l1
l2


yf sfdd

 

Az M-Sport kettős győzelem kapujában a Montén

Január 21.
Hiába dominált egészen a szombati utolsó gyorsasági szakaszig Thierry Neuville az idei Montén, egyetlen apró hiba miatt szertefoszlottak a belga reményei. A nap leggyorsabbja, Elfyn Evans lett, Sebastien Ogier és Ott Tanak kisajátította az első két helyet, harmadikként pedig Jari-Matti Latvala fordulhat a Toyotával.


Sebastien Ogier

Bár a 2017-es Monte Carlo Rallye szombati napja valamivel rövidebb volt, mint a pénteki, azonban egy csöppet sem bizonyult könnyebbnek, a Rally VB mezőnyének alaposan meggyűlt a baja a szombati pályákkal is.

A verseny nehézségeiről sokat tudna mesélni a Citroen Racing reménysége, Kris Meeke aki a pénteki után a szombati napot is hamar rövidre zárta. Meeke pénteken a nap második szakaszán dobta el a vadonatúj C3 WRC-t, majd szombaton ismét korán bajba került. Ezúttal 800 méterre a nap második gyorsaságijának rajtjától megállt az autó, de némi szerelés után tovább tudott menni és 25 perces hátránnyal lejött a pályáról. A nap második felében már volt három tiszta gyorsaságija, a nap záró szakaszán pedig egy abszolút harmadik időt is autózott.

A nap legnagyobb vesztese azonban minden kétséget kizáróan Thierry Neuville volt. A Hyundai belga pilótája szombaton is remek tempót diktált, egy szakaszgyőzelemmel majd egy abszolút második idővel ment a déli pihenőre, egy perc felé növelve előnyét az összetett első helyen. Ekkor még úgy nyilatkozott, hogy soha ilyen jó autóval nem tudott még szezonnyitón versenyezni és a Hyundai-ra igazából a folytatásban sem lehetett panasz. Bár a délutáni körben Ogier gyorsabb volt nála, az utolsó szakaszra így is megmaradt előnyéből 51 másodperc. Mivel a nap végén a mezőny visszatért Monacóba a szervezők visszafele menet beiktattak még egy gyorsasági szakaszt, ahol szerte foszlottak a belga győzelmi reményei.

A 25 kilométeres pályán Neuville egy ártatlannak tűnő kanyarban odaverte az i20 WRC jobb hátulját, amiért nagyon súlyos árat fizetett. "Egy nagy lassú bal kanyarban történt." - emlékezett vissza Neuville. "A kanyar kijáratánál, a kigyorsításkor megúszott az autó hátulja és megütöttem valamit, fogalmam sincs mit." Neuville számára ez a kaland több mint 30 percbe került, így minden esélyét elvesztette még a pontszerzésre is.

Az első helyet így az okosan és gyorsan autózó Sebastien Ogier szerezte meg, aki a második helyet csapattársának Ott Tanak-nak adta át a nap végén. "Nagyon sajnálom ami Thierry-vel történt." - mondta Ogier a szakasz céljában. „Nagyszerű munkát végzett, mesés sebességgel haladt egészen idáig. Mi eddig a szerencsésebbek közé tartozunk ezen a hétvégén, nekem is volt pár apró hibám, ami akár végzetes is lehetett volna. Megint megütöttem a partoldalt, de nem volt komoly."

Ott Tanak számára összességében jól alakult a nap, mert bár Ogier-rel nem tudta tartani a lépést, Neuville hibájának köszönhetően a nap végére mégis megszerezte az összetett második helyet, amivel sok-sok értékes pontot szállíthat csapatának. "Nagyon alulkormányozott az autóm, ami ezeken a trükkös pályákon komoly fejtörést tud okozni."- mondta Tanak a nap végén.


Jari-Matti Latvala

A dobogó harmadik fokára a visszatérő Toyota csapat kiválósága, Jari-Matti Latvala érkezik, akinek szintén volt miről mesélnie a nap végén. Latvala amellett hogy néhány apró hibát elkövetett szombaton is azt kereste, mi lehet a baj, miért nem tud közelebb férkőzni az élmezőnyhöz? "Nem tudom mi a baj, de valami nem stimmel" - mondta ebédidőben Latvala. "Úgy éreztem nagyon jól megyek, de az időnk elmaradt a többiekétől.” Ennek ellenére Latvala harmadik helye nem forog komoly veszélyben vasárnap, stabilan őrzi bő félperces előnyét a dobogó alsó fokán üldözőivel szemben.

Az időközben a legjobb Hyundai-os versenyzővé avanzsálódott Sordó szombaton is a legjobb Citroenessel, Craig Breen-nel folytatott parázs csatát az ötödik helyért. Az ír pilóta a tavalyi DS3 WRC-vel szombaton háromszor cserélt helyet Dani Sordóval a nap végén ezúttal Breen jött ki győztesen kettejük párharcából.


Elfyn Evans

A nap legkellemesebb meglepetését kétség kívül Elfyn Evans szolgáltatta, aki a DMACK abroncsokon száguldó Fiesta WRC-vel három szakaszt is megnyert a megrendezett ötből, és mivel a további kettőn is jól teljesített, így azt a nem kisebb bravúrt érte el, hogy megnyerte a versenynapot! Evans a szombati pályákon két tizedmásodperccel volt gyorsabb, mint az élen álló Sebastien Ogier. Remek teljesítményével a nap végére a hatodikra cserélte reggeli nyolcadik helyét, vasárnap azonban már nehezebb dolga lesz, ha előbbre akar lépni, hátránya ugyanis több mint 3 perc Sordóval szemben.


Jan Kopecky

A WRC2-ben nem sok minden változott péntekhez képest, Andreas Mikkelsen már csak elveszítheti a szezonnyitó győzelmét. Mögé a második helyre csapattársa, Jan Kopecky kapaszkodott fel, Pontus Tidemand visszacsúszott a negyedik helyre, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Fordos Bryan Bouffier lépett előre.

A Monte Carlo Rally állása a 2. nap végén:
1. S. Ogier/J. Ingrassia, Ford Fiesta WRC 3:26:10.7
2. Ott Tanak/M. Jarveoja, Ford Fiesta WRC +47.1
3. J.M. Latvala/Miikka Anttila, Toyota Yaris WRC +2:20.6
4. Craig Breen/Scott Martin, Citroen DS3 WRC +3:47.3
5. Dani Sordo/Marc Martí, Hyundai i20 Coupe WRC +4:03.2
6. Elfyn Evans/Daniel Barritt, Ford Fiesta WRC +7:27.2
7. A. Mikkelsen/Anders Jager, Skoda Fabia R5 +9:15.2
8. Jan Kopecky/Pavel Dresler, Skoda Fabia R5 +12:34.4
9. Bryan Bouffier/Denis Giraudet, Skoda Fabia R5 +:14:41.9
10. Pontus Tidemand/Jonas Andersson, Skoda Fabia R5 +14:59.3...

Fri