l1
l2


yf sfdd

 

Az M-Sport Fiestáján virít idén az 1-es rajtszám

Január 18.
Teljes harci díszben, rajtra készen várja a Monte Carlo rali nyitónapját az M-Sport csapata. Több ezer tesztkilométer megtétele után Malcolm Wilson úgy érzi, versenyzői igazán sikerre éhesek - Sebastien Ogier és Ott Tanak az új korszak beköszöntével első ízben mutathatja be a Fiesta WRC 2017-es változatát.

Egészen pontosan 8344 kilométernyi,hét országot érintő tesztelés után a cumbriai gyár úgy érzi, felkészült az új korszakra. A volán mögött Sebastien Ogier és Ott Tanak, akik bíznak abban, hogy a munka már most kifizetődhet.

Monte Carlo Rally - az ikonikus kihívás

A Monte Carlo rali már önmagában különleges, hiszen a szezonnyitó szerepét tölti be, de pluszban hozzátesz az izgalmakhoz még az, hogy az új korszak autóit itt mutatják be először versenykörülmények között a csapatok. Nem véletlen, hogy ikonikusnak számít e futam – a kiszámíthatatlan időjárási körülmények és útviszonyok miatt ez az a helyszín, ahol szinte bármi megtörténhet. A Fiesta fő iránya most az aszfalt beállításokra koncentrál, de természetesen kalkulálnak a srácok hóval, jéggel, nedves utakkal is.

MALCOLM WILSON - A CSAPAT VEZETŐJE
Az M-Sport feje hatalmas energiát és időt fektetett be embereivel karöltve a 2017-es Ford Fiesta WRC-be, és úgy tűnik, megérte, az egyik legversenyképesebb autónak titulálják per pillanat.

"Kezdetét veszi az a korszak, melyre hónapok óta készülünk. Mérhetetlenül elkötelezett volt a csapat, melyet bizonyít az időben elkészült autó is. Nagyon büszke vagyok az embereimre, akik szinte éjt napallá téve dolgoztak a legújabb Fiestán. Jelen pillanatban úgy érezzük, hogy a legjobb autót most adtuk ki a kezünkből, de teljes képet a teljesítményről és megbízhatóságról majd versenykörülmények között fogunk kapni. Nem ártott volna még egy kis idő az első futamig, hiszen Sebastien nagyon kevés időt töltött például az autóban, és véleményem szerint ő lesz a mezőny egyik olyan pilótája, aki hátránnyal kezdi meg a szezont. Igaz, ha a sikerességet nézzük, akkor abban viszont Sebastien Ogier verhetetlen!

Itt van azonban a másik emberünk, Ott is, aki északi létére kicsit zárkózott, de mégsem láttam még soha ennyire izgatottnak, mint most, az új korszak küszöbén. Nincs kétségem afelől, hogy fog bőven meglepetéseket okozni idén. További versenyzőink is akadnak még – Elfyn Evans például a harmadik olyan versenyző, aki konstruktőri pontokat hozhat nekünk, illetve nem szabad megfeledkeznünk Eric Camilli-ről sem, aki a WRC2-esek mezőnyében lesz jelen."

SEBASTIEN OGIER ÉS JULIEN INGRASSIA - A NÉGYSZERES VILÁGBAJNOKOK
Három Monte Carlo rali győzelemmel a háta mögött az M-Sport bajnokpárosa, Sebastien Ogier és Julien Ingrassia sikerre éhezve várja a legújabb Fiesta WRC-vel a csütörtöki rajtot. Ebben az évben egy kis hátránnyal kezdik ugyan a szezont, hiszen keveset töltöttek a Ford volánja mögött, de bíznak benne, hogy hamar beletanulnak a Fiesta rejtelmeibe.
Rajthoz állások száma a Monte Carlo ralin: 5
Legjobb eredmény: 1. (2016, 2015 és 2014)

Sebastien Ogier: "Új szezon, teljesen új megvilágításban - új korszak, új autó és számomra új csapat. Nagyon fontos a tapasztalat a raliban, és mindazok ellenére, hogy a Forddal keveset autóztam, bízom benne, hogy az elmúlt hónapok is bőven hozzásegítenek majd a sikerhez. Az évek során megtanultam, hogyan kell gyakorlatiasnak és célratörőnek lenni, és most azon vagyok, hogy a debütáláskor a lehető lejobb formámat hozzam. Két héttel ezelőtt volt szerencsém teljesen Montés körülmények között tesztelni, és ezúttal is bebizonyosodott, hogy e futam a gumiválasztásról szól nagyrészt. Ugyan az elmúlt években volt szerencsém Montét nyerni, de ez egy olyan verseny, mely teljes mértékben kiszámíthatatlan körülményeket és eredményeket produkálhat."

OTT TANAK ÉS MARTIN JARVEOJA
Új navigátorával összeállva úgy tűnik, Tanak még határozottabb lett. A teszteket befejezve az észt fiú úgy érzi, hogy kiváló formában van, és készen áll arra, hogy karrierjében egy szinttel feljebb kerüljön. Igaz, a Monte pont nem a legkedveltebb futamai közé tartozik, de bízik abban, hogy a hétvége után változik a nézete. A sebességgel nem lesz gondja, hiszen az előző szezonban bőven bizonyította, hogy van benne plusz. Bízik benne, hogy az évet egy erős eredménnyel kezdheti meg.
Rajthoz állások száma a Monte Carlo ralin: 3
Legjobb eredmény: 7. (2016)

Ott Tanak: "Alig várom, hogy megkezdődjön az idei év! Nagyon sok új dolog vár most ránk, és szinte mindenki tiszta lappal indul. Nem véletlen, hogy izgatottan tekintünk a Monte Carlo-ra – a fiúk időt és energiát nem sajnálva hozták létre az autót, mely sok jóval kecsegtet már most a tesztek alapján. Az első rajtnál valójában senki sem fogja tudni, mit is várunk az autótól – ezzel pedig a vetélytársak is ugyanígy vannak. A jó érzésekkel nincs gond, bízunk abban, hogy sikeresen teljesítjük majd az évad egyik legnehezebb futamát, a Montét. Az előző évekből tanulva nagyon fogok koncentrálni a gumiválasztásra, és bízom benne, hogy sikerül megtalálnom a körülményekhez képest a legjobbat. Év végére egy erős eredményt szeretnék látni magamtól, és minden futamon azon leszek, hogy a legkedvezőbb pozíciót csípjem meg."

TOVÁBBI RÉSZTVEVŐK
A Ford Fiesta R5-ös fejlesztéseket figyelemmel követve Éric Camilli és Benjamin Veillas lesz jelen a WRC2-esek kategóriájában az idei szezonban. A reflektorfénytől távol szeretne hasznos tapasztalatokkal gazdagodni Camilli, bízva abban, hogy hétvégén csoportjában dobogós helyen végezhet.

Éric Camilli: „Fontos kihívás következik. A célom a tanulás és minél hasznosabb tapasztalatok gyűjtése, ehhez pedig ez a kategória szerintem a legjobb választás. A mezőny igazán erős lesz a Montén, így ez egy tökéletes lehetőség most arra, hogy bizonyíthassak. Szeretnék Bryan Bouffier és Andreas Mikkelsen előtt végezni, de úgy gondolom ebbe bőven lesz még beleszólásuk.”

A Ford számára a DMACK színeiben mozgolódó Elfyn Evans és navigátora, Daniel Barritt hozhat még értékes konstruktőri pontokat, akik szintén megkapták a Fiesta 2017-es WRC-jét.

Lara