez. Valójában a Citroen történelmében a C3-as fejlesztése volt a legkevesebb idő, mellyel egyébként nem volt gond, hiszen a csapat nagyon komolyan és elszántan dolgozott az új projekten. Azt kell mondanom, hogy készen állunk a rajtra! Az autó jól tervezettnek és következetesnek tűnik, azonban teljes képet ténylegesen csak a verseny alatt kaphatunk róla. Tavaly Kris megmutatta, hogy képesek vagyunk a győzelemért harcolni, míg Stephane itt érte el legjobb eredményét. Craig számára pedig most az a fontos, hogy hasznos tapasztalatokat gyűjtsön a DS3-assal. Mivel két autó hozhat konstruktőri pontokat, ezért mindent meg kell tennünk, ha bajnokok szeretnénk lenni."

LAURENT FREGOSI, TECHNIKAI VEZETŐ:
"Jó érzésekkel és felkészültséggel utazunk a Monte Carlo ralira. A versenyzők visszajelzéseiből kényelmesnek tűnik a C3-as,és bízunk benne, hogy ez verseny közben sem változik majd. A szezonnyitóra való felkészülés két részből tevődött össze: gumiabroncsok széles választékának teszteléséből illetve a beállítások felfedezéséből. Az aktív központi differenciálmű feltérképezésével és tanulmányozásával rengeteg idő elment, de nem sajnáltuk rá a perceket. Ez az első rali egy kiváló tesztelési lehetőség, hogy megnézzük, egészen pontosan mit is hoztunk össze."

KRIS MEEKE:
" Úgy érzem, készen állok arra, hogy a lehető legjobb formámban nekikezdjek az idei szezonnak. Az utolsó teszt óta alig várom, hogy ismét az autóban találjam magam! Most úgy érzem, kicsit reflektorfényben leszünk majd, de megpróbálok 100%-osan a versenyzésre koncentrálni. A Monte Carlo rali sohasem könnyű – valójában ez az a futam, ahol nincs jó gumiválasztás, csak kevésbé rossz. Célom most az, hogy jól érezzem magam az autóban és befejezzem a futamot, és persze készülök arra, hogy Monaco-ban bármi megtörténhet!"

Az eseményen való megjelenések száma: 8
Legjobb eredmény: 3. (2014)

STÉPHANE LEFEBVRE:
"Vészesen közeledik a rajt pillanata! Amiről hónapok óta beszélünk, hogy mi lesz, az most a jelenné fog válni. A mérnökökkel szinte évek óta dolgozunk azon, mit hogyan változtassunk az autón – a legapróbb részletekre vonatkozóan is. Semmit nem hagyunk a véletlenre. Mivel a legújabb fejlesztést megkaptam a Montéra, így a lehető legtöbb pontot szeretném begyűjteni köszönetem jeléül. Az autó határait még közel sem ismerem, kell pár verseny ahhoz, hogy kiismerjem.”
Az eseményen való megjelenések száma: 3
Legjobb eredmény: 5. (2016)

CRAIG BREEN:
"Mindent figyelembe véve én leszek az a csapatban most, akire a legkevesebb nyomás nehezedik. Bevallom őszintén,örülök, hogy régi autót kaptam, hiszen nincs sok tapasztalatom Monte Carlo-ban. Ez a hétvége most arra lesz jó, hogy még több kilométert gyűjtsek a futamra vonatkozóan. Szeretnék célba érni, és kifejezetten örülnék ha pár pontot is össze tudnék szedni.”
Az eseményen való megjelenések száma: 2
Legjobb eredmény: 13. (2015)

Lara/Fri